Pretraga

Sveučilište traži dizajnera novog vizualnog identiteta, ukupni fond nagrada je 90.000 kuna bruto

A- A+

Sveučilište u Splitu traži dizajnera koji će napraviti njihov novi vizualni identitet. Cilj novog dizajna je novo, prepoznatljivo oblikovanje vizualnog i komunikacijskog elementa uobličeno u knjizi standarda koje iskazuje specifičnosti splitskog sveučilišta u odnosu prema drugim sveučilištima u Hrvatskoj i svijetu, a fond nagrada je 90 tisuća kuna bruto.

Sveučilište u Splitu|foto: srednja.hr

Hrvatsko dizajnersko društvo raspisalo je javni natječaj za dizajn vizualnog identiteta Sveučilišta u Splitu te pozivaju sve zainteresirane autore i timove da se prijave do 16. veljače.

– Šest odabranih pozvanih natjecatelja će za rad na idejnim rješenjima dobiti obeštećenje u iznosu od 8.000 kuna bruto, bez obzira na broj radova, u slučaju da nisu osvojili nagradu, a predali su natječajni rad u roku predviđenom Općim uvjetima Natječaja, piše na stranicama Sveučilišta u Splitu.

‘Sadašnji logo implicira da je Sveučilište u Splitu izraslo iz Sveučilišta u Zagrebu, što je djelomično točno’

Navode da je potreba za novim dizajnom došla zbog toga što je sadašnji logo Sveučilišta izveden iz loga Sveučilišta u Zagrebu, točnije njegovog središnjeg dijela koji obuhvaća skulpturu Ivana Meštrovića pod nazivom ‘Povijest Hrvata’ ili ‘Majka Hrvata’ ispred Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, što implicira da je Sveučilište u Splitu izraslo iz Sveučilišta u Zagrebu. To je, kažu, djelomično točno.

– Ivan Meštrović zauzima važno mjesto u hrvatskoj kulturnoj povijesti, a neupitno je odigrao i važnu ulogu u kulturnom identitetu grad Splita. Povijest Hrvata tj. skulptura žene koja je inspirirana umjetnikovom majkom, a nježna je personifikacija hrvatske povijesti, jedno je od najpoznatijih kiparskih djela u Hrvatskoj i nosi snažnu poruku s kojom se splitsko sveučilište koje svoje korijene vidi u tradiciji i kulturnoj baštini, može poistovjetiti, poručuju.

No, dodaju kako novi logo ne treba nužno imati takvu poveznicu, već da se iz loga najprije jasno vidi da se radi o Splitu.

–  Elementi trenutnog vizuala i splitskog sveučilišta na kojemu je moguće graditi specifičan identitet ne isključuju tematsku poveznicu s poviješću Hrvata i Ivanom Meštrovićem, ali ako se pritom u znaku jasno čita Split, grad snažnog kulturno-umjetničkog identiteta i Sveučilište u Splitu koje je mlado, moderno i progresivno Sveučilište jugoistoka Europe. Novi vizualni identitet treba pokazati razumijevanje za povijest, no još više za budućnost te svojom suvremenošću sugerirati i viziju razvoja splitskog sveučilišta, objasnili su na stranicama Sveučilišta u Splitu.

Izdvojeni članak
stipendije

Sveučilište u Splitu olakšalo upis u novu godinu, dio studenata neće plaćati školarinu

Za tri najbolja dizajna dodjeljuju se nagrade čiji je ukupni fond 90 tisuća kuna bruto

Napominju i koje boje Sveučilište danas koristi, to su plava i zlatna te po potrebi siva.

– Koloristički sustav novog identiteta ne treba se nužno nastavljati na postojeći, ali svakako treba vizualno implicirati značaj i ozbiljnost institucije koju predstavlja. Također, sustav boja treba testirati aplikacije kada se, uz krovni znak sveučilišta, pojavljuju znakovi njegovih sastavnica odnosno pojedinih fakulteta. Naravno, nije potrebno ulaziti u likovno rješenje pojedinih fakulteta već samo definirati da se, uz znak sveučilišta, znakovi fakulteta primjerice pojavljuju uvijek u svojoj crno bijeloj varijanti ili ako su u boji tada im je pridijeljeno neko drugo kompozicijsko pravilo, i slično, poručuju.

Za tri najbolja dizajna dodjeljuju se nagrade čiji je ukupni fond 90 tisuća kuna bruto. Tako se za treće mjesto dobiva 20 tisuća kuna, za drugo mjesto 30 tisuća kuna te za prvo mjesto 40 tisuća kuna. Sve detalje natječaja te kako se i gdje prijaviti možete pronaći na ovoj poveznici.