Pretraga

PItali smo studente kako funkcionira student servis u doba pandemije

A- A+

Studentski život sastoji se od nekolicine stvari – odlazaka na predavanja (ilitiga slušanja ih online u trenutnoj situaciji), kava između predavanja, izlazaka studentskom srijedom i studentskog posla.

Foto: Ivan Božić; srednja.hr

Iako je glavna zadaća studenata da uče i polažu ispite, dobar dio studenata radi uz fakultet. Razni su razlozi – od toga da je poželjno ipak imati neko radno iskustvo prije završetka fakulteta, do dovoljno slobodnog vremena, pa do jednostavne nužde.

Koji god bio razlog, ako radite kao student, radite preko student servisa. Prije početka pandemije, digitalizacija nije bila poznata u student servisu – jedino što se moglo riješiti online putem jest bilo podignuti ugovor, i to ne oduvijek, dok se za sve ostalo trebalo doći osobno. S obzirom na situaciju, 21. stoljeće im je naglo nadošlo. Kako to točno izgleda? Provjerili smo sa studentima.

Izdvojeni članak

O njima se ne govori: Brojke student servisa pokazuju drastičan pad zaposlenih studenata

– Preko SC-a radim otkako sam dobila posao u struci na trećoj godini fakulteta (sad sam peta, a jednu sam ponavljala, dakle sad su skoro tri godine) i nikad nisam imala problem sa zagrebačkim Studentskim centrom. Gužve nikad nisu bile prevelike, a ako su i bile brzo se riješilo, a djelatnici nisu bili neljubazni ili bezobrazni, a sve sam svoje probleme riješila u roku od deset minuta. Posebno pohvaljujem digitalizaciju, mogućnost pregleda zarade na svom osobnom profilu i mogućnost da se ugovori mogu dignuti online jer od tad uopće više ne dolazim u Savsku osim za obnovu ugovora na početku iduće akademske godine. No, s druge strane, s tim se trebalo krenuti još prije pet godina, pa totalno kasnimo, ali barem se nešto pokrenulo, mišljenje je Hane (32) s novinarstva.

Pozitivno iskustvo sa student servisom je prava rijetkost, no nije nemoguće. Istina je da sve ovisi o tome tko vas potrefi i kakav su dan imali. Digitalizacija je svakako ono što svi toplo pozdravljamo, uz nadu da će ostati prisutna i kad se pandemija završi.

Članstvo

Nešto manje pozitivno iskustvo imao je naš sljedeći sugovornik, koji već godinama radi preko student servisa.

– Radim preko SC-a kroz cijelo svoje studiranje i definitivno pohvala što se ugovori mogu dignuti online i što se može pratiti ugovor kroz web profil. Što se tiče kvalitete usluge (brzina i ljubaznost), to im nije jača strana. Zadnjih par mjeseci rade po dvoje ili maksimalno troje i stvaraju se gužve (red se napravi do ulaska u zgradu). Kad sam  produljivao članstvo (10. mjesec) za ovu akademsku godinu, poslao sam na mail u utorak potrebne dokumente i nadao se kako će riješiti u dan, dva. U ponedjeljak ujutro dolazim s pitanjem mogu li mi produljiti članstvo, kako sam već sve poslao na mail (trebao sam ugovor da bih mogao početi raditi), dobivam odgovor da odem isprintati potvrdu da sam upisan u tekuću akademsku godinu (može se provjeriti u 3, 4 klika mišem u mail-u) i da opet popunim izjavu. Kad ih pokušavaš dobiti telefonski, uspiješ nakon nekoliko puta ili odustaneš. Hvala Bogu, do sad sam imao korektne poslodavce pa nisam morao “tjerati” da me isplate putem SC-a pa s te strane ne mogu komentirati. Što se tiče samog poboljšanja uveo bih edukacije za zaposlenike da se shvati da nismo mi tu zbog njih, nego oni zbog nas jer ipak to je njihov posao, rekao nam je Franjo (23) s ekonomije.

Svaki od naših sugovornika je dosad pohvalio digitalizaciju, pa i naša sljedeća sugovornica. Također, i sama se našla nekoliko puta u situaciji da je morala čekati u nenormalno dugačkim redovima.

– Radim preko sc-a od prve godine faksa. Nikad nisam imala nekih extra neugodnih iskustava, osim dugih čekanja u redovima, za vrijeme kojih su otvorena dva šaltera, a ostalih pet radnika se šetka okolo i preslaguje razno razne papire. Odlično mi je što se tijekom ove koronavirus krize sve prebacilo online jer je mi je i poslodavac izašao u susret pa sad sve u vezi plaće on odrađuje putem maila i pošte. To  ide malo sporije nego kad sam fizički odlazila tamo pa plaću čekam 2-3 dana duže nego prije. Na jesen sam produžavala i članstvo online – čekala sam par radnih dana tako da nije bilo ništa prestrašno, iskustvo je Sare (21) s FBF-a.

Zaista negativno iskustvo

Malo koja stvar toliko kida živce koliko iščekivanje plaće – neprestano pregledavanje web stranice, pa zatim i Internet bankarstva, i tako u krug dok ne vidite promjenu. Osim što kida živce, uzrokuje i razne probleme, a s time se susrela i naša sljedeća sugovornica, koja je uz to imala i ekstremno negativno iskustvo pri upisu u sam student servis.

– Ovo je prva godina da sam preko student servisa – jako, jako su neorganizirani i neodgovorni, bar u mom gradu. Došla sam se upisati na student servis, prvo što sam doživjela bila je neljubazna teta na šalteru, mislim da je bila do podne ljuta na sebe, od podne na cijeli svijet. Zatim je došla druga teta koja je bila jako ljubazna, pokušala je razgovarati sa mnom, ali ova neljubazna ju je smjestila u ured i tu se razgovor ljubazne tete i mene završio. U student servis sam došla u petak, trebala sam početi raditi u subotu, naravno bez ugovora ne mogu početi raditi. Kako studiram na privatnom fakultetu prije nego što sam uopće išla na razgovor za posao raspitala sam se mogu li ja raditi preko sc-a. Naravno mogu. No, neljubaznoj teti se očito nije sviđala ideja da ja koja studiram privatni faks želim i raditi. Nije mi dala ugovor. Izašla sam i onda je došla ona ljubazna teta. Zamolila me da joj ostavim kontakt i da će ona saznati sve u vezi toga i povratno mi se javiti. To je i napravila. Kako nisam mogla početi raditi, došla sam ponovo u ponedjeljak u student servis, opet ista scena. Neljubazna gospođa me pita što ja radim tu kad mi je jasno rekla da ja ne mogu raditi preko student servisa jer sam privatni faks. Objasnila sam joj opet kako to mogu jer znam puno svojih kolega koji rade preko ss. Nije htjela popustiti sve dok nisam rekla da ću zvati dalje i tužiti se. Tako sam dobila svoj ugovor. Evo vrijeme je kad trebam dobiti plaću. Trebala sam ju dobiti prije 7 dana, ali nije došla. Mislim da neljubazna teta misli da ja volontiram, a ne da radim. Najviše me smeta ljudska neljubaznost, neodgovornost. Nadam se da će se uskoro poboljšati rad sc-a, da će studenti dobivati svoje plaće na vrijeme jer ne znam što bi neljubazna teta napravila da njoj toliko kasni plaća, pogotovo ako na poslu radi punom parom, zapitala se Anela (19) s Veleučilišta Baltazar u Zaprešiću.

Student servis je posrednik između studenata i poslodavaca i trebao bi biti onaj koji štiti prava studenata, no kao što smo vidjeli, vrlo često je upravo student servis onaj koji usporava i otežava situaciju. Digitalizacija je uvelike doprinijela pojednostavljenju procesa, no situacija je daleko od idealne.