Pretraga

Fuchs najavio cjelodnevnu nastavu: Učenici će u školi biti minimalno do 15 sati, neki i do 17

A- A+

Prvog dana nastave Ministar znanosti i obrazovanja u službenom je posjetu Zadarskoj županiji, odakle je poželio sretan početak nastavne godine. Ponovio je kako je u planu početak rada na novom reformskom procesu – uvođenju cjelodnevne nastave za učenike. Pritom je otkrio i da je osiguran ogroman izvor sredstava za izgradnju škola i dječjih vrtića u cijeloj Hrvatskoj.

Foto: Unsplash/screenshot: HRT

Ministar znanosti i obrazovanja, Radovan Fuchs prvog dana nastave otputovao je u Zadarsku županiju, gdje je posjetio je Osnovnu školu Voštarnica. Ondje je, nakon punih 14 godina od početka gradnje, svečano otvorena zgrada koja je sagrađena u sklopu građevine Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju i smještaj osoba s posebnim potrebama ‘Mocire’.

Fuchs poželio sretan početak godine te najavio cjelodnevnu nastavu

Kako prenosi HRT, u uvodnom govoru svima je poželio sretan početak nove školske godine, rekavši da će biti zahtjevna kao i prošla. Osvrnuo se na novu školu u Zadru, ocijenivši da u RH imamo vrhunsku instituciju gdje će djeca imati svu potporu kako bi prevladala one teškoće s kojima se susreću i dobila obrazovanje koje im je potrebno za život.

– Škola se gradila dugo, bilo bi bolje da je prije bila izgrađena, ali uz sve nedaće mislim da Grad Zadar i županija mogu biti zaista sretni s ovakvom institucijom koja će služiti obrazovanju djece koja imaju poteškoće u razvoju, rekao je Fuchs za HRT, istaknuvši kako je riječ o instituciji građenoj po svim standardima struke za ovakve specijalizirane institucije.

Inače, Nacionalnim planom oporavka kojeg je Vlada predstavila još proljetos predviđeno je povećanje broja obveznih nastavnih sati u osnovnoj školi i uvođenje cjelodnevne nastave. Fuchs je danas kazao kako u tom smjeru ide reformski proces.

– Krenuli smo u veliki reformski zahvat unatoč pandemiji, osigurali smo ogroman izvor sredstava za izgradnju škola i dječjih vrtića u cijeloj Hrvatskoj. Reformski proces ide u smjeru da sva djeca idu na cjelodnevnu nastavu, na boravak u školama. On će biti minimalno do 15 sati, a ako lokalna sredina odluči, postoji mogućnost produžetka do 17 sati, kazao je Fuchs, prenosi HRT.

Dodao je da će se povećati broj aktivno provedenih sati na nastavi, čime će djeca – kaže – dobiti bolje mogućnosti svladavanja gradiva i ‘relaksirat će nabijenu satnicu’.

Izdvojeni članak
nastavnica

Vlada želi povećati broj obveznih sati u osnovnim školama i upisivati više učenika u gimnazije

Nacionalni ispiti kao analiza sustava

Fuchs ističe i da je siguran je da će učenici pokazivati bolje rezultate na svim testiranjima jer se kurikulumi mogu mijenjati, ali ‘ako satnica poučavanja ostaje ista, onda se neće postići željeni bitno bolji rezultati te da kvantum znanja koje učenici trebaju dobiti po pojedinim obrazovnim ciklusima bude kakav želite’.

– Plan je da se ove godine krene s natječajima za izgradnju škola, dodao je Fuchs, prenosi HRT.

Lokalna samouprava, rekao je ministar, treba osigurati prostore za gradnju i projektnu dokumentaciju koju će refundirati.

Ministar je, priopćeno je iz Vlade, kazao da treba analizirati sustav i vidjeti što je u njemu dobro, a što loše te loše mijenjati, a dobro i unaprijediti. Zato će se u ovoj školskoj godini provesti nacionalni ispiti koji bi trebali otkriti stvarno stanje. Njih će, podsjetimo, pisati petaši i osmaši. Fuchs smatra kako je šteta što takvi ispiti nisu ranije uvedeni, istaknuvši kako su Grčka i Hrvatska jedine zemlje EU-a koje nemaju vrstu ispita koja služi onima koji se u državi bave obrazovnim politikama da ih usmjeravaju u pravom smjeru.

– Ne može se generalizirati i napraviti neki generalni test jer konačno znanje je individualno i nisu svi učenici nešto usvojili, a nešto nisu, ali učitelji to moraju identificirati i ponašati se u skladu s time, zaključio je Fuchs.