Pretraga

Bit će rezova u školama? Fuchs: ‘Pitanje je treba li nam toliki broj profesora’

A- A+

Drastičan pad broja učenika u školama tema je koja se povlači na početku svake školske godine pa tako i ove. Kako smo nedavno pisali, ove godine u klupe sjeda oko tisuću prvašića manje nego lani, a ministar Radovan Fuchs na početku školske godine ističe – pitanje je treba li nam toliki broj profesora.

Foto: Unsplash/screenshot: HRT

Ovoga tjedna započela je nova nastavna godina. Već smo pisali o tome kako u škole ove godine polazi oko tisuću prvašića manje nego lani te da se zbog toga zatvara 14 područnih škola. I ministar znanosti i obrazovanja, Radovan Fuchs, istaknuo je da je u posljednjih nekoliko godina broj prvašića smanjen za oko četiri tisuće. Konkretno, iz Ministarstva znanosti i obrazovanja rekli su nam prošloga tjedna da će ove godine u prvi razred poći nešto malo manje od 36 tisuća učenika, a u školskoj godini 2016./17. imali smo ih 42.217.

Kako prenosi Index.hr, prilikom otvaranja OŠ Nikole Andrića u Vukovaru Fuchs je upozorio da je zbog pada nataliteta moguće stvaranje tehnoloških viškova u cijelom sustavu od osnovnoškolskog do visokoškolskog obrazovanja.

Izdvojeni članak

U škole kreće tisuću prvašića manje nego lani, zatvara se 14 područnih: ‘Nekada smo imali imali 40-50 učenika’

– Imat ćemo i pad broja studenata, pa je pitanje treba li nam toliki broj profesora, studentskih domova i visokoškolskih institucija. To je dalekosežan problem, efekti ovakvih pojava bit će vidljivi za 10 ili 20 godina, izjavio je Fuchs i dodao kako je pad nataliteta problematičan i svi zajedno moramo učiniti nešto kako bi se to promijenilo, prenosi Index.hr.

Da zatvaranje područnih škola za neke učitelje znači i gubitak radnog mjesta, problematizirali smo ovih dana. Ravnatelj jedne od škola koje stavljaju ključ u bravu, PŠ Novo Selo, Igor Matijašić rekao nam je nova učiteljica razredne nastave bila svjesna da će tako biti još prilikom dolaska u njihovu školu i potpisivanja ugovora.

– Ona će, nažalost, potražiti posao u nekoj drugoj školi. Ostali učitelji koji su držali nastavu (vjeronauk, informatika, engleski jezik, njemački jezik) nisu izgubili mnogo sati i njihova satnica se ‘korigirala’ novim grupama/zaduženjima u novoj školskoj godini. Neki od njih rade i na dvije škole pa je bilo i lakše sve uskladiti, kaže Matijašić, a više možete čitati ovdje.