Pretraga

U škole ovog mjeseca dolaze mobilni timovi: Donosimo raspored i zadaće za nastavnike

Kako sada stvari stoje, reforma strukovnog obrazovanja, odnosno modularna nastava, trebala bi se uvesti u sve srednje strukovne škole u školskoj godini 2025./2026. Da bi se to i ostvarilo, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), koja je radila na ovoj reformi, posjetit će sve strukovne škole i održati edukaciju o modularnoj nastavi. Za sada su ASOO-vi mobilni timovi bili u svim srednjim strukovnim školama barem jednom, a tijekom veljače je krenuo i drugi krug edukacija. Do sredine svibnja sve bi strukovne škole trebale imati edukaciju od strane mobilnog tima, a mi donosimo raspored edukacija i zadaće za nastavnike do kraja veljače i to u skoro 80 škola.

Foto: Canva | Screenshot srednja.hr

Reforma strukovnog obrazovanja, odnosno modularna nastava priprema se još od 2018. godine, a u sve strukovne škole bi trebala ući školske godine 2025./2026. Podsjetimo, ministar obrazovanja Radovan Fuchs početkom rujna prošle godine rekao je da modularna nastava kreće od ove jeseni. Sindikati su tek ovog mjeseca, nakon objave kurikula u Narodnim novinama, odlučili kako će to ipak pokušati spriječiti zbog po njima sporne satnice određenih predmeta.

Do sredine svibnja sve škole bi trebale proći drugi krug edukacije za modularnu nastavu

Iako sindikati traže odgodu modularne nastave za godinu dana, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) nastavlja po svom planu i programu oko pripreme nastavnika za istu. Do sada su održali prve edukacije u svim strukovnim školama u Hrvatskoj, a tijekom drugog polugodišta nastavljaju s drugim krugom. Mobilni timovi su još prije par dana krenuli s novim edukacijama, a mi donosimo raspored za oko 80 škola te koje su sve zadaće nastavnika prije, tijekom i nakon edukacija.

– Plan Agencije je do sredine svibnja ponovno obići sve strukovne škole kako bismo omogućili dovoljno vremena za pripremu provedbe novih modularnih strukovnih kurikula. Na temelju pitanja koja su sudionici radionica postavili tijekom prvog kruga, Agencija je pripremila odgovore te je održala dva sastanka s članovima mobilnih timova s ciljem jačanja njihovih kompetencija za izvođenje drugog kruga radionica. Očekujemo da će ovaj krug biti još učinkovitiji i s manje nejasnoća. Kako bi se dolazak mobilnog tima maksimalno iskoristio, preporučujemo da se nastavnici fokusiraju na izvođenje modularne nastave, vrednovanje ishoda učenja te interdisciplinarnu suradnju i ostvarivanje ishoda međupredmetnih tema, odgovorili su nam iz ASOO-a na naš upit.

Izdvojeni članak

Sindikati traže odgodu velike reforme: Najavljuju akcije ako ih se ne sasluša

Mobilni timovi u veljači će obići skoro 80 srednjih strukovnih škola

Kako su nam objasnili, prvi krug radionica završio je zadatkom za samostalni rad, s ciljem pripreme za sljedeće edukacije. Svaka škola i nastavnik trebali su:

  • provesti jednu aktivnost iz odabranog modula koja omogućuje stjecanje ishoda učenja u školskim uvjetima ili u uvjetima regionalnih centara kompetentnosti (RCK-ova)
  • pripremiti izvješće o provedenoj aktivnosti u obliku prezentacije (uz fotografije, video materijale i sl.)
  • analizirati smjernice i predložiti poboljšanja koja će biti predstavljena na idućoj edukaciji

U tablici ispod nalazi se popis škola u koje će do kraja veljače doći mobilni timovi iz ASOO-a i održati drugi krug edukacije. Stoga, ako je i vaša škola na popisu, a prethodno navedene zadatke još niste napravili, sada je dobra prilika ih obavite i da pripremite dodatna pitanja koja imate.

–  Drugi krug radionica u svakoj školi započet će odgovorima na prethodno postavljena pitanja te potom predstavljanjem primjera dobre prakse iz pojedine škole. Ostatak radionice bit će posvećen pripremi za izradu kurikula ustanove, naveli su nam iz ASOO-a.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Što škole i nastavnici moraju napraviti kako bi osigurali pravovremenu pripremu za izvođenje novih strukovnih kurikula?

Zamolili smo ASOO da nam sastavi i popis svih zadataka, odnosno zadaća koje škole moraju napraviti tijekom ove školske godine kako bi se što bolje pripremile za ovu reformu. Posebno su izdvojene zadaće za školu općenito, zadaće za strukovne nastavnike i zadaće nastavnika općeobrazovnih predmeta u strukovnim školama.

Zadaće škole:

  • planirati raspored izvođenja modula – osigurati logičan slijed modula i kontinuitet ishoda učenja
  • koordinirati raspodjelu sati i zaduženja nastavnika – uskladiti norme rada i opterećenje nastavnika
  • organizirati suradnju s poslodavcima i RCK-ovima – pripremiti modele za učenje temeljeno na radu
  • osigurati tehničke i materijalne uvjete – prilagoditi radionice, specijalizirane učionice i laboratorije
  • dovršiti kurikul ustanove – uskladiti ga s modularnim pristupom i međupredmetnim temama.

Zadaće strukovnih nastavnika:

  • detaljno proučiti module iz kojih će izvoditi nastavu i pripremiti plan izvođenja aktivnosti
  • razraditi načine vrednovanja ishoda učenja uz različite oblike provjera
  • pripremiti primjere učeničkih aktivnosti i zadataka koji osiguravaju primjenu ostvarenih ishoda učenja
  • sudjelovati u suradnji s nastavnicima općeobrazovnih nastavnih predmeta i kolegama iz struke radi integracije sadržaja
  • pripremiti se za vođenje evidencije u e-Dnevniku u skladu s modularnim strukovnim kurikulima (s naglaskom na bilješke).

Zadaće nastavnika općeobrazovnih predmeta u strukovnim školama:

  • upoznati se s logikom modularne nastave kako bi uskladili svoje planiranje sa strukovnim nastavnicima
  • povezati sadržaj općeobrazovnih predmeta s temama u modularnim strukovnim kurikulima
  • sudjelovati u planiranju međupredmetnih tema u suradnji sa strukovnim nastavnicima
Izdvojeni članak
ploča na kojoj piše modularna nastava i reforma strukovno gobrazovanja s ilustrativnom rukom koja drži kredu

Niste shvatili što je modularna nastava koja ulazi u strukovne? Ovo je kratki vodič

Cilj je da sve škole do rujna 2025. budu potpuno spremne za reformu

Iz ASOO-a tvrde kako su u prvom krugu radionica nastavnici dobili potrebne informacije i smjernice za planiranje izvedbe modularnih strukovnih kurikula. U drugom krugu, kažu, naglasak je na planiranju kurikula ustanove, suradnji među nastavnicima te prilagodbi metoda poučavanja. Poseban naglasak je na: aktivnom učenju i stavljanju učenika u središte nastavnog procesa, povezivanju modula i interdisciplinarnom radu i učinkovitom vrednovanju ishoda učenja.

Cilj je, ističu iz ASOO-a, da sve škole do rujna 2025. budu potpuno spremne za provedbu novih kurikula te da učenici i nastavnici osjete prednosti modularnog pristupa u nastavi. Ako vam nije jasno što je modularna nastava, pročitajte naš kratki vodič, ali i kurikule iz općeobrazovnih predmeta koje smo detaljno proučili.