Pretraga

Stigle dugo iščekivane smjernice: Poznato kako će izgledati ocjenjivanje u novoj školskoj godini

A- A+

Ako učenici završe u samoizolaciji kraćoj od dva tjedna, za to vrijeme ne bi trebali dobivati brojčane ocjene, ali bi im nastavnici kroz formativno vrednovanje trebali ukazati na to kako napreduju sa znanjem u pojedinačnom predmetu. Glavna je to među smjernicama za početak nastavne godine 2021./2022., koje je danas objavila Agencija za odgoj i obrazovanje.

Foto: Martina Gelenčir|srednja.hr

– Vrednovanje je učenicima stresna situacija, a u nastavi na daljinu stres je pojačan zbog objektivnih ili subjektivnih razloga, napominju iz Agencije za odgoj i obrazovanje.

AZOO je u utorak objavio, dugo iščekivane, Smjernice za početak nastavne godine 2021./2022. vezane uz provjeru odgojnoobrazovnih ishoda. Poseban naglasak u smjernicama stavljen je na ocjenjivanje, odnosno vrednovanje, učenika.

Svakodnevno formativno vrednovanje

– Ako su učenici ili učitelji/nastavnici zbog epidemioloških razloga upućeni na održavanje i praćenje nastave na daljinu, za koju se očekuje da neće trajati dulje od 14 dana, predlaže se učenike vrednovati samo formativno. Formativno se vrednovanje mora provoditi svakodnevno jer je učenicima i roditeljima važna povratna informacija o uspješnosti učenikova rada. Sve nastavne materijale koji se daju učenicima potrebno je svakodnevno pregledati i vratiti ispravljene, stoji u smjernicama.

Agencija napominje da učitelji i nastavnici autonomno odlučuju o tehnologiji koju će koristiti. Ono što trebaju jest redovito upisivati bilješke u e-imenik, tako da one budu jasne i razumljive učenicima i roditeljima.

– Ako se nastava na daljinu provodi dulje vrijeme, potrebno je provesti najavljeno sumativno vrednovanje učenika. Sumativno vrednovanje treba se provoditi uravnoteženom izmjenom pisanog i usmenog provjeravanja, napominju iz Agencije.

Da pojasnimo, sumativno je ono vrednovanje kod kojeg se procjenjuje trenutačno učenikovo znanje i njegove trenutačne vještine, primjerice provjera poznavanja povijesnih činjenica na satu Povijesti. S druge strane, formativno je vrednovanje neprestano praćenje dinamike i kvalitete učenikova napredovanja tijekom cijele godine; primjerice, kada nastavnik povijesti učeniku kaže da mu dobro ide poznavanje činjenica i okolnosti, međutim da ima malo problema s kartografijom pa da na tome mora poraditi. Kod formativnog vrednovanja, dakle, nema numeričke ocjene.

Izdvojeni članak

Službeno izašle nove mjere za škole: Donosimo dokument sa svim promjenama

‘Digitalna pisana provjera mora se temeljiti na istim pravilima koja vrijede za pisane’

Iz AZOO-a učiteljima napominju kako za provođenje pisane provjere raspolažu čitavim nizom digitalnih alata koji omogućavaju kreiranje digitalnih pisanih provjera, ali i da se digitalna pisana provjera mora temeljiti na istim pravilima koja vrijede za pisane provjere u tiskanom obliku.

– Koristeći digitalne alate za provedbu pisane provjere znanja učenika, učitelj/nastavnik i učenik će dobiti povratnu informaciju o uspješnosti svog rada odmah po predaji rada. To je prednost pisanja digitalne provjere u odnosu na onu koju rješavamo na tiskanom predlošku, poručuju iz Agencije.

Inicijalni bez ocjene

Savjetuju i da učenici pišu uvodno provjeravanje neopterećeni te da se provjere ne vrednuju ocjenom, a naglašavaju kako učitelj i nastavnik samostalno sastavlja uvodne provjere jer najbolje poznaje svoje učenike. Smjernice naglašavaju i važnost pozitivnog stava učenika prema školi.

– Ovisno o rezultatima uvodne provjere, potrebno je s učenicima ponoviti i uvježbati sadržaje koji nisu na prihvatljivoj razini, a moguće ih je provesti kroz godišnji kurikul. Pri ponavljanju i uvježbavanju sadržaja treba pojačano raditi na ishodima u kojima su učenici pokazali slabiju razinu ili neuspjeh. S rezultatima uvodnog provjeravanja važno je upoznati učenike i roditelje da bi dobili informaciju o razini odgojno-obrazovnih postignuća na početku nastavne godine. Ti bi podaci trebali motivirati učenike na učenje, razvoj vještina, sposobnosti, a roditelje na pružanje podrške kod kuće, zaključuju iz Agencije.

PROUČITE SMJERNICE:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [436.16 KB]

Ako vam se dokument ne učitava, osvježite stranicu.

Podsjetimo, ove godine u škole stiže je i velika novost oko najave testova.

Izdvojeni članak
matematika zadaća ispit

Stiže velika promjena oko najave testova: Učenicima se neće svidjeti