Pretraga

Profesorica o modularnoj nastavi: ‘Reforma strukovnog obrazovanja teško će zaživjeti u praksi’

A- A+

Na tribini održanoj u Varaždinu raspravljalo se o modularnoj nastavi kao reformi strukovnog obrazovanja koja bi, prema planu, trebala biti implementirana u sve strukovne škole u Hrvatskoj s idućom nastavnom godinom. Na događaju je sudjelovala i profesorica Hrvatskoga jezika Nataša Sajko iz Medicinske škole Varaždin koja je stava da će modularna teško zaživjeti u praksi. Dodala je kako smatra da je razlog neuspjeha reforme strukovnog obrazovanja u slabom odazivu poslodavaca u cijelom procesu reforme.

Foto: Matej Markovinović | srednja.hr

Strukovno obrazovanje u Hrvatskoj trebalo bi s početkom iduće nastavne godine doživjeti svojevrsni preobražaj, odnosno reformu u obliku modularne nastave. O ovoj se temi intenzivno raspravlja još od prošle godine kada je prvi put predstavljen koncept modularne nastave, a sada se o tome u Varaždinu održala i javna tribina pod nazivom ‘Budućnost strukovnog obrazovanja’.

– Strukovno obrazovanje igra ključnu ulogu u razvoju gospodarstva, ali i društva u cjelini. Zato bi sam proces obrazovanja trebao biti atraktivan, moderan, fleksibilan i prilagođen potrebama tržišta rada, s ciljem razvijanja kompetencija za lakšu prilagodbu društva zanimanjima koje tek dolaze, rekao je Dario Carev iz stranke Centar koja je organizirala ovu tribinu.

Prozvali MZO i ASOO da trebaju otvorenije pristupiti raspravi o modularnoj

Fokus tribine, osim na aktualnoj reformi, bio je i na trenutnom stanju u strukovnom obrazovanju i potrebama tržišta rada za stručnjacima obučenima kroz strukovno obrazovanje. Carev je dodao da, iako je u Hrvatskoj udio polaznika strukovnog obrazovanja u ukupnom broju učenika vrlo visok i čini 70 posto, da je percepcija strukovnog obrazovanja u javnosti negativna.

Uz njega je na tribini bila i profesorica Hrvatskoga jezika Nataša Sajko iz Medicinske škole Varaždin koja je rekla kako Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih trebaju otvorenije pristupiti raspravi o modularnoj nastavi i stvoriti klimu uključenosti svih zainteresiranih sudionika.

Izdvojeni članak

Nastavnica koja je radila na modularnoj: ‘Doći će do odljeva kadra koji je nespreman na promjene’

Profesorica poručila da će za ovakvu reformu trebati motivirati nastavnike da ostanu u sustavu

– Slab odaziv poslodavaca u procesu reforme i nedovoljna motivacija nastavnika za promjenom nastavnih pristupa ne ulijeva nadu da će reformski procesi zaživjeti u praksi. Najvažniji čimbenik u provedbi reforme je usvajanje vještina inovativnoga poučavanja i učenja temeljenog na radu od strane nastavnika strukovnih škola, izjavila je profesorica Sajko.

Dodala je i da to od nastavnika zahtijeva ulaganje dodatnog vremena i truda, dok će se istovremeno naći u iznimno promjenjivim uvjetima rada koji će proizaći iz uvođenja modularnog pristupa. Naglasila je i kako će se svakako trebati iznaći način da ih se za to motivira.