Pretraga

Jedinstveno sajamsko poslovanje u II. ekonomskoj školi u Zagrebu

A- A+

Jedinstveno sajamsko poslovanje „odigralo“ se prošli petak u prostorima Druge ekonomske škole Zagreb. Škola je uspjela povezati poslovni svijet sa strukovnim sektorom na području ekonomije. Iznimno smo sretni što smo učenicima naše škole, ali i drugih ekonomskih škola iz Zagreba i šire, omogućili novo iskustvo u obrazovnom procesu. Na prvom sajmu vježbeničkih tvrtki sudjelovalo je 16 tvrtki, gosti su bili učenici iz Srednje škole „Ivan Švear“ Ivanić Grad, Srednja škola Velika Gorica i Prva ekonomska škola Zagreb. Sajmu je prisustvovalo više od 500 posjetitelja.

1. osvojeno mjesto | foto: Manuela Matoš

Sajamsko poslovanje u izvedbi učenika

Sajamsko poslovanje najvećim dijelom realizirali su sami učenici kroz različite uloge. Voditeljice programa i prezentacija bile su učenice trećih razreda Patricija Gubić, Lorena Andrijanić i Marija Čuljak. Hostese i organizacijski tim bili su učenici 1.f razreda sa supervizorima Melani Rosan i Markom Antoniom Tokićem , a službeni fotograf bila je učenica 4.d Manuela Matoš. Iznenađenje na kraju sajamskog poslovanja priredili su učenici različitih razreda izvedbom plesne točke pod stručnim vodstvom nastavnice tjelesne i zdravstvene kulture Ivane Kutle. Učenici su bili jako uzbuđeni i sretni zbog dolaska predstavnika sponzorskih tvrtki u našu školu. Njihov angažman bio je velik: učenici su ispekli kolače, uredili sve prostorije u kojima su se održavala ocjenjivanja, dijelili promotivne materijale sponzora, brinuli se o provedbi svih planiranih aktivnosti.

Učenike su ocjenjivali menadžeri i direktori

Sajamsko poslovanje u sklopu školskog predmeta Vježbenička tvrtka već je dobro poznat većini sudionika strukovnog obrazovnog sektora, međutim ovoga puta su predstavnici sponzorskih tvrtki odigrali važnu ulogu u odabiru pobjednika sajamskog poslovanja.

Članovi ocjenjivačke komisije bili su predstavnicipoznatih hrvatskih tvrtki: gđa Kristina Jedvaj, key acconut manager u Podravci d.d., g. Vinko Filipović, direktor marketinga i razvoja Školske knjige d.d., te Marko Matijević, osnivač portala Srednja.hr. koji organizira srednjoškolcima omiljena natjecanja Ideja godine i Slagalica

2. mjesto | foto: Manuela Matoš

Kriteriji ocjenjivanja

Pred učenicima je bio veliki izazov, pokazati sva stečena znanja i vještine iz mnogih predmeta kao što su: Poduzetništvo, Upravljanje prodajom, Marketing, Računovodstvo, Komunikacijsko prezentacijske vještine, Marketing usluga, Poslovne komunikacije, Informatika, Materinji jezik, koji su ujedno integrirani u sam predmet Vježbenička tvrtka.

Ocjenjivačka komisija nije imala nimalo lagan zadatak. Ocjenjivala je zaposlenike vježbeničkih tvrtki četvrtih razreda prema nekoliko kriterija: komunikacijsko prezentacijske vještine, vještine pregovaranja i prodavanja, izrada powerpointa, marketinški splet elemenata koji čine vizualni imidž njihove vježbeničke tvrtke i dr.

Key account managerica Podravke d.d., gđa Kristina Jedvaj istaknula je kako učenicima zasigurno nije bilo jednostavno odraditi svoj prvi javni nastup pred velikom i nepoznatom publikom, međutim izrazito se ugodno iznenadila njihovom profesionalnošću u prezentiranju vježbeničke tvrtke i izradi zanimljivih powerpoint prezentacija.

– Učenici su iznimno kreativni, vješto su uredili svoje štandove, sve je izgledalo gotovo profesionalno, kao da je riječ o pravim tvrtkama. Učenici su pripremili niz marketinških aktivnosti; tombole, degustacije, demonstracije i druge zanimljive nagradne igre. Oduševljena sam, podijelila je s nama svoje dojmove predstavnica Podravke d.d.

3. mjesto | foto: Manuela Matoš

Sajamsko poslovanje razvija kod učenika transverzalne (multidisciplinarne) kompetencije

Dobro je poznata činjenica da se kroz igru najbolje uči. Iskustveno učenje pomaže učenicima u pronalaženju rješenja za nastale probleme, te stvara želju za stjecanjem više znanja kada sami osjete potrebu za to.

Učenici su vješto simulirali poslovanje na B2B (business to business)tržištu, uspješno su vodili prodajne pregovore, zaključivali kupoprodajne transakcije, te sve evidentirali poslovnom dokumentacijom.

Simulacija u sklopu obrazovnog procesa pomaže učenicima u razvoju i nadogradnji već postojećih znanja, vještina, stavova i različitih osobina usmjerenih na konkretan problem s posebnim naglaskom na iskazivanju samostalnosti i odgovornosti uz neizostavni timski rad. Na sajmu su učenici pronalazili rješenja kako se što uspješnije predstaviti stručnoj komisiji u vidu izrade vizualnog identiteta tvrtke, osmišljavanju promotivnih materijala i aktivnosti, izradi powerpoint prezentacije, te pronalaženju najefikasnijeg načina za ostvarivanje što većeg broja kupoprodajnih procesa.

Na sajmu se naveliko osjetilo uzbuđenje, motiviranost, profesionalnost i poduzetnički duh od strane učenika.

Najbolji vizualni imidž | foto: Manuela Matoš

Atraktivnost sajma u Drugoj ekonomskoj školi Zagreb

Osim što je ocjenjivanje bilo nepristrano, objektivno i transparentno zahvaljujući menadžerima poznatih hrvatskih tvrtki, događaj je na atraktivnosti dobio i velikom ulogom sponzorskih tvrtki.

Sponzorske tvrtke svojim su angažmanom pokazale svoje društveno odgovorno poslovanje osiguravši najuspješnijim zaposlenicima vježbeničkih tvrtki vrijedne i zanimljive nagrade. Vrhunac sajamskog poslovanja bio je u iščekivanju proglašenja pobjednika kada su predstavnici sponzorskih tvrtki zajedno s našom ravnateljicom gđom. Anom Naletilić uručili priznanja i vrijedne nagrade najuspješnijim učenicima.

Zlatni sponzor vodeni park Aquae Vivae Krapinske toplice, nagradio je sve zaposlenike prvoplasirane vježbeničke tvrtke besplatnim cjelodnevnim ulaznicama u Svijet zabave i opuštanja. U njihovom vodenom parku uživat će učenici 4. c koji su ujedno zaposlenici vježbeničke tvrtke „Tajna čokolade d.o.o.“ iz Druge ekonomske škole Zagreb, na čelu koje je najuspješnija direktorica, učenica Kristina Ljubica Paša i njihova nastavnica gđa. Ana Lasić, mag.oec.

Srebrni sponzor bio je poznati ugostiteljski objekt iz rudeša Mekpers, koji je nagradio sve učenike drugoplasirane tvrtke „Voteka d.o.o.“ na čelu koje se nalazi direktorica Paula Čondrić predvođena nastavnikom mentorom g. Tomislavom Polićem, mag.oec., iz Prve ekonomske škole Zagreb.
U ulozi Prijatelja sajma, Podravka d.d., nagradila je ukusnim poklon paketima trećeplasiranu vježbeničku tvrtku „Cream Cook d.o.o.“, također iz Prve ekonomske škole Zagreb, na čelu koje se nalazi direktorica Sara Horvat i njihov nastavnik mentor g. Tomislav Polić mag.oec.

Proglašenje pobjednika u punoj dvorani | foto: Manuela Matoš

Prijatelj sajma, vjerni pratitelj učenika u njihovom srednjoškolskom obrazovanju, Školska knjiga d.d. nagradila je učenike vježbeničke tvrtke „Tajna čokolade d.o.o.“ koji su bili najuspješniji u ostvarenoj prodaji. Učenici će obogatiti svoje znanje zahvaljujući knjizi Stevea Jobsa i tajnama njegovih prezentacija. Školska knjiga d.d. nagradila je i tri najuspješnija direktora, te nastavnike mentore lijepim poklon paketima.

Vježbenička tvrtka „Tajna čokolade d.o.o.“osvojila je još jedno vrijedno priznanje: za najbolji vizualni imidž tvrtke. U svojstvu Prijatelja sajma najuspješnija agencija za tržišno komuniciranje Bruketa&Žinić om ugostit će učenike i njihovog mentora u svojoj tvrtki te im otkriti sve tajne uspješnog bavljenja marketingom.

Zahvaljujemo se i našem medijskom sponzoru Sajma Srednja.hr., učenicima Ekonomske škole Velika Gorica i njihovoj ravnateljici gđi. Vesni Brkljačić na posjeti.