Pretraga

Škola budućnosti u Ludbregu: Sljedeće godine uvode Agrogimnaziju

Srednja škola Ludbreg osnovana je prije dvije godine. Nove učenike privlače inovacijama u hrvatskom školstvu i kvalitetnom praksom, pomoću koje su im đaci već nakon srednje spremni kvalitetno obavljati posao za koji su se educirali. Kako bi tržištu rada osigurali potreban kadar već u sljedećoj školskoj godini planiraju čak deset različitih programa, među kojima su brojne deficitarne struke, opća gimnazija te u Hrvatskoj jedina eksperimentalna Agrogimnazija.

U gradu koji slovi kao centar svijeta, Srednja škola Ludbreg jedina je obrazovna ustanova za srednjoškolce pa njezini djelatnici nastoje, kroz inovativan pristup, kvalitetno pripremiti svoje učenike za tržište rada.

Ova ludbreška škola osnovana je prije dvije godine pa kako bi privukli kandidate uveli su programe prilagođene potrebama lokalnog gospodarstva, a od sljedeće školske godine prvaše će upisivati i u eksperimentalnu Agrogimnaziju.

Učenici četvrtog razreda morat će osnovati svoju tvrtku

– U početku smo imali jedan razred opće gimnazije, ekonomije, CNC operatera, kombinirani razred bravara, tokara i pekara te prilagođeni program za pomoćnog kuhara, slastičara i vrtlara. A od sljedeće godine planiramo uvesti i novosti za koje smo prepoznali potrebu na tržištu rada. Uvodimo trogodišnje obrazovanje poljoprivrednog gospodarstvenika i strojobravara te četverogodišnji eksperimentalni program Agrogimnazije, koji će se provoditi jedino kod nas u Ludbregu, pohvalio se uvođenjem inovacije ravnatelj Josip Zdelar.

Kroz razgovor nam je objasnio kako se radi o programu opće gimnazije, koji je pojačan strukovnim predmetima na polju prirodoslovlja i tehničkih znanosti. Polaznici Agrogimnazije pohađat će i održivi razvoj, poduzetništvo, pokretati vježbeničku tvrtku, učiti o marketingu proizvoda i usluga te slična praktična znanja koja će im koristiti u budućnosti.

Prioritet je da im se gimnazijalci upisuju na prirodoslovne ili tehničke fakultete


Oni će učiti koristiti visoku tehnologiju i inovativne pristupe u
poljoprivrednim i tehničkim znanostima. Bitno je naglasiti kako tu djecu
pokušavamo usmjeravati na prirodoslovne i tehničke fakultete, umjesto
društvenih, jer inače si neće moći naći posao pa će im obrazovanje biti
trošak novca i vremena. Mi tu imamo preko 200 molbi profesora
hrvatskoga, povijesti, zemljopisa, sociologije i sličnih predmeta, dok
za strojarstvo, tehniku, fiziku i matematiku sami moramo tražiti
kandidate, objasnio je kroz vlastito iskustvo zašto su odlučili s
praktičnim predmetima pojačati program opće gimnazije.


Učenici izradili repliku aviona

U sklopu praktične radionice srednjoškolci su konstruirali repliku aviona Rudolfa Finzira, našeg najpoznatijeg i najdjelotvornijeg konstruktora zrakoplova, koji se rodio u Ludbregu. – Naši učenici su izradili pet metara dug i širok avion, koji će biti izložen na našem poznatom sajmu cvijeća. To što su oni napravili je unikatan proizvod, izjavio je ravnatelj i u nastavku priznao kako je u početku i sam bio pomalo skeptičan na ideju da će djeca izrađivati avione, međutim, sada svu svi oduševljeni njihovom izvedbom.

Cilj im je promijeniti mentalitet ljudi kako bi poboljšali gospodarsku sliku svog kraja. Svjesni su da je to dugoročan proces s puno problema, ali znaju kako je kvalitetna i dobro osmišljena edukacija najbolje sredstvo za postizanje tog cilja. Jedan od načina je da stvore radne navike gimnazijalcima, ali i da učenike, za koje primijete da nisu za učenje i visoko obrazovanje, preusmjere na kvalitetna trogodišnja zanimanja s kojima će moći pronaći posao već po završetku srednjoškolskog obrazovanja.

– Obišli smo sve škole u okolici i predstavljali roditeljima naš princip prema kojem se stalno prilagođavamo poslodavcima, koji rade u našem području, pa im tako osiguravamo kvalitetnu radnu snagu koja im je zaista potrebna. Zato nam je praktična nastava jako važan segment pa puno ulažemo i u trogodišnja zanimanja, jer smatramo kako i ona mogu biti vrlo dobar izbor za našu djecu, objasnio je Josip Zdelar da puno energije ulažu kako bi roditeljima objasnili da pohađanje strukovnih trogodišnjih škola danas nije sramota i zapravo može biti vrlo dobar izbor.

U školskoj radionici izrađuju proizvode za škole i gradske parkove

Kako bi ih što kvalitetnije pripremili za tržište rada, u studenom prošle godine pokrenuta je praktična radionica. Budući bravari, strojobravari, CNC operateri i tokari svoj zanat bruse u prostorima škole i na praksi kod lokalnih obrtnika.

– Naravno da to sve nije tako idealno. Znamo imati problema s učenicima koji ne žele raditi i poslodavcima koji ne ulažu dovoljno vremena u njihovu edukaciju, ali mi se borimo. Zato smo se recimo odlučili i za malo drukčiji sustav praktične nastave. Umjesto da ih odmah na početku šaljemo kod obrtnika, oni su cijeli prvi razred isključivo kod nas u radionici, jer nam je cilj da svi imaju jednako kvalitetno  znanje iz osnova. U drugoj godini su jedan dan kod poslodavca, jedan kod nas, a u trećoj ih šaljemo isključivo na praksu kod obrtnika kako bi ih oni do kraja izbrusili, prepričao nam je Zdelar još jednu inovaciju Srednje škole Ludbreg.

U sklopu radionice učenici proizvode klupe, stolce, vješalice, nadstrešnice za bicikle i koševe za smeće. Vještine koje su stekli iskoristili su i za opremanje vlastite, ali i osnovne škole, a njihovi proizvodi koriste se i u gradskim parkovima. Kako bi ih nagradili za trud, škola ih i plati za njihov rad.


Europskim poticajima žele pokrenuti 3D modeliranje i biometriku

Pomoću Europskog socijalnog fonda pokrenut će i dva projekta s kojima dodatno žele učenicima približiti prirodoslovne i tehničke znanosti. Ovih dana kreću s izradom projekta za cjeloživotno obrazovanje u 3D modeliranju i primjeni biometrike kao fakultativnog predmeta koji će obogatiti program opće gimnazije.

Efikasnu prilagodbu olakšavaju si kombiniranim razredima

U sljedećoj godini planiraju upisati 18 CNC operatera i šest poljoprivrednih gospodarstvenika pa će ih spojiti u jedan razred. Opće predmete pohađat će zajedno, a strukovne odvojeno. Na ovakvu kombinaciju odlučili su se kako bi što efikasnije pratili tržište i obrazovali novi kadar, koji će moći već nakon tri godine kvalitetno upravljati nekim poljoprivrednim gospodarstvom.

– Nije nama tu sada cilj upisivati 24 poljoprivredna gospodarstvenika pa da si oni onda ne mogu kasnije pronaći posao. Kako bi izbjegli nepotrebnu hiperprodukciju odlučili smo upisati najmanji mogući broj . Prilagođavamo se iz godine u godinu i mislimo kako je to jedini ispravan način. Trudimo se biti mobilni, izjavio je Zdelar.

Što je najvažnije, svjesni su kako su tu radi djece. S obzirom na to kako su novi moraju se probiti pa su to odlučili postići kroz kvalitetne programe. Njihov ravnatelj siguran je da će im kroz takav pristup djeca sama početi dolaziti pa već od jeseni nastavljaju s uvođenjem nove praktične nastave.

Planiraju otvoriti i visoku tehničku školu

Pomoćni kuhari i slastičari još nemaju praksu pa od rujna planiraju uvesti i kuharski labos, a i za učenike koji će sljedeće godine upisati novi program poljoprivrednog gospodarstvenika osigurat će praktičnu nastavu za njihovo buduće zanimanje.

– Osim planova za sljedeću godinu, imamo i dugoročne ciljeve koje želimo realizirati. U planu je izgradnja nove zgrade, u kojoj bi trebao biti i istraživački centar, a oko nje parkovi i vrtovi za praktičnu nastavu, nogometno igralište. Također, želja nam je osnovati i visoku tehničku školu, koju će moći upisivati naši učenici kako bi dobili stručna znanja na još višoj razini, najavio je Zdelar te naglasio kako će i im i za visoku školu glavne smjernice biti potrebe poslodavaca.