Splićanin briljirao na maturi pa poručio: ‘Matura je previše orijentirana gimnazijalcima, a učenici strukovnih škola imaju težak zadatak’

Iako je do sada najveći broj gimnazijalaca pao neki od ispita i time nije završio srednjoškolsko obrazovanje, ne možemo zanemariti one koji su ove godine u potpunosti briljirali. Čak 11 učenika na dva je ispita postiglo stopostotni rezultat, a onim najboljima uručena je i nagrada Ministarstva znanosti i obrazovanja. Među njima je i Roko Smoljić, učenik III. gimnazije Split, poznate i pod nazivom MIOC. Roko je bez greške riješio ispite iz Fizike i Matematike, a iako je i sam gimnazijalac, smatra da u procesu mature najteži zadatak pada na leđa učenika strukovnih škola.

Roko Smoljić; fotografija iz privatne arhive

– Budućim maturantima savjetovao bih da izbjegnu pohađanje raznih pripremnih tečajeva za mature i da se radije posvete konstantnom učenju tijekom svog srednjoškolskog obrazovanja, jer je nemoguće savladati toliku količinu gradiva u svega nekoliko mjeseci, poruka je Roka Smoljića jednog od najboljih maturanata ovogodišnje generacije.

‘Sretan sam da jedna ovako mala zemlja kao što je Hrvatska ima toliko mladih i obrazovanih ljudi’

Najvažnija poruka maturantice koju je Ministarstvo nagradilo: 'Apsurdna je količna beskorisnih informacija koje se u školi moraju pamtiti'

Bez ijedne greške riješio je ispite iz Fizike i Matematike, a četvorke je dobio iz Hrvatskog i Engleskog.

– Naravno da se nisam nadao ovakvim rezultatima, no bio bih neiskren kada bih rekao da nisam očekivao odlične ocjene iz Matematike i Fizike. Smatram da, nakon osam godina osnovnoškolskog i četiri godine srednjoškolskog  obrazovanja, matura predstavlja potvrdu onoga što ste u svojoj dosadašnjoj karijeri svladali i vrlo sam sretan što je to prepoznato i na ovaj način nagrađeno od strane Ministarstva, kaže nam Roko.

Zbog uspjeha na Matematici i Fizici, Miočanin je bio jedan od kandidata za Nagradu Soljačić od 5.000 dolara. Ona je na kraju otišla u ruke njegove školske kolegice Ive Madunić, no Roko zbog toga ne žali.

– To samo znači da je konkurencija bila vrlo jaka. Sretan sam da jedna ovako mala zemlja kao što je Hrvatska ima toliko mladih i obrazovanih ljudi, ocjenjuje Roko.

Od jeseni sjeda u klupe FESB-a

Nije u MIOC-u sve: Zadarski klasičar i glazbenjak Lovre rasturio je na maturi iz Matematike i Fizike

Njemu je na maturi najteži bio Hrvatski, a s pripremama je krenuo dva tjedna nakon što je maturantima završila škola. U skladu sa savjetom s početka ovog teksta, zbog kontinuiteta u učenju posebne pripreme nisu mu bile nužne.

– Moglo bi se reći da nekakve dugotrajnije pripreme nisu bile potrebne jer sam većinu gradivu svladao  tijekom svog školovanja, otkriva Roko.

Roko je bio čest sudionik natjecanja iz Fizike, a kako kaže, na učenje ga je oduvijek najviše motivirala konstantna želja za znanjem i napredovanjem. No, to ne znači da se čitav njegov svijet vrti oko knjige. Kada se sve dobro isplanira i organizira, ostaje vremena i za hobije.

– Redovito se bavim i sportom te uvijek pronađem vremena za zabavu i kvalitetno druženje s prijateljima, dodaje Splićanin.

Od prijatelja se Roko neće morati rastajati jer je odlučio ostati u Splitu. Od jeseni sjeda u klupe FESB-a, gdje će studirati elektrotehniku. Taj fakultet odabrao je jer, kaže, voli učiti o različitim tehničkim i informatičkim rješenjima, a sadrži dovoljno matematike i fizike.

‘Matura je previše orijentirana gimnazijalcima’

Lucija je jedina u Hrvatskoj maturu iz Informatike riješila bez greške: 'Obrazovanje je kapital koji mi nitko ne može oduzeti'

Unatoč propustima na ovogodišnjoj maturi, Roko je mišljenja da NCVVO nije odradio loš posao, iako je stava da za napredak ima još mnogo prostora. Greške koje su se dogodile ove godine su nedopustive, ali istovremeno, smatra Splićanin, i prenapuhane od strane pojedinih maturanata i medija jer su naposljetku – ispravljene. Ono što ga puno više smeta jest neravnopravnost gimnazijalaca i strukovnjaka kada su u pitanju ovi važni ispiti.

– Što se tiče same mature držim da je ona previše orijentirana gimnazijalcima, iako sam i sam gimnazijalac, te da učenici iz strukovnih škola imaju vrlo težak zadatak svladati maturu i upisati željeni fakultet, smatra Roko.

Prostora za napredak, mišljenja je splitski izvrsnik, ima i u čitavom obrazovnom sustavu.

– Trenutno se najviše cijeni širina znanja i ono što se zove ‘opća kultura’, čime se zagovara prosječnost. Sustav se treba orijentirati vrijednostima izvrsnosti i kreativnosti. Također, ne potiču se izvannastavne aktivnosti što jako otežava situaciju učenicima koji sudjeluju na raznim natjecanjima, zaključuje Roko.

2 komentara

Odgovori