Pretraga

Rasprava o školi budućnosti: ‘Učitelji neće držati predavanja, nego razgovarati s učenicima’

A- A+

Na CARNET-ovoj CUC konferenciji raspravljalo se o korištenju umjetne inteligencije u školama. Marin Trošelj, osnivač Stemija, predstavio je Školu budućnosti za društvo budućnosti – prvi STEM program umjetne inteligencije za škole. Smatra da, ako želimo personaliziranu nastavu, učitelj ne može držati predavanja, nego voditi interaktivne razgovore s učenicima.

AI interaktivna izlaganja na CARNET konferenciji CUC 2020 | screenshot

– Puno mladih ljudi dolazi nam sa improviziranim uređajčićima koje su napravili sa svojim nastavnicima ili koje su nastavnici motivirali da tako nešto naprave, rekao je Tomislav Kotnik, glavni urednik i osnivač časopisa Vidi.

Kotnik je bio jedan od izlagača na panelu Interaktivna izlaganja AI, održanom u sklopu CARNET-ove CUC konferencije.

Osnivač VIDI-ja predstavio je i njihovo mikroračunalo – VIDI X.

– Radili smo na tome da stvari koje su nastavnici već radili na svojim micro:bitovima mogu priključiti na naša mikroračunala. Ideja nam je u idućih nekoliko mjeseci svim školama dostaviti oko 1.000 ovih računala, rekao je Kotnik.

Naglasio je kako želi da profesori rade na nečemu što je kreirala ‘hrvatska pamet’. Cijeli projekt financirali su bez ikakve državne potpore.

Velika prilika za učenike: Stvaranje baze za zaštitu dupina

Davor Runje, osnivač i direktor tvrtke ‘airt’ te voditelj projekta Hrvatska AI liga predstavio je proces praćenja dupina uz pomoć umjetne lokacije, što će biti zadatak ovogodišnjeg izazova AI lige.

– Zadatak će biti izrezati peraje s fotografija, kako bi se kasnije prepoznalo o kojem se dupinu radi. U 30 godina istraživanja nastalo je 400.000 obrađenih fotografija oko 3.500 dupina, koje ćemo povezati u bazu podataka, kako bismo zaštitili dupine, kazao je Runje.

Trenutno traže sponzore, a cilj lige bit će stvaranje aplikacije uz pomoć koje ćete moći slikati nekog dupina u Jadranu i dobiti podatke o njemu. Prijave za ligu trebale bi krenuti za nekoliko tjedana.

U školi budućnosti nema predavanja ni standardiziranih testovva

Marin Trošelj, osnivač Stemija, predstavio je Školu budućnosti za društvo budućnosti – prvi STEM program umjetne inteligencije za osnovne i srednje škole, koje Stemi radi u suradnji s Infobipom.

– Naša industrija počiva na digitalizaciji, no uskoro će se modernizirati u industriju 5.0, koja će biti bazirana na personalizaciji, kaže Trošelj.

Smatra da se moramo zapitati pripremamo li našu djecu za stvari koje nam dolaze.

– Obrazovanje kakvo imamo danas bazirano je na pripremu za rad u industrijskom dobu. Mladi danas nemaju potrebna znanja i vještine jer se učionice nisu modernizirale, smatra.

Izdvojeni članak

CARNET izabrao deset škola koje će dobiti moderne učionice: Provjerite je li i vaša među njima

Svoje programe Stemi, dodao je, bazira na nelinearnom i kontekstualnom učenju.

– Ako djecu želimo obrazovati za komunikacijske vještine, moramo ih obrazovati tako da ih dovedemo u pozicije da se sukobljavaju i sl. Ako želimo personaliziranu nastavu, učitelj ne može držati predavanja, nego voditi interaktivne razgovore s učenicima. Nema ni standardiziranih tekstova, nego se prati napredak svakog učenika, ističe Trošelj.

Podsjetio je na Kantovu izreku da ne doživljavamo svijet, nego vlastitu percepciju svijeta.

– Odlučili smo učionicu preseliti u učenikov džep, da im bude prirodnija. Napravili smo digitalnu platformu kroz koju se pristupa našim programima, tako da ih mogu pratiti i doma i u parku. Neki vole čitati pa smo im pripremili tekst, drugi slušati pa smo im snimili instrukcije. Neki ne vole pratiti pa imaju 3d modele, predstavio je Trošelj svoju ‘školu’.

Učitelje želi rasteretiti papirologije i dati im da rade u direktnom kontaktu s učenicima. Stoga su razvili cijeli niz alata da učitelji mogu čim prije pripremiti sat. Pohvalio je nastavnike iz grupa 45 minuta i Školska zbornica, što su sudjelovali u raspravi o njegovom projektu i pomogli mu svojim mnogobrojnim komentarima.

Više o Školi budućnosti potražite na njihovom webu.

POGLEDAJTE PREDAVANJE:

Čak 80 izlaganja,  36 radionica…

Pod sloganom Izazov prihvaćen!, od 4. do 6. studenoga, održana je 22. CARNET-ova konferencija za korisnike koju je putem online platforme pratilo više od 2000 sudionika. Tijekom tri dana konferencije obrađene su teme Ovo nam je škola i AI u obrazovanju i obrazovanje za AI kroz više od 80 interaktivnih izlaganja i prezentacija sponzora, 36 radionica, jedan okrugli stol i dvije panel rasprave.

– Na ovogodišnjoj konferenciji istaknuli smo najbolje prakse korištenja digitalnih tehnologija u obrazovanju, od kojih su neke zaživjele tijekom perioda izolacije te razgovarali o umjetnoj inteligenciji i njezinoj ulozi u budućnosti obrazovnog sustava korištenjem napredne analitike velikih količina podataka“, rekao je Goran Kezunović, ravnatelj CARNET-a.

Izdvojeni članak

‘Ovo nam je škola’: CARNET organizirao konferenciju o budućnosti obrazovanja

Prvi dan konferencije veliku pozornost privuklo je pozvano predavanje dr. Waynea Holmesa pod nazivom ‘Artificial Intelligence and Education. Promise and Implications for Teaching and Learning’.

– Umjetna inteligencija je već prisutna, a bit će prisutna i u budućnosti. Iako njome možemo učiniti nevjerojatne stvari, ona nije toliko inteligentna koliko se to ističe. U svakom slučaju, umjetna inteligencija se sve više koristi u obrazovanju te ima potencijal transformirati obrazovanje u pozitivnom smjeru, ali i u negativnom ako ne budemo oprezni. Zato su ovakve konferencije važne jer pružaju nastavnicima priliku da nauče što upotreba umjetne inteligencije zapravo znači, pomažu im vidjeti širu sliku, oduprijeti se čarima uzbudljivog svijeta tehnologije i osigurati da umjetna inteligencija utjelovi stvarne ljudske vrijednosti te adresira stvarne obrazovne potrebe, smatra dr. Holmes.

Uvid u nove trendove

Sudionici su imali priliku saznati više o aktualnostima u programu e-Škole i budućim aktivnostima koje je predstavila Andrijana Prskalo Maček, zamjenica ravnatelja CARNET-a i voditeljica projekta e-Škole.

– CARNET-ova konferencija za korisnike je već niz godina mjesto usvanja novih znanja i vještina, razmjene iskustava i ideja, ali i mjesto za druženje, stjecanje novih poznanstava i buduće suradnje. Svake godine se trudimo nadmašiti prethodnu konferenciju te biti bolji stoga smo ove godine prihvatili izazov i preselili konferenciju u virtualno okruženje kako bismo unatoč izvanrednim okolnostima našim korisnicima pružili uvid u nove trendove na području primjene digitalnih tehnologija u obrazovanju, izjavila je zamjenica ravnatelja.

O povijesti umjetne inteligencije i onome što iz nje možemo naučiti za budućnost govorio je dr. Markus Schatten, izvanredni profesor na Fakultetu organizacije i informatike.

– Umjetna inteligencija polako postaje sveprisutna i nalazimo je gotovo u svim aspektima ljudskog postojanja. Sukladno tome za očekivati je sve veću primjenu UI u edukaciji putem raznih tehnologija koje pokazuju veliki potencijal u svojoj primjeni kao što su agenti za razgovor, personalizacija učenja kroz analitiku korisnika, ekspertni sustavi, računalni vid, agentne simulacije i dr., rekao je dr. Markus Schatten te dodao kako su na ovoj konferenciji po prvi puta velikom broju nastavnika u Hrvatskoj predstavljeni neki od ključnih aspekata i izazova upotrebe UI u edukaciji čime se znatno povećala difuzija ovih tehnologija u naš obrazovni sustav.

Interativnost i znatiželja vrlo su ohrabrujuće

Nastavnici iz različitih dijelova Hrvatske predstavili su svoje iskustvo i primjere dobre prakse provođenja online nastave. Usto, na konferenciji se govorilo i o tome kako planirati i organizirati nastavu na daljinu, koje alate koristiti u virtualnim učionicama, kako vrednovati aktivnosti u online okruženju, na koji način prezentirati nastavne sadržaje, motivirati učenike i komunicirati s njima te koje su prednosti i nedostatci nastave na daljinu.

Zadnji dan konferencije obilježilo je predavanje Ace Momčilovića u kojemu je odgovorio na pitanja što je Nacionalni AI kapital kao koncept te kako bi razvoj umjetne inteligencije mogao utjecati na razlike između zemalja u budućnosti, a osvrnuo se i na konferenciju.

– Ovo je bilo moje prvo sudjelovanje na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike i dojmovi su iznad svih očekivanja. Konferencija je sadržajno bila na vrlo visokom nivou, u rangu s velikim međunarodnim konferencijama. Posebno me veselilo vidjeti interaktivnost i znatiželju vrlo brojne publike. Mislim da je to vrlo ohrabrujuće za naš obrazovni sustav. Ovakve konferencije su iznimno važne jer potiču i podržavaju jedan od najvažnijih segmenata našeg društva – učitelje i profesore. I da se konferencija održava dva puta godišnje, ne bi bilo previše, jer novih svjetskih trendova i korisnih znanja će biti sve više, , istaknuo je Aco Momčilović.

Više informacija možete pronaći na mrežnoj stranici konferencije, a snimke svih predavanja i radionica dostupne su na portalu CARNET Meduza.

Rasprava o školi budućnosti: ‘Učitelji neće držati predavanja, nego razgovarati s učenicima’
Share via
Copy link
Powered by Social Snap