Pretraga

Ne smatra se strogom, već korektnom: Upoznajte najbolju srednjoškolsku profesoricu fizike u 2017.

A- A+

Sedmu godinu zaredom kompanija INA održala je izbor za najbolje profesore na području matematike, fizike i kemije. Riječ je o posebnom priznanju, jer nominacija za tu titulu dolazi upravo od onih na čije su živote značajno utjecali – studenata, u kojima su potaknuli želju za učenjem i napredovanjem te usadili ljubav prema prirodnim znanostima na spomenutim područjima. To, očito vrlo uspješno, već godinama čini i profesorica iz Gimnazije ‘Matija Mesić’ iz Slavonskog Broda, Marija Radovanović. Upravo je ona ponijela titulu NajProfesorice iz fizike za 2017. godinu.

Profesorica Marija Radovanović na dodjeli nagrade za NajProfesora 2017.|foto: INA, press

Unatoč činjenici da je fizika jedan od najpopularnijih predmeta na državnoj maturi, zbog njegove kompleksnosti taj je predmet omiljen samo manjem broju đaka. Među njima je svojedobno bila i Marija Radovanović, danas profesorica tog predmeta u Gimnaziji ‘Matija Mesić’.

Nagrada kao poticaj za rad s trenutnim i budućim generacijama

Izdvojeni članak

Ovo su najbolji srednjoškolski profesori fizike, kemije i matematike u Hrvatskoj u protekloj godini

Profesorica Radovanović u slavonskobrodskoj gimnaziji predaje već trinaest godina. Kako nam je otkrila, oduvijek su ju privlačile prirodoslovno – matematičke znanosti. Zato je u istoj školi u kojoj danas predaje, upisala taj gimnazijski program. Upis na fakultet, kaže nam, bio je samo nastavak njene ljubavi prema matematici i fizici. Ta ljubav očituje se i u njenom prenošenju znanja iz fizike, jer su ju upravo njeni bivši učenici nominirali za INA-inu nagradu NajProfesorice iz fizike u 2017. godini.

Bila sam iznenađena, bolje rečeno šokirana. Po meni, ova nagrada je velika potvrda mojeg prethodnog rada, ali ujedno i poticaj za rad s trenutnim i budućim generacijama, odgovara nam profesorica Radovanović na pitanje kako se osjećala kada je saznala za ovo priznanje.

Inače, profesorica Radovanović jedna je od tri dobitnice nagrade za NajProfesora, a ukupno je na INA-in natječaj pristiglo čak 164 nominacije. Nominacije šalju bivši učenici, danas studenti, u kojima su njihovi srednjoškolski profesori potaknuli želju za učenjem i napredovanjem te usadili ljubav prema prirodnim znanostima. Formula za postizanje toga, otkrila nam je najbolja profesorica fizike u 2017., zapravo uopće nije komplicirana.

– Mislim da je samo ljubav prema poslu najbolja metoda rada. Kada učenici vide koliko energije, truda, volje i ljubavi unosite u nastavni sat, tada im nije teško niti pratiti nastavu niti učiti, ocjenjuje profesorica.

‘Niti jedan učenik ne bi se trebao bojati nastavnika’

Izdvojeni članak

[Intervju] Upoznajte najboljeg profesora fizike u 2016. godini

Kod učenika voli iskrenost, trud, rad, znatiželju i komunikativnost. Ne voli pokušavaju varati na pismenom ispitu, što oni i sami znaju, pa s time nema problema. Inače se ne smatra strogom, već korektnom, a dodaje, tajnog recepta za prenošenje znanja iz fizike nema.

Moji učenici znanju da mi uvijek mogu pristupiti i pitati me ukoliko im nešto nije jasno. Oni poštuju elemente i kriterije ocjenjivanja i toga se držimo. Niti jedan učenik se ne bi trebao bojati nastavnika, tada se stvara odbojnost i prema nastavniku i prema predmetu, kaže nam Radovanović i otkriva kako su i učenici i njeni kolege bili oduševljeni ovom novom titulom, zbog koje je i primila brojne čestitke.

Biti odgojno – obrazovni djelatnik baš i nije lako i riječ je o vrlo odgovornom poslu, a odgovornost je možda još veća kada predajete u jednoj od škola koje upisuju najbolji osnovci. No, upravo je upornost u trenucima kada stvari možda baš i ne idu po planu, jedna od vrlina koje posjeduje profesorica Radovanović.

Sve se može kada se hoće. Ako je čovjek dovoljno uporan, može postići sve u životu. To nastojim prenijeti na svoje učenike. Kada im je teško, pokušavam ih ohrabriti i potaknuti da samo budu uporni, da ne odustaju na prvoj prepreci. U životu ih čeka puno dobrih i loših događanja pa ih već sada nastojim usmjeriti ka tome da svaki problem ima rješenje. Ukoliko sami ne mogu riješiti novonastalu situaciju, uvijek mogu pitati i tražiti pomoć, kaže nam profesorica.

Dodaje, nastavnička profesija u Hrvatskoj nije dovoljno cijenjena, ali svoj posao profesori bi trebali raditi s ljubavlju i ne razmišljati na negativan način.

– U suprotnom, kako bi izgledalo današnje društvo; ne bi bilo obrazovanih ljudi, zaključuje Radovanović.