Pretraga

Došao je konačni kraj švercanju u tramvajima i autobusima, ZET vraća konduktere

A- A+

ZET se dugo borio s problemom švercanja na razne načine, uvodeći jeftinije karte, ograničavajući ulaze u tramvaje i autobuse na jedna vrata i slično. Sada su se odlučili na drastičan potez i konačno staju na kraj i najvještijim švercerima, jer ulaz u vozila bez predočenja valjane karte više neće biti dozvoljen. Neslužbeno se doznaje kako su već raspisani natječaji za zapošljavanje većeg broja konduktera koji će na svakom od ulaza kontrolirati karte i isprave putnika prije ulaska u vozilo.

zet tramvaj

Foto: Srednja.hr

Mnogi od nas su se barem jednom vozili bez karte u javnom prijevozu, a prema najnovijim neslužbenim saznanjima iz ZET-a, takve prakse sada postaju stvar prošlosti. S prvim danom novog tjedna krenut će akcija iz ZET-a po kojoj planiraju postaviti konduktere na sve ulaze svakog tramvaja i autobusa u glavnom gradu, a sve s ciljem smanjivanja broja putnika koji koriste usluge javnog prijevoza bez valjane karte. Klasičnih kontrolora tako više neće biti, saznaje se, ali će kondukteri pri svakom ukrcaju od putnika tražiti valjanu kartu i osobnu iskaznicu. Na određenim će trasama kondukteri biti u pratnji policijskog službenika.

Ovakvi koraci su nužni, pošto su poskupljenje energenata i zastoji u opskrbnim lancima na globalnoj razini napravili snažan udarac na prihode ZET-a. Neophodno smanjivanje polazaka zbog sve manjeg broja vozača već je razljutilo mnoge putnike i dovelo do velikih gužvi, a vjeruje se kako niti ovu novu vijest neće dočekati s oduševljenjem. Ipak, radi se o surovom opstanku ZET-a, pa ostaje samo nada da će ovaj očajnički potez spriječiti gašenje tvrtke koja pruža prijevoz Zagrepčanima već dulje od 100 godina.

Računica mora odgovarati

U suštini, stvar je vrlo jednostavna. Zna se da putnici koji koriste gradski prijevoz alternativa nemaju, a ako se svakog od njih može na bilo koji način prisiliti da kupuju i imaju kartu pri samom ulaskom u vozilo, to za ZET znači samo jedno – profit.

Jer općeniti manjak putnika koji bi iz nekog razloga bili revoltirani ovom idejom značit će daljnja smanjenja linija i još manje troškove za ZET, koji si troškove iz prijašnjih godina više ne može priuštiti. To nije jedini benefit, pa će manje putnika u vozilima dovesti i do nižih troškova održavanja unutrašnjosti i saniranja štete koju putnici svakodnevno čine. Uz pregled osobnih, svaki putnik će biti evidentiran, a uz kamere u svim vozilima svaki pokušaj vandalizma bit će oštro sankcioniran.

Izdvojeni članak

ZET želi iskorijeniti švercanje, novače nove kontrolore

Termini polazaka svih linija će se promijeniti

Iz izvora bliskih upravi saznaje se kako će kondukteri biti raspoređeni u sektore po gradu koje će pokrivati i neće postojati način zaobilaženja i ulaska u tramvaje i autobuse bez legitimacije na ulazu. Od građana će se očekivati strpljenje i razumijevanje, pošto će zbog ove novouvedene prakse termini polazaka svih gradskih linija biti promijenjeni kako bi akomodirali vrijeme potrebno za provjeru karata i ostalih dokumenata.

Pretpostavlja se kako će novom mjerom najviše biti pogođeni učenici i studenti, koji će u prvim tjednima akcije zbog temeljitih provjera biti izloženi opasnosti od kašnjenja na satove i predavanja. Stoga nas je zanimalo kako neki od njih planiraju doskočiti ovom problemu. Obratili smo se studentici Lei, koja svoje nezadovoljstvo nije krila.

– Ranije se dizati neću, to neka si zaborave. Smatram da je sramota da si toliko toga sada uzimaju za pravo i da očekuju, uz valjanu kartu, i pokazivanje osobne. I još k tome da nas time ucjenjuju. U ZET-u već dugo postoje problemi koji su javna tajna, ali ovim novim ‘akcijama’ i ‘potezima’ stvarno prelaze svake granice i ne postižu baš ništa, oštro je osudila ideju Lea.

Sretan prvi april svima! Kako smo vas još danas nasamarili pročitajte ovdje.