Pretraga

Gotova je javna rasprava o Fuchsovom zakonu: Sveučilište u zadnjoj minuti ostavilo komentar

A- A+

Ukupno je 2.388 komentara u javnoj raspravi o novom Zakonu o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti. Za mjesec dana očekuje se objava izvješća o savjetovanju gdje ćemo vidjeti državnu reakciju na komentare, prijedloge i kritike. Dok to čekamo, bacili smo pogled i izdvojili neke zanimljivosti. Tako, primjerice, iz komentara na javnom savjetovanju saznajemo da bi studentski predstavnici iz Zagreba htjeli mogućnost radnog odnosa i samostalnog rada u obrtu, uz paralelni redovni studij, ali i slobodnu studijsku godinu – jer ako je imaju profesori, zašto ne bi i studenti. Zagrebačko sveučilište stav je Senata, donesen prije više od dva mjeseca, ponovilo kao komentar u, doslovno, zadnjoj minuti, a moćni zagrebački prorektor Ante Čović ostavio je najdulji komentar koji smo ikad susreli u nekom javnom savjetovanju.

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs
Foto i ilustracija: srednja.hr | pozadina Unsplash

Zakon o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti, koji je pripremila administracija ministra Radovana Fuchsa, ušao je u javno savjetovanje prije  mjesec dana. Jučer, u nedjelju, 5. lipnja, posljednja je bila prilika da ostavite komentar, prijedlog ili kritiku neke od novopredloženih odredaba.

Borasovo sveučilište u zadnjoj minuti ostavlja komentar

Komentare koji su pristigli do nedjelje Ministarstvo znanosti i obrazovanja objedinit će u posebno izvješće; svakome od njih dat će jednu od oznaka. To znači da će neke prihvatiti, neke odbaciti, a neke tek primiti na znanje. Izvješće u kojem ćemo vidjeti sve komentare s pripadajućim kvalifikacijama očekuje se 5. srpnja. Mi smo odlučili, dok iščekujemo izvješće, malo proći kroz komentare dosad objavljene u javnom savjetovanju.

Ukupno je 2.388 komentara ostavljeno u javnom savjetovanju o novom zakonskom nacrtu ministra Fuchsa, od čega je općih, dakle komentara na cijeli zakon, a ne neku specifičnu odredbu, preko devedeset posto. Sveučilište u Zagrebu, jedino od svih javnih sveučilišta, javno je, još u fazi interne rasprave, u potpunosti odbacilo Fuchsov prijedlog novoga Zakona o visokom obrazovanju. Komentar u javnom savjetovanju ostavili su, doslovno, u zadnjoj minuti; točno jučer u 23:59 sati ponovljen je stav senatora s konca ožujka kojim se odbacuje zakonski nacrt.

Pet minuta prije kraja savjetovanja zasebni je komentar, u potpisu kao profesor Fakulteta hrvatskih studija, ostavio moćni zagrebački prorektor Ante Čović. To je zasigurno najdulji komentar koji smo vidjeli otkako pratimo postupke javnog savjetovanja. I on je već ranije iskazivao stav da novi zakonski nacrt, zapravo, ne valja, već da treba u obzir uzeti onaj alternativni koji je napravilo posebno povjerenstvo u starom sazivu Nacionalnog vijeća za znanost i visoko obrazovanje. Tako je nešto, u kratkim crtama, ponovio i u javnom savjetovanju.

Izdvojeni članak
radovan fuchs mzo

Fuchsov novi zakon: Promjene za visoke škole, studenti imaju nove titule, rektori samo jedan mandat…

Studentski predstavnici žele slobodnu studijsku godinu?

Predstavnici studenata na zagrebačkom sveučilištu, na čelu s Ivanom Pavlom Borasom, imaju neke dosta interesantne zahtjeve za Ministarstvo. Tako, primjerice, osim već dostupnih studentskih poslova, žele da redoviti studenti dobiju mogućnost radnog odnosa i samostalnog rada u obrtu, ali i slobodne studentske godine. Nepravedno je, ističu, što profesori inače imaju tu mogućnost, a studenti ne.

Najviše pojedinačnih studentskih komentara dakako se odnosi na studente stručnih studija, okupljene u inicijativu 300=300. Oni, kako smo i najavili kada je Zakon ušao u javno savjetovanje, traže da se akademske i stručne kratice mijenjaju tako da stručni prvostupnici i magistri budu bacc. i mag., a sveučilišni, univ. bacc. i univ. mag. Za mjesec dana, napomenimo još jednom, očekujemo izvješće o provedenom javnom savjetovanju u kojem ćemo vidjeti kako će MZO reagirati na pojedine komentare; što će odbiti, što prihvatiti, a što tek primiti na znanje.