Pretraga

UNICEF: Trećina učenika nije imala pristup nastavi na daljinu, škole se moraju otvoriti na siguran način

A- A+

Najmanje trećina djece školske dobi, njih 463 milijuna diljem svijeta, nije imala pristup učenju na daljinu, nakon što su uslijed epidemije koronavirusa zatvorene škole. Pokazao je to izvještaj UNICEF-a objavljen ovog četvrtka, u trenutku kad brojne države izrađuju planove vezane uz povratak u škole. Iz UNICEF-a poručuju kako vladama prioritet mora biti otvaranje škola na siguran način. Na slično je u svom dopisu ministru Radovanu Fuchsu upozorila i pravobraniteljica za djecu, Helenca Pirnat Dragičević.

Foto: Unsplash

Prema izvještaju UNICEF-a, čak 463 milijuna učenika diljem svijeta nije imalo pristup nastavi na daljinu nakon što je zbog epidemije koronavirusa zatvorena njihova škola.

Izdvojeni članak
radovan fuchs, u pozadini učionica

Objavljene upute za novu školsku godinu: U jednom slučaju maske će biti obavezne

Posljedice za gospodarstva i društvo

– Za najmanje 463 milijuna djece, čije su škole zatvorene zbog COVID-19, nije postojalo učenje na daljinu. Taj broj djece čije je obrazovanje u posljednjih nekoliko mjeseci potpuno poremećeno ukazuje na globalnu obrazovnu krizu. Posljedice u gospodarstvima i društvima mogle bi se osjećati kroz narednih nekoliko desetljeća, rekla je Henrietta Fore, direktorica UNICEF-a.

UNICEF procjenjuje kako je zatvaranjem škola tijekom posljednjih nekoliko mjeseci pogođena gotovo 1,5 milijarda učenika.

Razlike u nemogućnosti sudjelovanja u nastavi na daljinu značajno se razlikuju po regijama – učenici u supsaharskoj Africi  najviše su pogođeni i ondje gotovo polovica učenika nije sudjelovala u nastavi na daljinu. U istočnoj Europi i središnjoj Aziji koja je u izvještaju u istoj skupini, u nastavi na daljinu nije sudjelovalo 39% učenika. UNICEF-ove podatke za ostale regije o nemogućnosti sudjelovanja u nastavi na daljinu možete vidjeti u tablici u nastavku.

Izvor: UNICEF

 

Iz UNICEF-a potiču vlade da im u jeku popuštanja mjera sigurno otvaranje škola bude prioritet te da u suprotnom osiguraju alternativne načine učenja. Ističu i potrebu da planovi otvaranja škola uključe prošireni pristup učenju na daljinu i nadoknadu izgubljenih nastavnih sati.

– Obrazovni sustavi moraju se prilagoditi i izgraditi tako da izdrže buduće krize, zaključuju iz UNICEF-a.

Pravobraniteljica za djecu pisala Fuchsu

Ovih dan, a u povodu početka školske godine pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević uputila je ministru znanosti i obrazovanja Radovanu Fuchsu preporuku o zaštiti najboljeg interesa djece u organizaciji nastave u uvjetima epidemije COVID-19.

Istaknula je kako podržava povratak djece u škole, kao normalizaciju života, uz napomenu da to ne smije biti na štetu djece, odnosno pojedinih skupina djece.

Pravobraniteljica poziva da se i pri donošenju odluka o načinu izvedbe i organizaciji nastave te osiguravanju sredstava potrebnih za siguran boravak učenika u školi i/ili provedbi nastave na daljinu, kao i za osiguravanje potrebnih kadrovskih, prostornih, tehničkih, higijenskih i sigurnosnih uvjeta, obvezno dade prednost ostvarivanju najboljeg interesa djece.

Preporuke pravobraniteljice za djecu upućene Ministarstvu možete pročitati u nastavku.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [2.77 MB]