Pretraga

Istraživanje pokazalo koju društvenu mrežu djeca i mladi najčešće koriste

A- A+

Djeca u Hrvatskoj od društvenih mreža najviše koriste Facebook, a među najmlađima dominira YouTube. Iako su stručnjaci često spominjali da su se djeca i mladi odavno preselili na neke druge mreže poput Instagrama i Snapchata, prvo nacionalno komparativno istraživanje provedeno među djecom od 9 do 17 godina pokazalo je drugačije.

jutarnji.hr

Mladima internet ponajprije služi za socijalizaciju. Korištenje društvenih mreža započinje u vrlo ranoj dobi, a prvo nacionalno komparativno istraživanje o medijskim navikama djece i praksama i stavovima njihovih roditelja, te iskustvima i sigurnosti djece na internetu o kojem smo pisali, pokazalo je kako različite dobne skupine koriste i različite društvene mreže.

U istraživanju je sudjelovalo 1017 djece od 9 do 17 godina, a na pitanje Koje internetske stranice ili aplikacije većinom koristiš u zadnje vrijeme najčešći odgovor bio je Facebook.

Pokazalo se i da oni najmlađi, od 9 do 11 godina, najčešće koriste YouTube. Tako ih je odgovorilo 46 posto, a 27 posto ih je reklo da većinom koriste Viber. Tek nakon toga slijedi Facebook, a Instagram ih je većinom koristilo samo 8 posto.

YouTube najviše koriste i oni od 12 do 14 godina, no oni sve više počinju koristiti i Facebook, pa nema velike razlike u učestalosti posjećivanja ove dvije mreže u toj dobi.

Screenshot

Instagram se počinje češće koristiti u dobi od 12 godina, no i dalje ga prestiže YouTube koji je sveukupno druga najposjećenija društvena mreža. Tako se Instagram nalazi tek na trećem mjestu. Zanimljivo je da Snapchat nije označen dovoljan broj puta da bi se našao na popisu, iako je to jedno vrijeme bila izrazito popularna društvena mreža među mladima.