Pretraga

‘Naučimo biti veliki’ – Počela kampanja za uvođenje građanskog odgoja u škole

A- A+

Početak nove školske godine donosi i nove inicijative, a jedna od njih nas uči kako da budemo veliki. Radi se o kampanji GOOD inicijative, koja se bori za sustavno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u škole. Kampanja ‘Naučimo biti veliki’ nastala je s ciljem informiranja o važnosti uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja i uključivanja nastavnika, učenika i roditelja u javnu raspravu.

Emina Bužinkić, Tin Puljić i Vlasta Ilišin

‘Naučimo biti veliki’ je kampanja koja se bori za sustavno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u škole. Cilj kampanje je informiranje o važnosti uvođenja građanskog odgoja u škole i aktiviranje svih društvenih aktera u javnu raspravu.

Istraživanja pokazuju zabrinjavajuće rezultate

‘Naučimo biti veliki’ se temelji na podatcima iz dvaju velikih istraživanja provedenih tijekom 2015. godine. Prvo je ispitivalo stavove građana o njihovim pravima i sudjelovanju u političkom odlučivanju, a drugo se bavilo ispitivanjem srednjoškolaca, maturanata srednjih škola o građanskim kompetencijama. Situaciju je komentirala dr. Vlasta Ilišin iz Instituta za društvena istraživanja.

– Demokratski deficit među mladima se produbljuje, umjesto da se smanjuje, naglašava i dodaje kako se primjećuje smanjeno prihvaćanje liberalno demokratskih vrijednosti, posebice demokratskog i višestranačkog sustava koji je i dalje iznad 50 posto, a istodobno se relativizira važnost demokratskog sustava i raste prihvaćanje autoritarnih tendencija, rekla je Ilišin te dodala kako kako je to pokazatelj općedruštvenog problema.

– Upravo produbljenje demokratskih deficita pokazuje da su zakazali svi agensi socijalizacije, i škola i obitelj i mediji i političke elite i organizacije, dakle svi koji su mogli zakazati su zakazali, komentira Ilišin i dodaje da je jedino rješenje uvođenje predmeta u obrazovni sustav, što bi, smatra, bila najefikasnija intervencija, jer su i sami srednjoškolci ukazali na manjak sadržaja u školama koji pridonosi razvoju demokracije, zaključila je Ilišin.

Izdvojeni članak

Volontiraj i aktiviraj se u kampanji za građanski odgoj i obrazovanje

Anegdota koja oslikava hrvatsko društvo

Tin Puljić, prošlogodišnji maturant i član pobjedničkog tima svjetskog debatnog natjecanja, važnost uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja prikazao je kroz anegdotu, navodeći konkretan primjer. Puljić tako navodi da se na maturi iz Politike i gospodarstva prije godinu, dvije značajan broj učenika odlučio za odgovor da je Republika Hrvatska policijska država jer – ima policiju. Puljić se osvrnuo i na trenutnu izbjegličku krizu.

– Vrijeme u kojem je ključno pokazati vrijednosti solidarnosti i ljudskosti prema osobama koje se nalaze u situaciji u kojoj se Hrvatska našla prije dvadesetak godina, ali do toga se neće doći kroz poučavanje samo teorijskog znanja ili pripremanja samo za tržište rada, nego da se od malih nogu uče vrijednosti i poštovanje ljudskih prava, smatra Tin i upozorava da se demokratska načela ne pojavljuju niotkud, ona se prenose.

Emina Bužinkić je u ime GOOD inicijative najavila kampanju ‘Naučimo biti veliki’ i komentirala je neodgovarajući model provedbe građanskog odgoja i obrazovanja, koji je stvorio još dublju polarizaciju spram građanskog odgoja u društvu. Stoga je cilj kampanje informirati o građanskom odgoju i obrazovanju i potaknuti odgovorno uključivanje svih ključnih aktera u javnu raspravu – nastavnika, učenika i roditelja, kako bi u škole sustavno bio uveden kvalitetan Kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja. Spotove kampanje pogledajte u nastavku.

Svjetski prvak u debati piše zašto je neuvođenje građanskog odgoja ozbiljan problem