Pretraga

Fuchs odgovorio hoće li polugodište početi u klupama i što je s nastavom za škole koje je uništio potres

A- A+

Drugo polugodište započinje 18. siječnja, a ovaj početak nikad nije bio ovako neizvjestan. Bi li se učenici zbog epidemije uopće trebali vraćati u klupe, što će biti s učenicima na području pogođenim potresom – pitanja su to koja mnogi ovih dana postavljaju. Ministar Radovan Fuchs u sinoćnjem je Dnevniku Nove TV rekao kako povratak u klupe ovisi o razvoju epidemiološke situacije i da će o modelima i dalje odlučivati lokalni stožeri. Priznao je i da Ministarstvo još uvijek ne zna gdje se nalaze svi učenici koji su zbog potresa napustili svoje domove, ali zagovara da se za to područje nastava provodi online.

Ministar Radovan Fuchs
Foto: Screenshot HRT | Niamat Ullah; Unsplash | srednja.hr

Prvo polugodište ove školske godine za većinu je srednjoškolaca završilo online nastavom. Hoće li tako započeti drugo ili će se učenici vratiti u škole 18. siječnja, jedno je od pitanja na koje je u sinoćnjem Dnevniku Nove TV odgovarao ministar znanosti i obrazovanja, Radovan Fuchs.

Odluke o modelima ponovno će donositi lokalni stožeri

– Po nekim pokazateljima koje sada imamo, ali ne usudim se reći da su apsolutno točni jer su djeca na praznicima, a dok su bila u školi, postojao je nadzor nad njihovim febrilnim stanjima. Tad su bili upućivani na PCR test. Pa smo imali vrlo egzaktne podatke. Sad su brojevi drastično manji, na današnji dan imamo 344 pozitivna učenika. Još ćemo sačekati malo. Ne volim govoriti unaprijed. Sve ovisi o epidemiološkim podacima. Pratimo ih i dalje, primjenjujemo varijantu odlučivanja na lokalnoj razini. Ali ako Stožer odluči centralno i mi uvidimo da je opravdano, i ta mogućnost dolazi u obzir, rekao je Fuchs za Novu TV.

Glavna tema tog intervjua bila je nastava na području Sisačko-moslavačke županije, gdje su u jakom potresu stradale brojne obrazovne ustanove. Potres magnitude 5.0 prema Richteru sinoć je ponovno pogodio to područje, pa je jedno od glavnih pitanja i jesu li i koji objekti dodatno oštećeni.

– Ne znam jesu li škole dodatno stradale. Javili su mi se moji suradnici koji su stalno u Petrinji, imamo dolje državnog tajnika Paljka i ravnatelja jedne uprave, gospodina Karina. Neposredno u dolasku prema ovamo mi se javio i pročelnik iz Siska. Morat će se ponovo pregledati oni objekti, naročito onih koji imaju žute oznake i kojima je novi potres možda dodatno narušio statiku. One koje imaju crvenu naljepnicu, njih devet, treba rušiti i graditi nanovo, rekao je ministar za Novu TV.

Izdvojeni članak
Radovan Fuchs

Vlada proglašava katastrofu: Nakon potresa 9 škola neupotrebljivo, MZO će plaćati domove studentima i učenicima

MZO nema podatke gdje su svi učenici s područja pogođenog potresom

Početak polugodišta zbog epidemije je pomaknut tjedan dana kasnije i trebao bi prema trenutnom planu započeti 18. siječnja.  Ministarstvo za sada nije donijelo nikakvu odluku kojom bi se to promijenilo za područje Sisačko-moslavačke županije. Ministar Fuchs kaže kako ekipe na terenu organiziraju prikupljanje podataka te najprije trebaju identificirati gdje se nalaze nastavnici, a gdje učenici.

– Znamo da je dobar dio djece napustio to područje. Nemamo podatke, i ne bih želio špekulirati, ali mislim da je velik dio djece otišao, što je dosta logično, zbog strahova i trauma. I to je u redu. Mi ćemo sve to identificirati, i provjeriti imaju li svu potrebnu informatičku opremu za nastavu za daljinu, kaže ministar za Novu TV.

No, informatička oprema stradala u potresu nije jedini problem. U mnogim područjima pogođenim potresom još uvijek nema struje niti stabilne internetske veze, a sve su to preduvjeti za pohađanje online nastave. Na pitanje novinarke kako će biti riješen taj problem, Fuchs kaže:

– To je problem, to je nešto što se mora rješavati na terenu. Tu u prvom redu govorimo o onim selima koja su izvan gradova, u samim gradovima je signal u redu. Naravno da smo u kontaktu s teleoperaterima, pokušavamo vidjeti može li se što popraviti po pitanju signala. Ukoliko se signal ne bude mogao popraviti, imamo ideje kako rješavati i taj problem. Možemo na pojedinim punktovima gdje je signal dovoljno dobar, organizirati postavljanje kontejnera u kojima bi se nastava privremeno izvodila za dio učenika ili preseljenje učenika u neka sigurnija mjesta. Online nastava je nešto što je u ovom trenutku sigurno i nešto što je od devetog mjesece na sceni u Hrvatskoj. Jednostavno i one škole koje su zbog pandemije izlazile iz funkcije zato što je bio veliki broj nastavnika koji su bili u samoizolaciji i slično, tu se vidjela naša interaktivna varijanta A, B i C modela i vrlo brzo prebacivanje s jednog modela na drugi. Vidjeli ste da su škole i u Zagrebu, neke kompletno na dva tjedna prelazile na online. Tako se može i ovdje, smatra Fuchs.