Pretraga

Na konkretna pitanja i nedoumice o eksperimentalnoj reformi, pomoćnica ministrice učiteljima podijelila packe i pravdala se lošim primjerima iz prakse

A- A+

Prema najavama Ministarstva obrazovanja, eksperimentalni program ‘Škola za život’ od iduće školske godine ulazi u 50 osnovnih i 30 srednjih škola. Samo šest mjeseci prije toga, o samom eksperimentalnom programu mnogo je nepoznanica i konfuznih informacija. Na to, u sve većem broju i sve glasnije, ukazuju sami učitelji, nastavnici i profesori. O nepoznanicama se ne ustručavaju izravno pitati pomoćnicu ministrice Lidiju Kralj na njenom Facebook profilu, no odgovori koje od nje dobivaju zapravo i nisu odgovori, već svojevrsne ‘packe’ i opravdanja primjerima nekih prošlih propalih reformskih pokušaja.

Ministrica Divjak i njezina pomoćnica Lidija Kralj | Foto: Dora Kršul

Jučer se ispod javne objave na Facebooku pomoćnice ministrice obrazovanja Lidije Kralj povela zanimljiva rasprava učitelja i nastavnika o eksperimentalnom programu ‘Škola za život’. On, prema najavama, ulazi u dio osnovnih i srednjih škola s početkom iduće školske godine. No pitanja i nedoumice onih koji će na svojim leđima nositi program u učionicama za samo šest mjeseci, pokazuju da je ‘Škola za život’ zapravo poput švicarskog sira – puna rupa.

Izdvojeni članak

Profesoricu Lidiju Kralj trebate pratiti na Facebooku i njezinom blogu

– U eksperimentalnom programu “Škola za život” naglasak je na novim metodama rada s učenicima, a ne na novoj papirologiji, napisala je Kralj u javnoj objavi na svom Facebook profilu, vjerojatno se osvrčući na brojna pitanja odgojno-obrazovnih radnika o tome znači li sudjelovanje u eksperimentalnom programu i više papirologije u radu.

Status na Facebooku pomoćnice ministrice koji je u međuvremenu izbrisan | Screenshot: Facebook

U komentarima ispod statusa pomoćnice ministrice povela se zanimljiva i žustra rasprava, u kojoj su se javljali brojni prosvjetni djelatnici, s pitanjima iz kojih je jasno da im dosta toga – nije jasno o najavljenoj ‘Školi za život’.

Pitanja koja je pomoćnici postavila jedna od njenih kolegica nastavnica odnose se na nova nastavna sredstva, uvjete rada, broj učenika u razredu, detalje novog programa i nove udžbenike. Kralj joj je odgovorila uz napomenu da su sve informacije na webu Ministarstva. Naknadno, jedan joj je kolega naveo i svoj razlog nemotiviranosti za sudjelovanjem u programu.

Prepiska na Facebooku pomoćnice ministrice Lidije Kralj | Screenshot: Facebook

Potom se javila još jedna kolegica pomoćnice Kralj, koja je istaknula da je ona osobno ZA promjene u školi, no da većini nedostaju informacije. Naznačila je i kako je njena škola odlučila da se neće javiti na natječaj za eksperimentalne škole. Kralj joj je odgovorila da se sve informacije nalaze na webu Ministarstva, ali i da “svatko tko želi izgovor, naći će ga”.

Prepiska na Facebooku pomoćnice ministrice Lidije Kralj | Screenshot: Facebook

Osim konstatacije da “svatko tko želi izgovor, naći će ga”, možda je još sporniji odgovor koji je Kralj dala na pitanje o materijalima za eksperimentalni program. Na upit o ‘neviđenim materijalima’, Kralj je odgovorila povlačeći paralelu s propalim reformskim pokušajem HNOS-om.

Prepiska na Facebooku pomoćnice ministrice Lidije Kralj | Screenshot: Facebook

Argumentaciju propalim HNOS-om, upotpunila je i argumentacijom o eksperimentalnom uvođenju strukovnih kurikuluma prije pet godina. Kako je napisala, strukovne škole od materijala tada “nisu imale ništa”.

Prepiska na Facebooku pomoćnice ministrice Lidije Kralj | Screenshot: Facebook

Nismo sigurni koliko je prikladno trenutnu situaciju, u kojoj se ukazuje na nepoznanice i postavljaju brojna pitanja o eksperimentalnom programu, pravdati lošim primjerima iz prakse ili propalim reformskim pokušajima. Pritom, pomoćnica ministrice u svojoj je argumentaciji učinila i logičke greške, čime ćemo se tijekom dana pozabaviti u našoj rubrici ‘Nelogično’.

U daljnjoj prepisci, kolegica-nastavnica pomoćnice Kralj argumentirala je zašto se protivi žurbi oko reforme.

Prepiska na Facebooku pomoćnice ministrice Lidije Kralj | Screenshot: Facebook

U finalu, Kralj je još jednom, pomalo docirajući, ponovila svojim kolegama da “tko želi nađe način, a tko ne želi nađe izgovor”. U daljnjim komentarima niti to nije naišlo na pozitivan odjek.

Prepiska na Facebooku pomoćnice ministrice Lidije Kralj | Screenshot: Facebook

S obzirom na brojna otvorena pitanja i nedoumice nastavnika oko eksperimentalnog programa ‘Škola za život’, u narednim ćemo danima nizom tekstova na temelju prikupljenih informacija pokušati objediniti i objasniti što je i kako Ministarstvo naumilo sa ‘Školom za život’, a podrobnije ćemo se pozabaviti i recenzentskim postupkom kurikularnih dokumenata.

Cjelovitu raspravu na Facebooku pomoćnice ministrice možete pročitati u komentarima ispod objave u nastavku:

Nadopuna teksta 11:45

Tijekom prijepodneva, pomoćnica ministrice Lidija Kralj izbrisala je post o kojem smo ovdje pisali sa svog Facebook profila.