Pretraga

Učionicu morali preurediti za informatiku pa će dio učenika, zbog manjka prostora, na nastavu u župni dvor

A- A+

Školski odbor Osnovne škole Krune Krstića u Zadru, krajem srpnja donio je odluku prema kojoj će u idućoj školskoj godini četiri razredna odjela imati nastavu u župnom dvoru obližnje Župe Gospe Loretske. Škola inače održava jednosmjensku nastavu, no broj učenika iz godine u godinu raste, jedna je učionica preuređena u informatičku, čime prostorni kapaciteti škole pucaju po šavovima. Roditeljima je ponuđen ili dvosmjenski rad ili nastava u župi, što je izazvalo nezadovoljstvo.

Osnovna škola Krune Krstića Zadar | Foto: os-kkrstica-zd.skole.hr

Na sjednici Školskog odbora zadarske OŠ Krune Krstića 20. srpnja, usvojena je odluka koja definira rad škole u idućoj 2018./2019. školskoj godini.

– Odlučeno je da će u sljedećoj školskoj godini četiri razredna odjela imati nastavu u učionicama Župnog dvora. Prvo polugodište su određeni učenici 2.c i 4.b razrednog odjela, a 4.a i 4.c će tamo imati nastavu u drugom polugodištu, stoji u zaključcima sjednice Školskog odbora. 

Jučer smo kontaktirali ravnateljicu škole Jasminu Matešić u potrazi za objašnjenjem, ali do zaključenja ovoga teksta nismo dobili odgovore. Ipak, situaciju su još prošli mjesec popratile kolege iz Zadarskog lista. Kako pišu, zbog preuređenja jedne od učionica u informatičku, sredinom srpnja roditelji su morali odlučiti hoće li im djeca iduće školske godine na nastavu u župni dvor ili će škola morati početi raditi dvosmjenski.

Nedostatak dvije učionice zbog informatike

Nastava u dvije smjene već je nekoliko puta bila na pomolu zbog povećanog broja učenika koji iz godine u godinu raste, no ovogodišnji nedostatak dvije učionice stvara informatika (op.a koja za sve učenike 5. i 6. razreda osnovnih škola u Hrvatskoj s početkom nove školske godine postaje novi obavezan predmet).

– Uveli su informatiku, a nemaju dovoljno uvjeta za nastavu, jedna je od izjava roditelja koju je zabilježio Zadarski list u srpnju. Neki su roditelji tada predložiti da se, pak, nastava vjeronauka izmjesti u župni dvor.

Problemi s uvođenjem obvezne informatike

Već smo pisali o brojnim problemima i nedoumicama oko uvođenja obvezne informatike. Prvi veliki projekt ministrice Divjak, najavljen prije točno godinu dana, već je u samoj pripremi pun manjkavosti. Pisali smo tako o edukacijama nastavnika za obaveznu informatiku, za koje se ispostavilo da uopće nisu obavezne. Nedavno je poništena javna nabava za čak 13.000 prijenosnih računala za obveznu informatiku, kojima je trebao biti opremljen velik broj škola. Osim toga, prema procjeni MZO-a s kraja 2017., za izvođenje obavezne informatike nedostajalo je 80-ak nastavnika, no do danas nije javno objavljeno je li taj manjak riješen. Neki nastavnici u razgovoru za naš portal problematizirali su upravo probleme s prostorom u školama za izvođenje nastave novog obaveznog predmeta-

Osim toga, neki roditelji ciljano su svoju djecu upisivali u OŠ Krune Krstića zbog mogućnosti jednosmjenske nastave i produženog boravka pa problematiziraju način na koji se o ovome odlučivalo.

Roditelji dovedeni pred gotov čin

– Doveli su nas pred gotov čin da biramo hoće li nam djeca kroz ovu godinu ići na nastavu u župni ured ili da se nastava organizira u dvije smjene dok se ne nadograde nove učionice u školi. Nije mi jasno zašto se prije deset godina, prilikom obnove, nije mislilo kako će broj učenika rasti te se tada nije napravilo još nekoliko učionica, rekao je tada Zadarskom listu Roko Bajlo, jedan od roditelja.

Marisol Diaz, čije četvero djece pohađa ovu školu, problematizirala je i odlazak djece ne-katolika na nastavu u župni dvor.

– Problem je i ako osoba nije katolik i mora poslati svoje dijete u crkvu, odnosno župni dvor. Ovo nije ni privatna ni vjerska škola i mislim da se na ovaj način ne poštuju ljudska prava, rekla je Diaz.

Izdvojeni članak

Nastavnici o pripremi za obveznu informatiku: Naše edukacije su neprofesionalne, samo 10% nas bit će spremno najesen

I prije desetak godina, dio učenika nastavu je imao u župnom dvoru

Ravnateljica škole Matešić Zadarskom je listu tada pojasnila da je situacija na taj način uređena jer nikome nije u interesu da se nastava u školi vrati u dvije smjene.

– Ja sam u školi radila i kao profesorica i iz iskustva mogu reći kako je s djecom teže raditi poslijepodne jer su manje koncentrirana, umornija su i slično. Da je nastava u drugoj smjeni nešto dobro i kvalitetno, imale bi ju sve zemlje EU, kazala je i dodala kako je broj učenika u školi u stalnom porastu.

Istaknula je i kako je nastava na sličan način bila organizirana tijekom obnove škole prije desetak godina, kada je škola iz jedne smjene prešla u tri,  dva prva razreda su imala nastavu u župnom dvoru, a jedan razred u privatnoj kući te da su tada svi bili zadovoljni.

– I roditelji, ali i učenici i učiteljice su tada bili vrlo zadovoljni. To je funkcioniralo izvrsno i zato smo to i sada predložili, rekla je Matešić. Dodala je i kako su u ovom trenutku u školi, s obzirom na broj učenika, iscrpljeni svi unutrašnji kapaciteti škole te da će biti nužno ili uvesti dvosmjensku nastavu ili nadograditi školu.