Pretraga

U zadnje vrijeme svi su ludi za ovim stilo: Znate li što je i kako izgleda Y2K aesthetic?

A- A+

Postoji toliko lijepih stvari koje vežemo uz činjenicu da živimo baš u ovo vrijeme. Između ostalog, ne možemo izostaviti i to što napokon, svatko ima priliku biti baš svoj. Mainstream se kao takav počeo gubiti, a sve je više supkultura u kojima se možete pronaći. Već smo pisali o nekima, a ovaj put se dotičemo Y2K aesthetica.

foto: screenshot YouTube

 

Možda vam samo ime ne govori puno, možda čak i mislite da niste nikada ni čuli za taj tip estetike, ali kada vam pojasnimo o čemu je riječ, bit će vam jasno da je u pitanju estetika koja je vjerojatno najbliže mainstreamu, odnosno nečemu što bi bio mainstream.

Ukratko, Y2K estetika je ona koja je bila najpopularnija u devedesetima i tisućitima – otprilike između 1995. godine, pa sve do 2004. godine, piše Aesthetics Wiki. To j e bilo vrijeme kada je postojao veliki optimizam u budućnost bio velik, pogotovo prije nego što se ušlo u novo tisućljeće.

Upravo zato su se tada nosili ‘futuristički’ komadi – uske kožne jakne, srebrno sjenilo, šljokasta odjeća i jarke, svijetle boje. Samo ime ove estetike je došlo po poznatom problemu Year 2000, odnosno Y2K. To je bilo vrijeme kada su stvari polako počinjale biti digitalne i velike broj stvari je već ovisio o kompjuterima.

Izdvojeni članak

Nova supkultura koja je postala viralan hit na društvenim mrežama – Što je ‘dark academia’?

Problem je bio u tome što je velik broj programa, od onih banalnih kao što su kalendari, pa do onih nekih ozbiljnijih, kao što su bankarski sustavi, bio programiran tako da su se samo zadnje dvije znamenke godina mijenjale – nije postojala razlika između 2000. godine i 1900. godine. Na kraju se nije dogodio takav smak svijeta kada je otkucala ponoć, na vrijeme su se spriječili  svi problemi.

Sad kad smo objasnili što je u pitanju i zašto se tako zove, možemo se osvrnuti na to zašto sada ponovno svugdje viđamo Y2K stvari. Ukratko, ako samo na trenutak razmislite o tome što se događa, primijetit ćete da smo posljednjih godina imali povratak raznih desetljeća – počelo je s opsesijom osamdesetim godinama, pa smo se vratili sedamdesetima, i na kraju devedesetima.

Većini takvo stanje apsolutno odgovara – puno je ugodnije pronjuškati starom odjećom roditelja, negoli tražiti nove komade u dućanima. Kad kažemo ugodnije, naravno primarno mislimo na stanje novčanika. I svijeta, jer većina kupovine se odvija u fast fashion dućanima. Koji na kraju prodaju odjeću kakvu vjerojatno imate doma.

Kako se opremiti za ovaj aesthetic?

Teško je reći kako je točno došlo do ovakve oduševljenosti s estetikom starom dvadesetak godina, ali to je slučaj već neko vrijeme. Sasvim sigurno je svemu doprinijela ljubav prema glazbi iz spomenutog perioda: Nelly, Snoop Dogg, 50 Cent, Black Eyed Peas, Ludacris, Soulja Boy, Akon, Britney Spears.

Kada je u pitanju hrvatska razina, mogli bismo Y2K estetiku skoro pa poistovjetiti s onime što bismo mi nazvali trešom. Glazba je upravo ta, a i odjeća bi se lagano mogla posuditi. Mada će oni crne stvari morati otpasti – neon i holo su kod nas bili aktualni prije par godina, pa ćete za te sitnice moći vjerojatno pronaći i u vlastitim ormarima.

Ako se želite u potpunosti posvetiti ovoj estetici, onda ćete se morati posvetiti i video igricama. Danas one nisu toliko aktualne (nisu uopće), ali su u prošlim desetljećima bile jako popularne. Što gora grafika, to bolje. I naravno, svi filmovi u kojima se spominju video igre (a ima ih milijun), su filmovi koje jednostavno morate pogledati.

Kad smo već kod filmova, predlažemo vam listu nekolicine koja će vam pomoći da se što bolje i efikasnije ubacite u ovu subkulturu: Hackers, 10 Things I Hate About You, Donnie Darko, Pokemon: The First Movie, Shrek ili Zoolander. Riječ je o filmovima koji su i dan danas aktualni – ipak je Y2K era bila relativno nedavna. I sada doživljava jednu prelijepu renesansu!