Pretraga

Nakon brojnih kritika, oglasio se Fuchs: Cjelodnevna škola će trajati sat kraće, evo do kad će učenici biti u školi

A- A+

Obvezni dio cjelodnevne škole trajat će do 14 sati, a Informatika ‘ostaje kako je bila’. Odgovor je to ministra obrazovanja Radovana Fuchsa na brojne kritike koje su pristigle nakon što je najavljena cjelodnevna škola. Podsjetimo, najveći je to projekt hrvatskog školstva koji već najesen eksperimentalno ulazi u 50 škola, a od 2027., kada se škole izgrade i budu spremne za rad u jednoj smjeni, trebao bi ući u sve škole.

ministar radovan fuchs, u pozadini učionica

Foto: srednja.hr | Unsplash

Cjelodnevna škola eksperimentalno kreće već najesen i tako će se provoditi četiri godine. Najavljene promjene su velike. Nastavni dan za učenike, prema tom je planu, trebao biti podijeljen u dva dijela – obvezni i izborni. Obvezni dio trajao bi do 15 ili 15:30, nakon čega, u drugom dijelu, slijede izborne izvannastavne i izvanškolske aktivnosti do oko 17 sati. Eksperimentalni je program pušten u javno savjetovanje, a u svega dva tjedna skupio je preko 3.000 komentara i to uglavnom – kritike.

Na te je kritike odgovorio ministar obrazovanja Radovan Fuchs. Za Dnevnik Nove TV novinarki Martini Bolšec Oblak najavio je da će obvezni dio cjelodnevne škole ipak trajati sat kraće, do 14 sati, a onda naglasio kako nikada nije bila intencija da svi učenici budu u školi do 17 sati. Neki će možda biti i kraće jer će škola, kazao je ministar Fuchs, moći skratiti veliki odmor. Jedna od većih promjena u cjelodnevnoj školi su i novi predmeti.

Izdvojeni članak
NE KORISTITI

Cjelodnevna škola zaslužuje kritike, ali neki razgovori trebaju ostati u kvartovskoj kafani

Tako bi se trebale uvesti Praktične vještine, predmet koji bi obuhvaćao ono što je nekada domaćinstvo, a osim toga uvodi se i Svijet i ja, odnosno kritičko mišljenje za djecu koje će biti alternativa Vjeronauku. Informatika postaje Informacijske i digitalne kompetencije, a po novome će biti obvezan već od 1. razreda osnovne škole. Tu su se posebno pobunili nastavnici informatike i STEM stručnjaci jer je u promjeni na obvezni predmet, nastava informatike izgubila jedan sat tjedno, odnosno smanjila se satnica. Fuchs se osvrnuo i na tu temu.

– Učinilo se sve da bude nešto manje obaveza za djecu i nastavnike, a da model i koncepcija cjelodnevne škole bude ista. Informatika ostaje kako je bila, ako idemo jedno po jedno, neće nam biti dovoljno vremena, rekao je ministar Fuchs za Dnevnik Nove TV, nakon čega je ostalo nejasno hoće li satnica Informatike biti smanjena ili ne u cjelodnevnoj školi.

Prije najavljenih promjena jednu epizodu Redakcija podcasta posvetili smo cjelodnevnoj školi. Cijelu epizodu Redakcija podcasta pogledajte u videu ispod ili slušajte na platformi Spotify.