Pretraga

Kako do savršenog Instagram feeda: Tri savjeta zlata vrijedna

A- A+

Među najpopularnijim društvenim mrežama se nalazi i Instagram. Iako se i Instagram danas koristi za direktnu komunikaciju (pisanje privatnih poruka), na početku je Instagram bio zamišljen samo kao platforma za dijeljenje fotografija i videa. Radi se o, prije svega, vizualnoj društvenoj mreži, pa kako se onda pobrinuti da zaista i bude vizualno primamljiva?

Erik Lucatero, Unsplash

Instagram se danas koristi u milijun različitih svrha, uvijek s ciljem komunikacije. Iako danas djeluje nezamislivo da se nekada nije moglo direktno dopisivati na ovoj društvenoj mreži, nekada je to bio slučaj, odnosno sve do 2013. godine. Iako se tada ‘malčice’ promijenio način na koji Instagram funkcionira, fokus je i dalje ostao na fotografijama.

Izdvojeni članak

Instagram predstavio novu značajku, izgleda kao odgovor na TikTok

Prije digitalnih fotoaparata, bilo je puno teže biti dobar fotograf, odnosno bilo je teže napraviti dobru fotografiju. Film je imao određen broj mogućih pokušaja, a nije bilo niti toliko jeftino nabaviti sam fotoaparat, kao ni filmove. Zatim je slijedio proces razvijanja fotografija, i ukratko, dok niste razvili fotografiju, niste znali što ste ‘okinuli’.

S dolaskom digitalnog fotoaparata, sve postaje puno jednostavnije, pa tako postaje i lakše izražavati se putem fotografije. Da starijim generacijama probate objasniti koliko vremena danas ode na jednu običnu, amatersku fotografiju zalaska sunca, vjerojatno bi vas blijedo gledali. No vremena se mijenjaju i danas skoro svi imaju u svom džepu odlične kamere koje pružaju bezbroj različitih mogućnosti.

Iako se fotografije dijele na skoro svim društvenim mrežama (bilo ‘trajno’ ili u ograničenom periodu), Instagram je mjesto na kojem fotografije najviše dolaze do izražaja. Čak i ako se ne trudite slagati ‘feed’, želite imati zasebno lijepe fotografije. Ili namjerno ružno, što god vas veselilo.

Ipak, većina se trudi slagati feed i održavati određen izgled vlastitog profila, odnosno držati se svog ‘aesthetica’, kako bi to danas mladi rekli. Iako se radi ‘samo’ o Instagramu, ne radi se o nimalo laganom poslu. U to treba uložiti hrpu vremena, kreativnosti i razmišljanja, da bi na kraju neke sličice izgledale baš onako kako vi to želite. Kako bismo vam olakšali taj proces, donosimo nekoliko savjeta!

Tema

Kada pokušavate održati neki feed, najbitnija stvar jest da imate temu. Naravno, nije poželjno da imate 18 identičnih fotografija jednu za drugom, zato što će tako tema vašeg feeda biti dosadna. Ako vam je priroda tema, onda se potrudite imati različite kadrove prirode. Koliko god zalasci sunca bili lijepi i zanimljivi, ako ih svaki dan stavite, jednostavno će postati dosadni.

Kod biranja teme, bitno je znati što želite reći. Motivi koje birate prikazati na feedu moraju biti nekako povezani, odnosno moraju pričati priču. Naravno, priča ide kroz fotografije, što znači da iako opisi postoje, ne igraju veliku ulogu kada je riječ o slaganju feeda. Na njihovu važnost ćemo se vratiti kasnije.

Boje

Iako su tema i boje usko povezane, ne radi se o istoj stvari. Naime, dok vam tema feeda može biti priroda, to ne znači da ćete se ograničiti na samo zelene i plave tonove – štoviše, tako će vam feed biti jednoličan i samim time, dosadan. Poželjno je imati različite motive koji su povezani, ali da si ipak međusobno odgovaraju i vizualno, odnosno u bojama.

Zahvaljujući raznim aplikacijama za uređivanje fotografija, svaku fotografiju možete prilagoditi trenutnim bojama Instagrama. Postoji opcija stvaranja vlastitog ‘pre-set’-a, koji onda samo stavljate na svaku fotografiju, možete koristiti neki od već postojećih filtera, ili se svaki put možete poigravati s fotografijama.

Uređivanje fotografija je prava mala znanost, no probat ćemo u nekoliko kratkih crtica dočarati kako možete jednostavno izmanipulirati svaku fotografiju u vlastitu korist. Kao prvo, povećavajući toplinu će vaše fotografije postati više ‘žute’, dok će smanjenjem topline postati ‘plave’. Samim time parametrom, možete utjecati na to paše li vam fotografija uz feed ili ne.

Bitno je još reći da možete smanjenjem zasićenosti fotografije, ona djeluje ‘isprano’, dok povećanjem postižete jarke boje, a na sličan način funkcionira i kontrast, s time da se tamo taj efekt postiže u odnosima boja unutar same fotografije. Iščezavanjem možete doći do rezultata kao i sa smanjenjem zasićenosti, no bit će očitije. To je puno korisniji alat kada ste primijenili neki filter na fotografiju, pa ga pokušavate modificirati.

Stavljanjem vinjete omekšavate rubove fotografije i stavljate u fokus ono što je u sredini, a mijenjanjem svijetlih i tamnih tonova, praktički radite ‘vlastiti kontrast’. U najgorim situacijama možete posegnuti i za primjenom određenih boja na cijelu fotografiju, no tada se suzdržite. I imajte na umu, crveni tonovi će vam pomoći da osobe na fotografijama izgledaju najbolje što mogu.

Opisi

Za sam kraj, posvetit ćemo se i opisima fotografija. Iako oni nisu uopće bitni pri kreiranju feeda, bitni su za pričanje priče, a i skupljanje lajkova (što je svima u interesu, realno). Najbolji savjet za uspješan opis jest da se potrudite smisliti dobru foru na račun fotografije, koliko god ona ne-bila materijal za vic.

Instagram je prije svega jedna pozitivna mreža (ili bi barem trebala biti), pa ljudi žele vidjeti pozitivne stvari, a ako nešto izaziva na smijeh (namjerno!!) onda je to svakako slučaj. Ako se već ne želite šaliti, svakako se potrudite biti originalni. Stavljanje random citata koje ste pronašli na Internetu je tako 2013 godina….