Pretraga

Učenici povijest moraju učiti za život, a ne za ocjenu

A- A+

 – Umjesto inzistiranja na faktografiji potrebno je učenike osposobiti za kritičko razmišljanje te ih kroz nastavu iz povijesti odgojiti za demokratsko društvo. Zaključak je ovo jutros održanog okruglog stola u organizaciji MZOS-a koji za svrhu ima unaprijeđivanje obrazovanja.

Osim ministra Željka Jovanovića na okruglom stolu su sudjelovali sveučilišni, srednjoškolski i osnovnoškolski profesori, savjetnici za povijest te apsolventi povijesti Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

Cilj ove debate je bilo donošenje kvalitetnih rješenja od strane stručnjaka i praktičara u nastavi kako bi se kvaliteta obrazovanja poboljšala na svim razinama stavljajući u prvi plan učenike. Istaknuta je također, da je nužno da učenici povijest, ali i druge predmete uče za život, a ne samo za ocjenu.

Svi su se složili da je osposobljavanje učenika za kritičko promišljanje važnije od gomilanja faktografskih podataka na kojima se često inzistira. Također je zaključeno, da ni jedna pozitivna promjena nije moguća bez dobro obrazovanih nastavnika.

Idućeg tjedna je planiran okrugli stol na istu temu gdje se očekuju konkretni prijedlozi za sljedeću godinu. Ministar Jovanović je najavio sličnu reformu i drugih nastavnih predmeta.