Pretraga

Nastavnici PiG-a pokrenuli peticiju, kažu da se predmet ukida u strukovnim školama: Agencija tvrdi drukčije

Nastavnici Politike i gospodarstva pokrenuli su peticiju kojom žele spriječiti proces ukidanja tog predmeta u srednjim strukovnim školama. Naime, nastavnici tvrde da će u modularnoj nastavi, reformi koja čeka srednje strukovne škole, Politika i gospodarstvo biti ukinuta kao predmet. Iz Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih kazali su nam da je za modularnu nastavu predviđen modul istog imena koji će moći biti izborni ili fakultativni modul u strukovnom dijelu kurikuluma, a o konkretnim sadržajima modula ne žele govoriti prije objave u javnom savjetovanju.

ispitna knjižica s državne mature i udžbenik za predmet politika i gospodarstvo

Politika i gospodarstvo | foto: srednja.hr

‘Demokratski deficit u nastajanju: Ukidanje predmeta Politika i gospodarstvo u strukovnim školama’. Naziv je to peticije koju je pokrenulo Županijsko stručno vijeće nastavnika Politike i gospodarstva, a dosad ju je potpisalo 568 osoba. Nastavnici tvrde da prema trenutno dostupnim i nepotvrđenim informacijama Agencija za strukovno obrazovanje planira ukinuti Politiku i gospodarstvo u reformi srednjeg strukovnog obrazovanja, odnosno modularnoj nastavi. Nastavljaju da planiraju više aktivnosti kako bi podigli svijest o ovom problemu. Smatraju da bi ukidanje predmeta imalo katastrofalne posljedice na demokraciju u Hrvatskoj te da alternative Građanskog odgoja i obrazovanja i Poduzetništva nisu adekvatna zamjena.

– Ukidanjem predmeta Politika i gospodarstvo građani će postati u većoj mjeri politički nepismeni. Brojna istraživanja hrvatskih znanstvenika i europskih institucija to potvrđuju. Oslanjajući se na poražavajuće rezultate političke pismenosti mladih, smatramo da treba povećati satnicu nastave Politike i gospodarstva kako bi se ojačao kapacitet učenika strukovnih škola za sudjelovanje u procesima demokratskog društva. Pozivamo vas na potpisivanje ove peticije kojom želimo izraziti, i u kasnijim aktivnostima objasniti, sve nedostatke, nejasnoće i probleme ako se ova vijest pokaže istinitom, stoji u opisu peticije.

‘Mi nemamo informaciju kako će Politika i gospodarstvo biti modul’

Konkretno, nastavnici traže transparentnost institucija odgovornih za reformu strukovnog obrazovanja, potpune informacije o budućnosti i statusu predmeta, demokratsku budućnost za mlade u Hrvatskoj, obrazovanje mladih iz političke i ekonomske pismenosti te informacije o budućnosti i radnom statusu nastavnika Politike i gospodarstva. Kako je Agencija za strukovno obrazovanje još u ožujku na 7. Danima strukovnih nastavnika u Šibeniku predstavila da će Politika i gospodarstvo biti modul, pokretače peticije pitali smo odakle informacija da će Politika i gospodarstvo biti u potpunosti ukinuta kao predmet u strukovnim školama.

– Mi nemamo informaciju kako će Politika i gospodarstvo biti ‘modul’ i nismo spremni vjerovati još jednom nizu ne/formalnih izjava o ovom predmetu. Modularna nastava, fokusirana na ishode, ima svoje mjesto u obrazovnom sustavu, ali mi nemamo informacije o tome kako bi se to izvodilo. Tražimo nastavu Politike i gospodarstva kroz koju možemo ostvariti ishode političke i ekonomske pismenosti. Svaki ishod, u kurikul(um)ima kao i u novim strukovnim planovima, koji nije fleksibilan i nije usmjeren na razvoj vještina i kompetencija će kroz određeno vrijeme pokazivati nedostatke. Politika i gospodarstvo u tom kontekstu nije iznimka, kazao nam je nastavnik Atila Lukić.

Nastavio je da se njegove kolege i kolegice usavršavaju i trude raditi u skladu s najnovijim spoznajama u predmetnom području. Rekao je da su svi stava da je Politika i gospodarstvo već trebala ući u sve škole te da je potrebno razgovarati o tome. Kako je na zadnje dvije mature među najlošije riješenim ispitima sama Politika i gospodarstvo i kako nam je i sam učenik na našoj obrazovnoj konferenciji rekao da taj predmet treba izmjene, nastavnike koji su pokrenuli peticiju pitali smo i što treba mijenjati u predmetu Politike i gospodarstva te što planiraju s prikupljenim potpisima.

Izdvojeni članak
ispitna knjižica s državne mature i udžbenik za predmet politika i gospodarstvo

Na maturi Politike i gospodarstva nikad gore ocjene: ‘Novi ispiti okrenuti su prema promišljanju društva, a ne činjenicama’

Agencija: ‘Izrađen je modul koji se zove Politika i gospodarstvo, ima 2 CSVET boda i dio je Nacrta prijedloga kurikuluma’

– Matura nije mjerilo uspješnosti ostvarivanja ishoda u nastavi Politike i gospodarstva, ali možemo prihvatiti kritiku kako rezultati nisu savršeni. No, smatram kako za to ima više od razloga od ‘nedostataka u izvedbi nastave’. Peticija je tek prvi korak i cilj nam je osvijestiti što veći broj građana u Hrvatskoj oko ove problematike. Nadamo se što većem broju potpisa i nismo išli sa strategijom određenog broja potpisa već sa solidarnošću što većeg broja građana oko važnosti obrazovanja građana o njihovim političkim pravima i ekonomskim odlukama, dodao je.

Na pitanje zna li se kako će nastavnici PiG-a popunjavati svoju satnicu ako taj predmet postane modul, Atila nam je kazao da o tome još ništa ne znaju. Agenciju za strukovno obrazovanje pitali smo kako će izgledati nastava Politike i gospodarstva u modularnoj nastavi, kako će profesori ispunjavati svoju satnicu i jesu li oni upoznati s planom tog predmeta u modularnoj nastavi.

– Strukovni kurikulumi koje izrađuje Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u završnoj su izradi i pripremaju se za slanje prema Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Očekujemo da će sljedeće godine biti upućeni na javno savjetovanje, a kako bi omogućili svima da daju svoje komentare i prijedloge za poboljšanje navedenih dokumenata. Također, izrađen je modul koji se zove Politika i gospodarstvo, ima 2 CSVET boda i dio je Nacrta prijedloga kurikuluma, modula i skupova ishoda učenja općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1 i 4.2. Može biti izborni ili fakultativni modul u strukovnom dijelu kurikuluma, naveli su iz Agencije za strukovno obrazovanje.

Dodali su da nisu u mogućnosti govoriti o sadržaju navedenog modula, ali da su obavljeni određeni sastanci s predstavnicima nastavnika i akademske zajednice na navedenu temu te su tom prilikom razmijenjene ideje o načinima organizacije i izvođenja nastave. Zaključili su da će se konkretnije i operativnije moći govoriti o primjeni kurikuluma i daljnjim koracima s ciljem pripreme nastavnika, ravnatelja i škola kada kurikulumi prođu javno savjetovanje. Peticiju koju su pokrenuli nastavnici možete pronaći ovdje.