Ministrica Divjak sinoć se u Direktu malo pogubila: Ni sama ne zna tko je kriv za fušarenje u Školi za život

RTL televizija sinoć je priredila vrlo detaljan i slikovit prikaz (ne)funkcioniranja programa ‘Škola za život’. Samo četiri od 74 eksperimentalne škole u nastavi koriste tablete, a u više od 60 škola tableti još nisu ni stigli. U programu RTL Direkta potom je gostovala ministrica Divjak i u nikad lošijem medijskom istupu iznijela niz nelogičnosti koje su sezale do toga da je ministrica demantirala samu sebe u odgovorima s nekoliko sekundi razmaka.

Blaženka divjak u RTL Direktu|Screenshot: RTL televizija; obrada: srednja.hr

Novinari RTL Direkta jučer su javnosti dosta jasno prikazali kako eksperimentalni program ‘Škola za život’ u praksi (ne) funkcionira. Kontaktirali su sve 74 eksperimentalne škole i otkrili kako su obećani tableti stigli tek u njih 11, a od toga tek u njih četiri oni funkcioniraju. Većini škola tableti kasne jer ih hrvatski dobavljač nabavlja iz Kine, koju je poharao tajfun Mangkhut i zaustavio pošiljku prema ‘reformiranim’ hrvatskim školama.

Fotogenični tableti koji su svojoj svrsi poslužili

Za sve je kriv tajfun u Kini: Od 74 'Škole za život' tableti stigli u njih 11, a u svega četiri se i koriste

Iako uporno ponavljamo da oprema nije reforma (kao i da je ‘Škola za život’ daleko od ikakve reforme, kamoli one Cjelovite kurikularne), zanimljivo je promatrati kako se i s nabavom opreme za ‘reformirane’ škole bez prestanka redaju nemali problemi. Nakon propale javne nabave za laptope za obveznu informatiku, problema s udžbenicima i nabavom opreme za eksperimentalne škole, sada su u fokus došli i tableti.

Zgodno se prvi dan nastave ministrica fotografirala u školi u Križu, u koju su već tada tableti stigli. E da bi sinoć novinari Direkta otkrili kako baš u Križu, isti fotogenični tableti – ne funkcioniraju. Valjda su poslužili svrsi 3. rujna kad su se snimali kadrovi za podizanje rejtinga ministrici. Svi apsurdi oko ‘Škole za život’, pa tako i ovaj tajfunski s tabletima, svode se na isto. Običnu PR predstavu za javnost, a to i entuzijastima iz dana u dan postaje sve jasnije.

Nakon priloga o tajfunom zatočenim kineskim tabletima, Direkt je u studiju ugostio ministricu. U nikad lošijem medijskom istupu, malo se pogubila u svojim odgovorima.

Učimo kako doći do opreme na vrijeme. Ozbiljno?

Kreće 'Škola za život': Kasne udžbenici i laptopi, negdje u pomoć uskaču roditelji, no ravnatelji su entuzijastični

Za kašnjenje tableta rekla je da je ‘moguće da je tajfun kriv’ pa nastavila predavanjem o Hrvatskoj kao dijelu globalne ekonomije. Potom smo saznali da je zapravo i nabava opreme eksperiment jer, kako je rekla, ‘to je također naša eksperimentalna faza da vidimo kako doći do opreme na vrijeme’. Odgovor se možda krije u dobroj, detaljno promišljenoj i sustavnoj pripremi cijelog projekta, no sve to iluzorno je stavljati u istu rečenicu s Ministarstvom obrazovanja i ‘Školom za život’.

Na pitanje o nefunkcionalnim tabletima u školi u Križu, kojom se prvog dana nastave poslužila u svrhu (još malo) vlastite promocije, ministrica je ‘krivnju’ svalila na nastavnike.

– Rekla bih da funkcioniraju, samo je pitanje znamo li svi mi, učitelji i nastavnici, njih koristiti s obzirom da koliko sam vidjela CARNet se potrudio instalirati udžbenike i na tablete, rekla je Divjak i ne bi bilo problema da je ostala pri izrečenom,  da nastavnici zapravo i nisu možda dobro pripremljeni za novotarije ‘Škole za život’.

No ispalo je da ministrica ni sama nije sigurna što misli. Minutu-dvije kasnije, odgovarajući na pitanje o tome koje još probleme možemo očekivati, skočila je samoj sebi u usta.

Bipolarne prozivke nastavnika

Ispitivanje zadovoljstva učenika, roditelja i nastavnika: Kako će izgledati evaluacija 'primjera dobre prakse' u Školi za život?

– Najvažnije je da su učitelji spremni. Učenik mora biti u središtu procesa poučavanja, a onaj tko vodi cijeli proces je učitelj i ako su učitelji spremni, a čuli smo da jesu, onda učimo i učenike kako da rješavaju probleme na našem primjeru, rekla je Divjak i u tom trenutku baš nikome više ništa nije bilo jasno.

Sve je zapečatila odgovarajući na konstataciju Borisa Jokića da je Cjelovita kurikularna reforma mrtva te samouvjereno zaključila kako reforma ‘ne samo da nije umrla, nego smo konačno od papira došli u provedbu’.

Istina, s pomno počerupanim papirima Cjelovite kurikularne reforme, Ministarstvo Blaženke Divjak došlo je do neviđeno aljkave, problematične provedbe programa koji je pod svaku cijenu morao ući u škole ove jeseni. Tu visoku cijenu fušarenja s obrazovanjem neće plaćati ministrica niti njezin tim. Aljkavost će se lomiti na leđima učenika, roditelja i nastavnika, što se već uvelike događa, a tu i tamo, po potrebi nastavnici će podnijeti i dodatan teret.

Teret bipolarnih prozivki ministrice koja ni sama nije sigurna koga okriviti za fušarenje u hrvatskoj školi života. Možda da pogleda u ogledalo?

____________________

*Komentar je stav autorice.

Odgovori