Pretraga

Jesi li ti sljedeći inovativno obrazovan turistički menadžer koji nedostaje hrvatskom turizmu?

A- A+

Turizam predstavlja žilu kucavicu hrvatskoga gospodarstva već dugi niz godina, a doživio je velik udarac pandemije koronavirusa, koja je osim na turizam, ostavila traga u mnogim industrijama. U 2020. Hrvatska je ostvarila manje od polovice turističkih rezultata u odnosu na godinu ranije. Ipak, kako je to perspektivna i dinamična industrija, predviđa se brz oporavak, koji bi mogao trajati još godinu dana prema predviđanjima hotelijera.

Bernays turizam

Diljem hrvatskih destinacija nedostaju kvalitetni i obrazovani kadrovi iz svih područja koje sveobuhvatan pojam turizma obuhvaća | foto: Unsplash

Posljedice pandemije osjetile su i destinacije poput Dubrovnika, a koje su se proteklih desetljeća sa sigurnošću oslanjale na masovni turizam. Danas je situacija bitno drugačija – veliku prednost preuzeo je individualnost gosta, ali i svih onih koji nude turističke sadržaje. U kriznoj, pandemijskoj, godini profitirali su tako objekti koji ponajprije nude kvalitetan smještaj, što je pokazalo kako se ulaganje u kvalitetu privatnog i hotelskog smještaja itekako isplati. Restorani i ugostiteljski objekti samo su još od nekih čije se ulaganje u kvalitetu prepoznalo i s čime su privukli određeni segment gostiju, koji im do sada možda i nisu bili klijenti.

Nedostaju kompetentni stručnjaci i dugoročno promišljanje

Jedna je grana turizma osjetila izrazito malen pad poslovanja u usporedbi sa mnogim drugima – nautika. Mnogi gosti su odmor iskoristili ploveći Jadranom, što se, uz najam turističkih nekretnina, pokazalo dobrim, a nedovoljno iskorištenim mamcem za turiste. Ipak, kvaliteta u ponudi smještaja, doživljaja i aktivnosti, kao i nautika, samo su neki od koraka u kojem smjeru treba ići restart hrvatskog turizma. Epidemiološka situacija i mogućnost neometanog putovanja bit će ključni generatori oporavka turističkog sektora, a važni dionici u tome su upravo turistički stručnjaci. U moru studija turizma, svojim programom i konceptom istaknulo se zagrebačko visoko učilište Bernays.

Prema posljednje donesenoj Strategiji razvoja turizma Republike Hrvatske, diljem hrvatskih destinacija nedostaju kvalitetni i obrazovani kadrovi iz svih područja koje sveobuhvatan pojam turizma obuhvaća. Uzimajući u obzirom kako su educirani ljudski resursi ključni za oporavak i strateško unapređenje turizma, sposoban kadar potreban je i za obavljanje upravljačkih i administrativnih poslova u turističkim zajednicama, agencijama, udrugama, savezima, odjelima za turizam gradskih, županijskih i državnih uprava, hotelskim objektima, nacionalnim parkovima, marinama i lučicama.

Studiji turizma koji obrazuju kroz iskustvo i praktičnu nastavu iz prve ruke

Upravo preddiplomski stručni studij Menadžmenta i marketinga turističke destinacije na Edward Bernays University Collegeu pruža znanja i vještine potrebna za kvalitetno obavljanje svih poslovnih zadataka i izazova koji će se naći pred budućim turističkim stručnjacima. Program preddiplomskog studija, prema mišljenju renomiranih stručnjaka i praktičara, slovi kao najinovativniji studij svoje vrste u Hrvatskoj. Program studija turizma, baš kao i studija komunikacija na Bernaysu, prati aktualne trendove tržišta, a kroz proučavanje različitih znanstvenih disciplina studente u potpunosti osposobljava za rad u domaćem i međunarodnom turizmu te industriji zabave.

Specifičnost ovog preddiplomskog studija na zagrebačkom visokom učilištu je stjecanje znanja kroz modularnu nastavu na trećoj godini studija. Upravo takva vrsta nastave studentima omogućuje orijentaciju prema specijaliziranim znanjima u onim područjima za koja iskazuju poseban interes. Na taj način, ovisno o vlastitim preferencijama i područjima interesa, studenti biraju modul koji će ih usmjeriti prema području koje ih motivira i kojim se u budućnosti žele baviti, a birati mogu između četiri modula – Brendiranje turističke destinacije, Hotelski i ugostiteljski menadžment, Destinacijska politika i Turističko vođenje i interpretacija u destinaciji.

Još jedna zanimljivost vezana uz preddiplomski studij turizma na Bernaysu je kako umjesto klasične obrane završnog rada po završetku trogodišnjeg studija, studenti završavaju studij praktikumom, odnosno iskazivanjem stečenih znanja kroz praktični zadatak u kojem na konkretnim poslovnim slučajevima, uz mentorstvo istaknutnih poslodavaca partnera Bernaysa, objedinjuju trogodišnje studijsko iskustvo. Nakon preddiplomskog studija, studenti imaju priliku nadograditi svoja znanja na najinovativnijem diplomskom studiju Upravljanje doživljajem u turizmu koji je ovo visoko učilište uspješno pokrenulo u 2020.

Praksa, praksa, praksa… i još malo prakse

Istaknuta posebnost Bernaysa je pristup stručnoj praksi koji njihove studije ističe od drugih, možda naizgled sličnih programa, što gotovo svaki student može potvrditi. Studenti su tijekom stručne prakse izravno uključeni u svakodnevne aktivnosti i problematiku rada, istovremeno se suočavaju sa specifičnostima poslova u odabranoj organizaciji, a vrlo često upravo na praksi imaju prvi kontakt sa svojim budućim poslodavcem. Stručna praksa na preddiplomskom studiju turizma iznosi 300 sati, a tome se može pridodati još 150 sati terenske nastave i 60 sati turističkog praktikuma.

Studenti redovito i iz prve ruke uče pomoću terenske nastave koja se odvija kroz posjete stručnim sajmovima te obilaskom turističkih destinacija, a tako u praksi imaju priliku steći znanja o vrstama destinacija, njihovom načinu funkcioniranja, razvoju i unaprjeđenju neke turističke destinacije, a što se uslijed epidemioloških mjera odvija online.

_________________________________________________________

Sponzorirani tekst je nastao u suradnji Native studija portala srednja.hr i Edward Bernays visoke škole.

Više informacija o najinovativnijim studijima i kako postati dijelom pete generacije studenata najinovativnijeg studija turizma, saznajte na bernays.hr.