Pretraga

Kako studenti čuvaju imunitet: Od vitamina C i mandarina, do šetnji na otvorenom i redovitog vježbanja

A- A+

Čak i kada bi se mogla zanemariti pandemija koronavirusa koja trenutno hara svijetom, nemoguće je zanemariti činjenicu da pomalo kreće sezona prehlada, a onda i gripe. Inače to nije toliko problematično, ali sada je svaki simptom prehlade mogući simptom koronavirusa, i odmah kreće panika. Stoga je bitno se što manje razbolijevati i prolaziti kroz što manje stresa.

foto: Unsplash

Studenti koji ne žive sa svojim roditeljima, već se nekako snalaze po menzama i kuhajući tjesteninu i juhe iz vrećica su vrlo često podložni prehladama, upravo zbog niskog imuniteta. Dodajte k tome i stres (kojeg začudo, ima dosta ako ste student) i imate savršenu kombinaciju za prehladu i boležljivost.

Izdvojeni članak

Kroz šest pitanja studenti farmacije pojasnili sve što morate znati o koronavirusu: Razbijaju najčešće mitove

U normalnim uvjetima je to nešto što se jednostavno mora pregrmjeti, pa je tako ranije bilo sasvim normalno dolaziti na ispite s visokom temperaturom, ili se pojaviti na predavanju i šmrcati cijelo vrijeme. No, danas to više nije prihvatljivo pa su svi u strahu od prvih simptoma i slabe prehlade.

Kako se studenti snalaze s ovom promjenom u životnom stilu, gdje ustvari moraju brinuti o vlastitom zdravlju, pa čak i nešto aktivno napraviti po tom pitanju, smo saznali kroz razgovor s našim sugovornicima. Spoiler: ima svakakvih metoda!

U zdravom tijelu, zdrav duh

– O svojem zdravlju počeo sam se intenzivnije brinuti tijekom svojeg srednjoškolskog obrazovanja, pošto sam pohađao medicinsku školu i samim time učio puno o zdravlju pa tako i o bolestima, čime sam usvojio tu neku želju i naviku da budem zdravstveno osviješten. Trenutno sam dobrog zdravlja, duže vrijeme nisam bio zdravstveno loše. Smatram da se uz prehranu uvijek mora uzeti neki dodatak kako bi se ojačao imunitet. Što se tiče vježbanja i kretanja, imam tu neku rutinu da često idem prošetati, barem pola sata uz slušanje muzike što mi donosi tu lakšu pokretljivost, a i osjećam da sam napravio nešto za svoje psihičko zdravlje, što danas puno ljudi izostavi. Nisam često bolestan, ali i kad jesam, to su najčešće prehlade, glavobolje, objašnjava David (20) sa Sestrinstva.

Sigurno je lakše onima koji su zdrave navike usvojili još u srednjoj školi, pa znaju kako je to kada se moraju brinuti sami o sebi, no nisu svi bili te sreće. Naša sljedeća sugovornica je jedna od onih koji su morali proći kroz period prilagodbe.

– Inače sam jako boležljiva osoba, patim i od bronhitisa često. Pošto trenutno živim u studentskom domu nemam baš mogućnosti, pa se većinom hranim u menzi. Shvatila sam da mom tijelu to odgovara pa izbjegavam ugljikohidrate. Ne vježbam baš, samo sam išla na kondicijski trening dok ga nisu ukinuli zbog korone. Skoro stalno sam bolesna, sve što je u zraku pokupim, često imam i temperaturu. Probala sam sve moguće napitke i stvari za imunitet, ali mi ne pomaže. Trenutno samo svaki dan popijem jednu vitaminsku tabletu, iako ne znam koliko pomaže. Od kad sam pošla na faks malo se više pazim jer sam ovdje sama, nema se tko brinuti o meni. Prestala sam jesti gluposti, kao i uvijek kad je sezona gripe i takvih stvari, unosim puno više vitamina C. Iskreno mislim da je za imunitet najbolje slušati svoje tijelo – ako se osjećaš slabo malo više paziti i ne izlaziti bespotrebno. Eventualno malo se dezinficirati domaćim proizvodima, šali se Karmen s FKIT-a.

Postoje ljudi koji su jednostavno lošijeg zdravlja i oni su i trenutno jedna od ugroženih skupina. Jednostavno ne preostaje nego se zaista truditi ne narušiti krhko zdravlje, te se čuvati na svaki mogući način. Naravno, vitamin C je poznat kao dobar prijatelj u borbi s bolestima kada se koristi u preventivne svrhe, pa je to nešto što bi svi mogli uzimati, bez obzira na to kako se osjećaju.

Treba i nešto nezdravo

– Mislim da sam relativno dobrog zdravlja, rijetko kad sam prehlađen i nemam nikakve kronične bolesti. Kod hrane trudim se jesti što prirodniju i manje obrađenu hranu  (npr. prije ću izabrati kuhani krumpir umjesto pomfrita ili nekakav mesni odrezak umjesto pohanog), ali naravno, priuštim si redovno nešto nezdravo. Uglavnom mi imunitet oslabi ako povežem nekoliko dana da malo spavam ili ako sam pod velikim stresom, tada se trudim popraviti svoje dnevne rutine i jesti malo više povrća. Treniram 7-8 puta tjedno i trudim se biti aktivan, smatram da je za općenito zdravlje jednako važno i fizičko i mentalno zdravlje. Rijetko kad sam bolestan u smislu da me ta bolest sprječava u obavljanju svakodnevnih aktivnosti, kad dođe do toga uglavnom smanjim broj treninga i/ili njihov intenzitet te sljedećih nekoliko dana se potrudim što više naspavati, kaže nam Sven (21) s KIF-a.

Bitno je imati ravnotežu u svemu, pa tako i kada je riječ o životnim navikama. Nekad je u redu popustiti si i pojesti nešto nezdravo, ili općenito napraviti nešto što neće pomoći očuvanju vašeg zdravlja… No bitno je da to ne postane navika, već zaista iznimka. Navika treba biti zdrava prehrana!

– Što se tiče prehrane, cijela suština je u raznovrsnosti. Dakle, sve od voća, povrća, mesa, ribe, treba konzumirati… Također, bitno je ne preskakati obroke – znači ručak, doručak i večera su obavezni. Što se tiče brze hrane, može se i to konzumirati, ali u nekoj umjerenoj granici, gdje nije svakodnevna navika. Naravno, s obzirom na to da sam kao i gotovo svi moji kolege studenti korisnik studentske menze, često ta hrana možda i nije dovoljno kvalitetna, ali to su neke druge teme već, koje se tiču poboljšanja studentskog standarda. Osobno vježbam više manje svaki dan, tako da i ako dođe do povremenog pijanstva i konzumiranja brze hrane to se potroši kroz trening. Bolestan sam bio jednom u 5 godina, prisjeća se Toni (23) koji studira Geografiju na PMF-u.

Ako rijetko kada šmrcate ili as boli grlo, onda već sve radite kako treba i samo nastavite tako. No, ako to nije slušaj, vrijeme je za promjene. Svatko najbolje poznaje vlastite potrebe, no možda vam pomognu neki od savjeta našeg sugovornika.

Konkretni savjeti

– Neki savjeti za očuvanje imuniteta: najprije, treba se osloboditi od stresa. Siguran sam da puno bolesti potječu baš iz tog problema. Zatim puno vježbanja, održavanje osobne higijene, pojesti svaki dan po neko voće, vježbati, kretati se puno, okružiti se pozitivnim ljudima, piti puno tekućine, izbjegavati brzu hranu i pripremiti nešto domaće. Nisam tip osobe koja uzima odmah analgetike i svakakve lijekove, osim kada je to stvarno potrebno. Radije to rješavam načinom da se odmorim, ležim, popijem čaj, neki vitamin, pa čak i dobro dođe prošetati malo na svježem zraku, poručuje David (20).

Jedino što je sigurno jest da su svima živci na milijun i da nije potrebno biti bolestan samo zato što se ne pazite dovoljno. Posvetite vrijeme vlastitom zdravlju, psihičkom i fizičkom. I naravno, ne zaboravite na mandarine, izvor vitamina C i omiljeno studentsko voće!

Kako studenti čuvaju imunitet: Od vitamina C i mandarina, do šetnji na otvorenom i redovitog vježbanja
Share via
Copy link
Powered by Social Snap