Pretraga

Ministar Fuchs: Radi se na novom predmetu za učenike koji ne žele na vjeronauk

A- A+

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs u srijedu je uoči sjednice užeg kabineta Vlade komentirao uvođenje izvannastavne aktivnosti građanski odgoj i obrazovanje u zagrebačke škole. Rekao je da ‘ne vidi poseban razlog za uvođenje ovakvog pristupa poučavanja građanskog odgoja kad ga već proučavamo obvezno kroz druge predmete’. Istodobno Fuchs je otkrio i kako ekspertna radna skupina radi na predmetu kojeg će pohađati učenici koji ne idu na vjeronauk, a nalikovat će na filozofiju.

dodjela nagrada najmaturanti 2021

Ministar Radovan Fuchs na dodjeli nagrada najboljim maturantima 2021. u zgradi MZO-a
Foto: Duje Kovačević, srednja.hr

Grad Zagreb u dio škola već od ove godine planira uvesti građanski odgoj i obrazovanje. Dio stručne javnosti smatra da se ova aktivnost u škole treba uvoditi sustavno, a ne ovako na brzinu, a kritike na račun ovog poteza gradske vlasti ima i ministar Radovan Fuchs. Istaknuo je kako građanski odgoj već postoji u školama kao međupredmetna tema te se podučava kroz različite predmete – povijest, zemljopis, hrvatski jezik…

‘Ne vidim poseban razlog za uvođenje ovakvog pristupa poučavanja’

– Ne znam kako bi to trebalo napraviti, što se tiče realizacije. Onog časa kad je predmet dodan, inicijator mora pitati ravnatelje i škole žele li provoditi takav dodatni predmet, ravnatelji moraju kontaktirati roditelje, oni moraju izraziti želju hoće li njihovo dijete pohađati nastavu dodatnog predmeta i ako se sakupi dovoljan broj zainteresiranih, to se stavlja na školski odbor koji donosi odluku o tome hoće li se pohađati dodatni predmet, rekao je Fuchs, prenosi Dnevnik.hr.

Dodaje da ne zna hoće li se sve to stići obaviti do početka nastave.

– Pet je dana do školske godine. No, ja ne vidim poseban razlog za uvođenje ovakvog pristupa poučavanja građanskog odgoja kad ga već proučavamo obvezno kroz druge predmete, rekao je Fuchs.

Napominje i kako pritom treba pronaći nastavnike koji će podučavati ovaj predmet pa je to dodatan razlog zašto uvođenje ove izvannastavne aktivnosti nije realno za ovu godinu.

Izdvojeni članak

Stižu reakcije na uvođenje građanskog odgoja u zagrebačke škole: ‘Ovakav pristup je neprihvatljiv’

Radi se na novom predmetu koji će biti alternativa vjeronauku

Ovom prilikom upitan je i o statusu vjeronauku u školama – kaže da je bilo dosta kritike o nepostojanju alternative, a nije bilo provedivo da se sat vjeronauka stavi na prvi ili posljednji sat u rasporedu. Otkrio je da se radi na novom predmetu koji bi bio zamjena.

– Ekspertna grupa radi na tome, mislim da smo blizu jednog predmeta koji bi bio za onu djecu koja nisu odabrala vjeronauk. To bi bilo nešto kao filozofija, zapravo, najavio je Fuchs.

Na kraju je istaknuo i da su u ministarstvu zadovoljni zbog povećanja postotka cijepljenih u obrazovnom sustavu.

– Imamo ukupno 57,5 posto barem jednom dozom, kod visokog školstva je taj postotak viši i iznosi oko 64,5 posto s razlikama u pojedinim sveučilištima. Dakle, sve visoke škole su iznad 55 posto, kazao je Fuchs.