Pretraga

Diplome s fakulteta bit će sve manje važne

A- A+

Fakultetske diplome postat će u budućnosti sve manje važne. Andrew McAfee istraživač pri Centru za digitalno poslovanje, Sloan School of Menagementa, došao je kroz svoje istraživanje do ovakve spoznaje. Razloga tomu je nekoliko, među njima rast troškova studiranja, povećanje broja online tečajeva za razne djelatnosti, zahtjevi poslodavaca, koji su uglavnom vezani za iskustvo, kao i spoznaja McAfeea kroz isto istraživanje da 45 posto studenata u prve dvije godine studiranja nije naučilo ništa.

Diplome s fakulteta bit će sve manje važnosti u budućnosti. Ovakva spoznaja rezultat je istraživanja poznatog američkog istraživača Andrewa McAfeea, koje je radio za Harvard Business Review. Glavni razlozi koji idu u prilog ovoj tezi su povećanje cijena studiranja, kao i njegovo trajanje, zahtjevi poslodavaca, te činjenica da 45 posto studenata obuhvaćenih u ovom istraživanju nije pokazalo nikakav pomak u prve dvije godine studija.

Izdvojeni članak

Privatna ‘tvornica diploma’ s 330 000 studenata najveće je sveučilište u Europi

Razni online tečajevi također odvraćaju mladež od fakulteta, a često su dovoljni za skupljanje znanja i pronalazak posla. Poslodavci već imaju svakovrsne metode ocjenjivanja budućih zaposlenika, a jedna od njih je testiranje konkretnog znanja. Tako za posao prodavača, traže informacije o tome što je potencijalni zaposlenik prodavao prije i kakva su njegova prethodna iskustva, za posao programera, u kojim je programima radio i tome slično.

Andrew McAfee oduševio se kroz istraživanje rezultatima koje postižu polaznici MOOC-a odnosno masivnih, otvorenih i online tečajeva. Međutim napominje na svome blogu pri Harvard Business Reviewu da je ovakvo stjecanje znanja još u nezreloj fazi, pa na prave rezultate treba još malo pričekati.

– Sigurno bih veliku šansu pružao kandidatima koji su položili više tečajeva putem MOOC-a te koji su na njima ostvarili dobre rezultate, piše McAfee na blogu.

Zasada je standardna fakultetska diploma jako važna, te postaje minimalni obrazovni standard kakav je nekada bila srednjoškolska. No, obzirom na odnos rasta standarda i cijena visokog obrazovanja, stvari bi se uskoro mogle izmijeniti.

Kroz svoje istraživanje McAfee je dokazao da 45 posto studenata koji upišu fakultet ništa ne nauče u prve dvije godine, a 36 posto njih nije pokazalo nikakva poboljšanja ni u daljnjim godinama studiranja.

– Bez obzira što postaju sve skuplje, vjerujem da će studentske diplome s vremenom postati sve manje važne, zaključak je ovog poznatog istraživača.