Pretraga

Razvili projekt za unaprjeđenje nastave matematike: Modernizirat ćemo pristup podučavanju

A- A+

Projektom Matematički edukator za osnovne i srednje škole Hrvatska udruga nastavnika istraživača planira modernizirati pristup poučavanju na sadašnjim sadržajima i pružiti nastavnicima iskustvo kako oni sami mogu to slično učiniti. Pritom će se koristiti najmoderijim obrazovnim softverima.

foto: ThisisEngineering RAEng, Unsplash

– Uporaba softvera omogućuje mnoge “nove” procedure koje nisu nove nego su efikasnije i bolje. Primjerice, ogroman broj metoda za rješavanje svih mogućih i nemogućih jednadžbi i nejednadžbi i koje su prepune “trikova” i algoritama za rješavanje vrlo se efikasno svodi na grafičko rješavanje jednadžbi i nejednadžbi. Grafičko rješavanje u klasičnom poučavanju je zastupljeno, ali vrlo skromno jer je učenicima vrlo teško crtati grafove. A sada je to rutinski posao pomoću Sketchpada. Dovoljno je učenicima objasniti proceduru/algoritam na jednom primjeru jedne jednadžbe ili nejednadžbe, a onda oni samostalno mogu riješiti i najkompliciranije zadatke.

Opisuje tako Petar Mladinić projekt Matematički edukator za osnovne i srednje škole Hrvatske udruge nastavnika istraživača, kojim planiraju transformirati način podučavanja matematike. Naime, zabrinuli su ih rezultati istraživanja o poznavanju matematike pa su odlučili nešto promijeniti.

Korist će najmoderniji softver

– Provedbeni HUNI-jev tim procijenio je, zbog očekivanih i potvrđenih loših rezultata učenika u poznavanju elementarnih matematičkih funkcija, da treba osmisliti novi projekt u kojem će se osvijestiti promjene u poučavanju i učenju matematike u hrvatskom školstvu. Drugim riječima, nastavnici će se educirati kako i na koji način modernizirati nastavu uporabom najboljeg svjetskog edukacijskog softvera Sketchpad i najnovijeg Web Sketchpad kojim se konvertiraju datoteke tako da html datoteke također postanu interaktivne i dinamične te se mogu koristiti na tabletima itd., opisuje Mladenić.

Nastavnici, kao i učenici, dodaje, imat će na raspolaganju niz predložaka/datoteka koje mogu kao alat upotrijebiti u poučavanju ili učenju.

Veliki interes škola

U ovom trenutku se prijavilo stotinjak škola (50-ak osnovnih i 50-ak srednjih) s tristotinjak nastavnika. Svaka je škola imenovala koordinatora projekta te uključila od jednog do tri nastavnika. Poseban partner HUNI-ju u ovom projektu je XII. gimnazija u Zagrebu.

– U ovom projektu planiramo modernizirati pristup poučavanju na sadašnjim sadržajima i pružiti nastavnicima iskustvo kako oni sami mogu to slično učiniti. Drugi dio, koji se treba učiniti je modernizirati sadržaj tj. u kurikul unijeti moderne sadržaje i izbaciti zastarjele i nikome više potrebne. No, to nije sada u našem prvom planu iako će iskustva i rješenja primijenjena u ovakvom poučavanju dati argumente za modernizaciju kurikula, zaključuje Mladenić.

Iz udruge su nam poslali i cijeli elaborat projekta, u kojem možete provjeriti njegove detalje.

Ako vam se dokument ne učitava, osvježite stranicu.

Napredak projekta možete pratiti na stranici HUNI-ja.