I Sveučilište u Zadru se očitovalo o kurikulumu Povijesti: Evo što bi sve mijenjali

Stručno vijeće Odjela za povijest na Sveučilištu u Zadru jučer je donijelo zaključke oko predloženog predmetnog kurikula Povijesti za osnovne škole i gimnazije. Radi se o kurikulumu kojeg je prije 10-ak dana ministrica Blaženka Divjak opet poslala u javnu raspravu. Stručno vijeće smatra da je na sadašnjem prijedlogu kurikuluma moguće napraviti određene promjene te su ujedno donijeli i prijedlog tablica ishoda i sadržaja predmetnog kurikula Povijesti.

Sveučilište u Zadru | Foto: Silvija Vuković, srednja.hr

Kurikulum iz nastavnog predmeta Povijesti sa sobom uvijek povlači dređene kontroverze, a ovaj put to je rezultiralo odlukom ministrice Blaženke Divjak da se ponovno pošalje na javno savjetovanje. Svi zainteresirani mogu sudjelovati u javnoj raspravi do 22. veljače.

Nastavnici u strahu: Ne žele komentirati kurikulum Povijesti da se ne zamjere osobi koja odlučuje o njihovoj sudbini

Nakon što je Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta u Zagrebu uputio opširno očitovanje javnosti u kojem traže povlačenje ovog kurikuluma, oglasilo se i Stručno vijeće Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru. Oni su na svojoj e-sjednici jučer donijeli zaključke opisane u četiri točke koje prenosimo u cijelosti:

1. Prijašnji kurikuli predloženi 2016. godine i 15. studenog 2018. godine imali su neprimjenjive ishode učenja, a uz to nisu imali ugrađene sadržaje za nastavu što je bilo izričito traženo od strane Stručne skupine HAZU za ocjenu kurikula. Podsjećamo da je Stručna skupina HAZU dala negativnu ocjenu prijašnjem prijedlogu kurikula. Zbog svega navedenog prijašnji kurikuli nisu bili primjenjivi, niti su se mogli popraviti.

2. Sadašnji prijedlog predmetnog kurikula povijesti za osnovne škole i gimnazije ima ugrađene sadržaje i zbog toga je na njemu moguće raditi preinake i poboljšanja. Bitna prednost sadašnjeg prijedloga kurikula da u svojim ishodima i sadržajima ima jasnu vertikalu podučavanja svjetske i nacionalne povijesti što je jedna od temeljnih zadaća nastave povijesti.

3. Stručno vijeće Odjela za povijest izradilo je prijedlog mogućih poboljšanja putem tablica s ishodima učenja i sadržajima za sva četiri razreda gimnazije i za 5 razred osnovne škole što se treba tumačiti kao naš konstruktivni prilog javnoj raspravi. Nažalost, zbog neshvatljivog kratkog vremenskog roka što je bio problem i za Stručnu radnu skupinu, nismo bili u mogućnosti dati prijedloge izmjena za ostale razrede osnovne škole.

4. Prigodom izrade tablica za ishode učenja i sadržaje, Stručno vijeće na temelju ponuđenog prijedloga kurikula smatra korisnim predložiti neke  preinake, na način da se pojednostave postojeći ishodi učenja i sadržaji kako bi se na taj način postigla dva cilja: sačuvati vertikalu podučavanja svjetske i nacionalne povijesti, a u isto vrijeme omogućiti, što je moguće u većoj mjeri, slobodu nastavnicima pri kreiranju nastavnog procesa.

Prijedlog tablica ishoda učenja i sadržaja:

______________________________

Više o ovoj temi čitajte u nastavku:

Filozofski fakultet traži povlačenje kurikuluma povijesti!

Nastavnici u strahu: Ne žele komentirati kurikulum Povijesti da se ne zamjere osobi koja odlučuje o njihovoj sudbini

Nastavlja se agonija kurikuluma povijesti: Ministrica ga opet poslala u javnu raspravu

Politički triler s kurikulumom povijesti: ‘Sramotno i tužno! Ceh u ovom slučaju plaćaju naša djeca’

Prije 3 godine očekivali smo manje štrebanja povijesti: Piši kući propalo

Povišeni tonovi između ministrice i premijerova savjetnika: Lome se koplja oko 4 kurikuluma

Odgovori