Pretraga

Dvije varaždinske srednje škole pobijedile na natječaju, održavat će projekte medijske pismenosti

A- A+

Dvije varaždinske škole, Srednja škola Ivanec te Gospodarska škola Varaždin za svoja su dva projekta medijske pismenosti odabrane za sufinanciranje od strane Agencije za elektroničke medije. Dobit će 7.000 i 5.000 kuna, a u sklopu projekata provodit će edukacije i održavati radionice koje će moći pohađati učenici i građani, te naučiti nešto više o lažnim vijestima na internetu, influencerima, clickbait novinarstvu i drugim zanimljivim temama. Iz Srednje škole Ivanec i Gospodarske škole Varaždin otkrili su nam neke dodatne detalje.

mladi i mediji

Ilustracija: Pixabay

‘KAMP – Kritički aspekti medijske pismenosti’ i ‘Uz Goško medijski su pismeniji svi: i učenici i odgojno obrazovni djelatnici!’ dva su projekta srednjih škola u Varaždinu. Srednja škola Ivanec održat će projekt Kamp, za što je odobreno financiranje u iznosu od 7.000 kuna od strane Agencije za elektroničke medije, prenosi Varaždinski.hr. Za detalje o projektu, obratili smo se školi.

KAMP je osmišljen kao projekt koji bi trebao medijsku pismenost učenika i građana podići na višu razinu, odnosno educirati ih kako bi se zaštitili od lažnih vijesti, dezinformacija i manipulacija. Projekt bi također omogućio uvid u način funkcioniranja tradicionalnih i elektroničkih medija, razvoj kritičkog mišljenja, aktivnije sudjelovanje u društvenom i kulturnom životu zajednice i spoznavanje važnosti utjecaja medija na formiranje javnog mnijenja što je u izravnoj vezi s društvenom i političkom konstelacijom, odgovara Matilda Kramar, profesorica hrvatskog jezika i književnosti.

Razne aktivnosti

Radionice u sklopu projekta će obuhvatiti nekoliko različitih aktivnosti, neke od kojih su izrada, provođenje i analiza ankete koja bi ispitala razinu medijske pismenosti učenika, posjeta radio postaji Sjeverni FM i planirana posjeta VTV-u, pri čemu će učenici dobiti uvid u realizaciju osnovnih radijskih i televizijskih žanrova.

Saznaje se i kako će se održati radionica nakon gledanja poznatog filma The Social Dilemma, koji je problematizirao utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje. Neće izostati niti istraživanje aktualnih lažnih vijesti i dezinformacija koje imaju veliki utjecaj na javno mnijenje u Hrvatskoj, clickbait novinarstvu, a dotaknuti će se i teme bliske mnogim učenicima, influencerima i njihovoj ulozi u životu mladih.

Izdvojeni članak

Važnost medijske pismenosti u ovim vremenima je velika, a pokrenuta je i kampanja koja to naglašava

Predavanja stručnjaka za građane i učenike

Profesorica Kramar također nam je otkrila koje će aktivnosti biti održane u sklopu projekta, pa će profesor s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, Boris Beck, održati predavanje o lažima na internetu, nakon čega će učenici i građani imati priliku postaviti svoja pitanja.

Gostovat će i Višnja Starešina, koja će održati predavanje o tradicionalnim novinarskim vrstama i budućnosti koje ih čekaju. Ante Šalinović i Matej Sever, djelatnici IPSOSA, sa zainteresiranim građanima će podijeliti činjenice o medijskim navikama građana Hrvatske, a psihologica Tea Košić nadovezat će se radionicom o izradi, provođenju i analizi ankete, te o utjecaju interneta na mentalno zdravlje mladih.

Školski list ‘GoŠko’

Gospodarska škola Varaždin, koja je ujedno i druga najveća srednja škola u županiji, kroz pokrenuti će projekt izdavati školski list, za što su dobili 5.000 kuna od Agencije. Naziva ‘GoŠko‘, u njemu će se moći pronaći mnoštvo različitih rubrika, koje će se uglavnom ticati područja medijske pismenosti.

– Temeljni cilj projekta je poboljšati medijska znanja i vještine učenika te odgojno obrazovnih djelatnika iz osnovnih i srednjih škola Varaždinske županije kroz izdavanje školskih novina, odnosno stvaranje novog medijskog sadržaja na temu medijske pismenosti. Specifični cilj projekta je redovno izdavanje školskog lista Gospodarske škole Varaždin „GoŠko“ upotrebom digitalnog alata Canva s temama iz područja medijske pismenosti te osiguravanje adekvatnih znanja i alata zainteresiranim učenicima i odgojno obrazovnim djelatnicima kako bi i oni sami mogli unaprijediti ili pokrenuti svoje školske listove, kazal je o projketu nastavnica Iva Vukotić.

Školski list će izrađivati učenici Gospodarske škole Varaždin. Učenici su od školske godine 2021./2022. u školskoj novinarskoj grupi i od početka marljivo rade, zainteresirani su za rad, provode intervjue i samostalno istražuju teme koje ih interesiraju.

– Planirano je izdati do kraja godine još dva broja školskog lista ‘GoŠko’, ali ovaj put s redovnim rubrikama posvećenim temama medijske pismenosti, dodaje Vukotić.

Rad u digitalnom alatu Canvi

Projekt se provodi u suradnji s Varaždinskom županijom, a također je planirano nekoliko predavanja/radionica koje će biti za učenike i nastavnike iz Varaždinske županije. Predavanja/radionice će obuhvatiti teme poput razvijanja medijske pismenosti kroz rad na školskom listu, izradu školskog lista upotrebom digitalnog alata Canva te pozitivne i negativne medijske sadržaje. Uz predavanja i radionice će se predstaviti nagrađeni osnovnoškolski i srednjoškolski list, stoji u odgovoru škole na naš upit.

– Na području Varaždinske županije broj škola koje redovito izdaju vlastiti školski list nije velik. Sve škole obavezne su imati internetsku stranicu, no učenici do sada nisu bili dovoljno uključeni u njihov rad, što podrazumijeva izradu i objavljivanje sadržaja. Nastavnici se generalno teško prihvaćaju izrađivanja školskog lista jer ne posjeduju dovoljno znanja u području medijske pismenosti i adekvatnih vještina za izradu samog lista, otkriva nastavnica Vukotić.

Ovo je osma godina kako Agencija za elektroničke medije provodi projekt kojim se nastoji potaknuti izrada edukacijskih materijala, seminara, radionica i predavanja o razvoju i osvještavanju o važnosti medijske pismenosti, prenio je Varaždinski.hr.