Pretraga

Potpuno drugačija online nastava: Sve sate imamo uživo, učenici se moraju javljati za riječ, a sustav nam nikad nije zaštekao

Osnovna škola OŠ Lauder Hugo Kon u Zagrebu pokrenula je potpuno drugačiji pristup online nastave. Kad su saznali kako će se nastava odvijati putem interneta i pretpostavili da će CARNET-ovi i Microsoftovi servisi biti preopterećeni, odlučili su se za komercijalni softver. Sva nastava odvija se uživo, satovi traju 30 minuta, a učenici se moraju javiti za riječ. Imaju i usmena odgovaranja. Sa sustavom nisu imali nikakvih problema, a svi nastavnici od prvog dana rade od kuće.

Foto: Inga Đuđik/srednja.hr

– Ovakav tip nastave bez problema možemo gurati do kraja školske godine, kaže Sanja Petrušić Goldstein, v.d. ravnatelja OŠ Lauder Hugo Kon.

Židovska osnovna škola u Zagrebu na glasu je kao jedna od najboljih osnovnih škola u Republici, a to su pokazali i drugačijim pristupom nastavi na daljinu.

– Kad smo saznali da će se nastava odvijati na daljinu, unajmili smo informatičara koji nam je rekao kako će CARNET-ovi i Microsoftovi servisi biti preopterećeni. Odlučili smo se zato za komercijalni servis, prepričava Petrušić Goldstein.

Učenici obavezno moraju biti na nastavi i imati sve materijale

Škola je tada uzela BlueJeans softver, koji inače služi za videokonferencije kompanijama, i preko njega počela održavati nastavu.

– Nastavni dan počinje u 9:00 i zasad traje do 12 sati za niže i 12:30 za više razrede. Sat traje 30 minuta i između svakog sata je pet minuta odmora, pojašnjava nam ravnateljica režim rada.

Zasad su imali samo obrazovne, a od idućeg tjedna kreću i s odgojnim predmetima. Njihova se nastava jako razlikuje od nastave kakvu imaju druge škole.

– U nekim školama učenicima samo dijele zadaće ili se nastava odvija tako da učenici leže pred televizijom. Kod nas je to nemoguće. Svi učenici moraju sjediti za stolom kraj kojeg moraju imati sav pribor, a web kamera im mora cijelo vrijeme biti uključena. Ne dolazi u obzir da dijete usred sata, bez pitanja, odlazi na WC ili traži udžbenike i bilježnice, pojašnjava Petrušić Goldstein.

OŠ Lauder Hugo Kon | foto: Inga Đuđik/srednja.hr

Nastavili gdje su stali, svi nastavnici od početka rade od doma

Učenicima koji nisu imali laptop, škola ga ja osigurala. Glavnu odliku ovakvog načina rada ravnateljica vidi u činjenici da su učenici nastavili s gradivom ondje gdje su stali. Također, napominje i da svi njezini nastavnici od prvog dana online nastave rade od kuće.

– Nije bilo nikakvog prekida gradiva. Učenici drugih škola sada ili uče gradivo koje su već radili ili su dio preskočili. Mi smo nastavili ondje gdje smo stali, pojašnjava.

Učenici su, kaže, oduševljeni e-školom jer je digitalno okruženje za njih vrlo intuitivno.

– Odmah su naučili i prihvatili pravila ponašanja u online razredu. Ne može se dogoditi da netko nastavniku upada u riječ, svi strpljivo drže ruke dok ih nastavnik ne prozove, ističe naša sugovornica.

Usmeno ispitivanje: Tri po tri učenika

Nakon što završi sat učenicima višeg razreda, predmetni nastavnik se odjavljuje te se nakon odmora u njihov razred prijavljuje drugi nastavnik. Budući da sustav nije opterećen, nemaju nikakvih problema s prijavama.

Učenike ocjenjuju, a osmislili su i rješenje za online usmeno ispitivanje.

– Za pismene tekstove koristit ćemo neke druge postojeće sustave, a usmeno ispitivanje odvija se tako da su tri učenika uživo s učiteljem u chat roomu. Učenici tako imaju svjedoke i osjećaj sigurnosti te ne mogu reći da ih je nastavnik loše ocijenio, a i nastavnicima je jednostavnije procijeniti znanje pojedinog učenika, smatra ravnateljica.

Nastavnicima feedback, učenicima osjećaj zajedništva

Softver koji koriste se plaća, ali nam je ravnateljica objasnila kako im je to isplativo.

– Nakon prvog, probnog i besplatnog perioda plaćat ćemo 15 američkih dolara po razredu, ali u isto vrijeme nemamo potrebu plaćati grijanje, režije i higijenske potrepštine, kao i obroke u školi jer u zgradi nema nikoga, kaže naša sugovornica.

Smatra da je ovakav način nastave prihvatljiv i učenicima i nastavnicima.

– Nastavnici ovako imaju povratnu informaciju od učenika što je iznimno važno kako bi prilagodili svoja predavanja. Također, učenicima iznimno znači kontakt s drugima i pažnja koju ne mogu dobiti ako je nastava jednostrana, zaključila je Petrušić Goldstein.

Po čemu se OŠ Lauder Hugo Kon inače razlikuje od drugih, saznajte u našoj reportaži.

 


Za dodatan zanimljiv i koristan sadržaj preplatite se na naš YouTube kanal.

U našem prvom podcastu ugostili smo profesoricu Natašu Jokić-Begić s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Tema je bila psihičko zdravlje u doba korone.

Pojasnila je i zašto je važno da vas roditelji puste spavati:

… kao i zašto je važno održavati rutinu za vrijeme samoizolacije!