Pretraga

Zagrebačka županija prednjači po broju nezaposlenih gimnazijalaca

A- A+

Prva gimnazija Zagreb pokrenula je projekt ‘Škola poduzetničke konkurentnosti na tržištu rada za gimnazijalce’ kojim nastoji kod učenika općeg srednjoškolskog obrazovanja potaknuti razvoj poduzetničkih vještina. U sklopu projekta kao finalni korak jučer je u prostorijama škole održan okrugli stol ‘Gimnazije i tržište rada – kako gimnazijski programi mogu unaprijediti gospodarstvo?’.

srednja.hr

Povodom završetka provodbe radionica iz poduzetništva u sklopu projekta Škola poduzetničke konkurentnosti na tržištu rada za gimnazijalce, u organizaciji I. gimnazije u Zagrebu, 5. lipnja održan je okrugli stol pod nazivom ‘Gimnazije i tržište rada – kako gimnazijski programi mogu unaprijediti gospodarstvo?’.

Izdvojeni članak

Učenici XVI. gimnazije organiziraju humanitarni koncert koji garantira odličnu zabavu


Cilj poduzetništva u školskim klupama

Projekt se provodi u sradnji s Drugom ekonomskom školom iz Zagreba i Agencijom za odgoj i obrazovanje, a usmjeren je, kako navode na svojim internetskim stranicama, ‘na izradu dvojezičnog kurikula, udžbenika, priručnika za nastavnika i zbornika radova za novi školski predmet ‘Poduzetništvo’, koji je namijenjen ponudi izbornih predmeta u srednjem općem obrazovanju.

Okrugli stol kao kruna hvalevrijednog projekta

Budući da, što se tiče srednjeg općeg obrazovanja u Hrvatskoj, ne postoji niti jedan predmet koji bi učenicima omogućio razvijanje osnovnih poduzetničkih kompetencija, I.gimnazija osmislila je i pokrenula projekt pod nazivom Škola poduzetničke konkurentnosti na tržištu rada za gimnazijalce. Cilj je projekta potaknuti razvoj tih kompetencija i omogućiti učenicima koji pohađaju gimnazije stjecanje vještina koje bi ih, donekle, osposobile za integraciju na tržište rada.

– Pregledavali smo sve moguće edukacije o tome kako pisati europske projekte i prijavljivati se na fondove. Jedan je mladi nastavnik njaviše bio zaiteresiran i prošao je tu edukaciju. U suradnji sa jednim užim timom ljudi došlo je do toga da se smisli ta tema i da se osmisli projekt. Igor Lukić je autor cijelog tog projekta. Ja sam to naravno podržala i cjelokupna ekipa od petnaestak nastavnika iz škole se aktivno uključila. Onda se kasnije sve zahuktalo. Dobili smo novac. Dobili smo sredstva. Prošli smo i evo tu smo, prisjetila se samih početaka uvođenja poduzetništva ravnateljica I. gimnazije Dunja Marušić Brezetić.

Što se tiče pronalaska dobrovoljaca za polaženje radionica u sklopu projekta, ravnateljica Marušić Brezetić navodi kako nije bilo teško pronaći učenike, već im je bilo teško objasniti što ih to zapravo očekuje. Nakon selekcije, dvadeset osam učenika i učenica pohađalo je radionice, podijeljene u šest modula, u trajanju od 120 sati.

Poslodavci ne znaju što im gimnazijalci mogu ponuditi

Na okruglom stolu sudionici i gošće raspravljali su o trendovima zapošljavanja mladih u Hrvatskoj, trenutačnom stanju nezaposlenih gimnazijalaca prijavljenih na Hrvatski zavod za zapošljavanje i kompetencijama koje gimnazijalci mogu ponuditi budućim poslodavcima.

Izdvojeni članak

Prijavite se na najveće europsko natjecanje u društvenom poduzetništu za studente

Također su predstavili podatke HZZ-a prema kojima Zagrebačka županija zauzima prvo mjesto po nezaposlenosti gimnazijalaca. Radi se o tome da sami poslodavci ne znaju što mogu ponuditi gimnazijalcima pa im u većini slučajeva daju posao tajnika ili administratora. Stoga je Katarina Ćurković iz HZZ-a istaknula da je nužno educirati i poslodavce kako bi znali što im gimnazijalci sa svojim stečenim znanjima mogu ponuditi.

Na to se nadovezao, Gordan Horbec, poduzetnik i urednik prvog portala za osobne financije ističući kako mu niti gimnazija niti fakultet nisu pomogli da postane poduzetnik, referirajući se na potrebu uvođenja financijske pismenosti u škole.

Budućnost poduzetništva u I. gimnaziji

Ove je školske godine projekt bio u eksperimentalnoj fazi, a za njegov nastavak se, prema riječima ravnateljice I. gimnazije, priprema sva potrebna dokumentacija kako bi se predmet verificirao kod Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa te od školske godine 2015./2016. postao sastavnim predmetom školskog kurikuluma.