Pretraga

Analiza pokazala: Učenici nakon škole nemaju dovoljno praktičnog znanja, mijenja se Zakon o strukovnom obrazovanju

A- A+

Vlada Republike Hrvatske na posljednjoj je sjednici usvojila Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o strukovnom obrazovanju. Kako je rekao ministar Radovan Fuchs, cilj izmjena je bolja usklađenost obrazovnog sustava s tržištem rada, jer je jedan od glavnih problema, pokazuju analize, manjak praktičnih znanja kod učenika koji izlaze iz strukovnih škola.

Ministar Radovan Fuchs|foto: srednja.hr

Temeljni propis kojim je u Hrvatskoj regulirano strukovno obrazovanje, usavršavanje i osposobljavanje je Zakon o strukovnom obrazovanju. On se uskoro u nekim svojim dijelovima mijenja – Vlada je na posljednje održanoj sjednici izglasala nacrt tih izmjena.

Učenici nakon škole nemaju dovoljno praktičnog znanja

– Istraživanje koje je provelo Ministarstvo zajedno s Europskom strukovnom agencijom pokazuje da je sve izraženiji jaz između ponude kvalificiranih radnika i njihove potražnje na tržištu rada te da je potrebna intenzivnija i kvalitetnija suradnja između strukovnih škola i poslodavaca uključenih u obrazovanje polaznika. S druge strane, analize sustava poslodavaca pokazuju da postoji nedovoljna razina kompetencija mladih nakon završene strukovne škole te da je glavni problem manjak praktičnih znanja potrebnih za obavljanje određenih poslova, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Dodaje kako su zbog toga planirane reformske inicijative u ovom sektoru obrazovanja.

– One se odnose na daljnju modernizaciju sustava i razvoj njihovih kurikularnih dokumenata s naglaskom na zelenu i digitalnu tranziciju te uspostavu čvrstog okvira potpore poslodavcima i školama u daljnjem razvoju obrazovnih institucija, kaže Fuchs.

Ministar ističe i kako je planirano poticanje daljnjeg razvoja osiguravanja kvalitete kroz optimalizaciju i racionalizaciju strukovnog obrazovanja.

– Također, tu su i mjere koje se odnose na osiguravanje potpore uspostavi sustava stipendija za učenike koji će stjecati kvalifikacije relevantne za tržište rada i to poticanjem internacionalizacije, jednako tako obrazovanja i osposobljavanja i međunarodne mobilnosti, kako nastavnika, tako i učenika, kazao je Fuchs na sjednici Vlade.

Izdvojeni članak
tomislav ćorić

Nema natječaja za državne stipendije učenicima u obrtničkim školama: Sredstva za 2021. još nisu odobrena

Fuchs: ‘Cilj izmjena Zakona je bolja usklađenost obrazovnog sustava s tržištem rada’

Odredbe postojećeg Zakona, smatraju u Ministarstvu, ne omogućuju implementaciju pojedinih reformskih mjera.

– Potrebne su izmjene i dopune postojećih propisa kroz ključne promjene koje se odnose na jačanje učenja temeljenog na radu kroz povezivanje škola i poslodavaca, poboljšanje sustava osiguranja kvalitete u strukovnom obrazovanju, uspostavu mehanizma i kriterija za poticanje polaznika za odabir kvalifikacija relevantnih za tržište rada, unaprjeđenje uvjeta za daljnji razvoj regionalnih centara kompetentnosti i osiguravanje kvalitete kurikuluma povezanih s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom. Cilj ovih izmjena Zakona je bolja usklađenost obrazovnog sustava s tržištem rada, kao i to da svaki polaznik stekne vještine pomoću kojih može uspješno ući na tržište rada, napredovati na njemu i sudjelovati u razvoju društva, rekao je Fuchs.

Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o strukovnom obrazovanju kojeg je Vlada usvojila na posljednjoj sjednici možete vidjeti u dokumentu ispod. Napomena: ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je osvježiti stranicu.

Download [126.33 KB]

Analiza pokazala: Učenici nakon škole nemaju dovoljno praktičnog znanja, mijenja se Zakon o strukovnom obrazovanju
Share via
Copy link
Powered by Social Snap