Pretraga

Ljubav učenika, robota i Škole budućnosti trenutno je najpoželjnija

A- A+

Škola budućnosti projektom radnog naziva STEMI ROUTE unutar projekta Learning from exterms donio je u našu školu nešto sasvim drugačije i novo za naše učenike. Učenici Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš prvi puta imali su priliku uzeti u ruke materijale od kojih su sastavili heksapode.

Foto: SŠ Ivana Meštrovića Drniš

Izvođenje projekta provodilo se po etapama točnije prema vremenskom planu provođenja od samog početka to kraja. Krenulo se s prikupljanjem podataka anketom o interesu učenika za uključenje u projekt. Nakon prikupljenih podataka dogovoren je prvi radni sastanak s temom  upoznavanje o projektu Learning from the extremes. Tijekom sastanaka su učenici upoznati o načinu rada u projektu, aktivnostima koje se očekuju od njih te je dogovoreno kako će se aktivnosti izvoditi u školi  i online od kuće putem platforme Teams. Kako se u samoj prijavi projekta naručio željeni broj heksapoda za učenike. Sama narudžba čekala se zbog poštivanja pravila narudžbe i centralnog načina plaćanja koje škole imaju kroz sustav plaćanja. Konačni dolazak materijala u školu učenici su dočekali s nestrpljenjem. Opremu koja je stigla svi su sudionici/učenici zajedno otvorili u kabnietu te je uslijedio međusobni dogovor učenika oko rada u paru i samostalnog na spajanju heksapoda.

Od tvrtke Stemi i zaposlenika Vedrana Vedriša imali smo podršku u potpunosti što se tiče edukacije i rješavanja problema koji bi nastali prilikom spajanja heksapoda. Snimke edukacije dijeljenje su učenicima pa su učenici edukativni materijal u svakom trenutku mogli pogledati na STEMI platformi. Učenici su pokazali većina njih spretnost i sposobnost rješavanja zadataka a nekima je trebala  dodatna pomoć. Utjecaj projekta na učenike je velik a u budućnosti plan je spojene heksapode  ponovno rastaviti i novoj generaciji učenika dati na spajanje s ciljem usvajanja prvih inženjerskih koraka spajanja robota i programiranja.

Sam se projekt uklopio u inovacijski plan škole tako što je integriran u školski kurikulum gdje se jedan dio edukacije i projektnih aktivnosti projekta odvijao tijekom redovne nastave a drugi dio online. S obzirom da se radi o srednjoškolcima koji su se naučili na hibridnu nastavu provođenje projekta nije imalo većih poteškoća. Kako je već definirano u samoj prijavi projekta ciljevi projekta primjene inovativne tehnologije vezane za robotiku i umjetnu inteligenciju, smanjenje nejednakosti pristupa digitalnim uređajima, alatima i sadržajima, poboljšanje ekonomskog i društvenog statusa učenika, razvoj tehnoloških i prezentacijskih vještina učenika i osnaživanje konkurentnosti učenika na tržištu rada strategija razvoja učeničkih kompetencija strukovnih škola u ovom slučaju smjer ekonomisti i elektrotehničari je ostvarena indirektno i u različitim predmetima koje pohađaju kroz redovnu nastavu.

Foto: SŠ Ivana Meštrovića Drniš

STEMI ROUTE u sebi sadrži inovacije koje su ključne za kontinuirano unaprjeđivanje obrazovanja, odnosno razvijanje vještina temeljenih na kompetencijama i ishodima učenja. Inovacije u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju itekako su važne jer se samo tako povećava vrijednost obrazovnog procesa u današnje vrijeme. Mogućnost aktivnog provođenja i sudjelovanja u ovom projektu kroz primjenu inovacija u ovom slučaju stvaranja heksapoda za rezultat ima:

  • unapređenje strukovnog obrazovanja za naše učenike
  • poboljšanje resursa u pogledu nabave nove opreme u ovom slučaju heksapoda za našu školu
  • poboljšanje metoda učenja i poučavanja – aktivno učenje i poučavanje i projektna nastava
  • stručno usavršavanje nastavnika
  • podupiranje jednakosti i izvrsnosti u ruralnoj školi
  • podupiranje naše škole kao zajednice i obrazovnog prostora i
  • uspostavljanje partnerstva s dionicima u zajednici.

Kroz sve gore navedene aktivnosti koje su se provodile projektom Learning from the extremes radnog naziva za Srednju školu Ivana Meštrovića Drniš STEMI ROUTE svi ciljevi projekta koji je i prihvaćen od strane Europske komisije ostvarili su se u pravom smislu riječi kroz:

  • mogućnost primjene inovativne tehnologije vezane za robotiku i umjetnu inteligenciju,
  • smanjene nejednakosti pristupa digitalnim uređajima, alatima i sadržajima,
  • poboljšanje ekonomskog i društvenog statusa učenika, razvoj tehnoloških i prezentacijskih vještina učenika i
  • osnaživanje konkurentnosti učenika na tržištu rada.

U svrhu promocije  objavljene su vijesti na web portalu škole i facebook stranici škole EU parlamenta, a na CARNet-ovoj konferenciji u Rovinju CUC 2023: Era digitalne zrelosti 25. – 28. travnja 2023., a, kao voditeljica projekta Martina Jerković na razini  Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš, predstavila sam projekt Learning from the extremes radnog naziva STEMI ROUTE zajedno s ostalim nastavnicima iz Hrvatske koji je financiran sredstvima Europske komisije PPPA Program broj No.LC.-01760255/10105266 Lfe.