Pretraga

Most i GOOD inicijativa o reformi obrazovanja: Reforma je prodana, cijenu još ne znamo

Danas su osnovne i srednje škole u Hrvatskoj otvorile svoja vrata učenicima i učenicama te je započela nova nastavna godina. ‘Najvažnija školska godina u posljednjih 20 godina’, prema riječima ministrice Blaženke Divjak, je službeno započela, a javnost nije reagirala previše pozitivno. O tome su govorili zastupnici Mosta NL, a slučaj ‘Škola za život’ su u priopćenju za medije prokomentirali i članovi GOOD inicijative.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak / foto: Marko Matijević|srednja.hr

Klupe su danas ponovno zauzete, školski hodnici su ispunjeni žamorom, što znači da je nova školska godina počela. Za neke škole je današnji dan prijelomni, jer u provedbu napokon, ili možda prije nažalost, kreće takozvana reforma obrazovanja ministrice Blaženke Divjak. Te su se teme danas dotaknuli i neki saborski zastupnici, a GOOD inicijativa je svoje nezadovoljstvo reformom obznanila medijima putem priopćenja.

Privatizacija obrazovanja

Danas su u Hrvatskom saboru o neriješenim problemima koji se javljaju svake nove školske godine, o HNS-ovoj ‘privatizaciji’ obrazovanja i reformama u školstvu govorili Mostovi zastupnici Sonja Čikotić i Marko Sladoljev.

Sladoljev je naglasio kako se od svega o čemu smo proteklih godinu i pol slušali vezano uz obrazovanje, o kurikularnoj reformi, povjerenstvu, informatizaciji, zapravo ništa nije realiziralo. Brojna pitanja koja su predstavljena kao riješena su zapravo ostala problem, kao što je pitanje radnih materijala, nije donesen pravilnik o pomoćnicima u nastavi, niti je išta poduzeto u vezi pravilnika o napredovanju i nagrađivanju zaposlenih u osnovnim i srednjim školama.

Čikotić je naglasila problem politizacije i kupoprodaje obrazovanja u Ministarstvu znanosti i obrazovanja te se obrušila direktno na HNS nazivajući njihove poteze PR reformom obrazovanja.

– Ova današnja HNS-ova priča, svima je to jasno, daleko je od ikakvog, a kamoli temeljitog programa koji bi doista izmijenio hrvatsko školstvo. Citirat ću jednu profesoricu koja je rekla ‘Ovo je PR reforma obrazovanja, a cijenu ove reklame nitko ne zna.’ To je čisto prodavanje magle, tipičan HNS-ov način funkcioniranja. Ivan Vrdoljak je uništio i pozitivnu priču o obnovljivim izvorima energije i vjetroelektranama, zatim s energetskom učinkovitosti kroz razdjelnike, a sad se bacio na obrazovanje, segment koji je morao pod svaku cijenu ostati pošteđen ucjena i kupovine. Vrdoljak iz stranačkih prostorija priča o reformi školstva, privatizira reformu obrazovanja, a sve je samo prodavanje magle i PR balon od sapunice, rekla je Čikotić.

Nepripremljenost koja će se prelomiti na učenicima i djelatnicima

Priopćenjem za medije su se javili i članovi GOOD inicijative, kojima ‘Škola za život’ predstavlja zapravo životnu školu i pokazuje nepripremljenu i loše provedenu obrazovnu reformu čije bi geslo prikladnije zvučalo ‘Snađi se, druže’.

U svojem su se priopćenju dotaknuli prve reforme koja je bila plod rada nastavnika i učitelja, a koja je ukinuta političkom odlukom. Drugu je reformu započela ministrica Blaženka Divjak koja se oglušila na opetovana upozorenja o nedovoljnoj promišljenosti i pripremljenosti te reforme.

– Na opetovana upozorenja kako nema dovoljno vremena za pripremu kvalitetnih promjena u obrazovanju, ministrica se oglušivala, odgovarala smiješkom i sustavnim PR-om odbacivala sva pitanja vezana uz nespremnost, nedosljednost i stihiju. Informacije koje su do nas dolazile iz škola i od nastavnika, govore da ni obuka nastavnika ni potrebna oprema i materijal nisu dostatni ni spremni, stoji u priopćenju.

Bez dobre pripremljenosti nastavnika, bez udžbenika, školska je godina započela u velu izlika i šupljih opravdanja vezanih uz kašnjenje cijelog projekta.

I oni su se dotaknuli HNS-a i Ivana Vrdoljaka, koji, prema njihovim riječima, manipulira javnošću i želi svojoj stranci kupiti političke bodove, pa umjesto obrazovnoj reformi svjedočimo trgovini obrazovanjem između HNS-a i HDZ-a.

Na kraju, sav teret pada na leđa učenika i učenica, te obrazovnih radnika i radnica koji će svojski morati pokazati kreativnost kako bi nadoknadili manjkavosti propale reforme.