Pretraga

[INTERVJU] Administratori ‘Uživo iz zagrebačkih škola’ objašnjavaju svrhu stranice i planove

A- A+

Facebook stranica Uživo iz zagrebačkih škola postala je centralno mjesto za objavu dnevno aktualnih dogodovština u srednjim škola diljem Hrvatske. Funkcionira na način da administratorima srednjoškolci šalju fotografije iz svojih škola, a oni ih objavljuju. Administratori s kojima smo razgovarali sada po prvi puta javnosti objašnjavaju svoje postupke i svrhu stranice.

Uživo iz zagrebačkih škola u posljednjih nekoliko mjeseci plijene
veliku pozornost javnosti i medija radi provokativnih fotografija i
video materijala gdje se prikazuju zlostavljanja, trganje školskog
inventara i zabrinjavajućih trendova poput Swoonchallenga.

U
intervjuu s administratorima stranice koji će ostati tajni, objašnjavaju
nam početak rada stranice, promjene i pogreške koje su napravili, ali i
njihovo viđenje situacije u hrvatskom školstvu te daljni planovi u
radu.

Izdvojeni članak

Video: Neki srednjoškolci u Hrvatskoj su toliko glupi da padaju u nesvijest

Kako je krenula stranica Uživo iz zagrebačkih škola?

Stranica „Uživo iz zagrebačkih škola“ osnovana je iz puke zabave, no to je ubrzo preraslo u više ciljeve. Ti ciljevi su se rodili prema broju pogleda na našu stranicu koji je dosezao i do 500 000 pogleda u tjednu. Uvidjeli smo da postoji velika popularnost naše stranice i da se naš inbox punio sa 30 poruka na dnevnoj razini sa svakakvim slikama iz školske domene. Stranica je iz tjedna u tjedan rasla sa novim članovima, te mi kao administratori nismo više mogli pratiti kontinuitet postavljanja postova na našu stranicu. Ubrzo nakon toga postavili smo još nekoliko administratora koji su počeli sa svojom diktaturom, točnije počeli su objavljivat gole slike srednjoškolki.

Taj administrator je ujedno bio administrator na stranici koja je svoje vremeno ukinuta s Facebooka i medijski je bila popraćena. Zvala se Perverzne slike iz inboxa. Tek nam je naknadno spomenuo da je bio admin te stranice nakon što smo ga bili upozorili da čini prekršaj i ne drži se politike stranice, no on je nastavio dalje sa svojim objavama negativnog sadržaja. Ubrzo nakon toga bio je izbačen sa stranice.

Zašto ste pokrenuli stranicu Swoonchallenge?

Sljedeći negativan sadržaj koji se pojavio je bio Swoonchallenge koji smo mi tako nazvali i objavili jer nismo uvidjeli problematiku toga poduhvata. Nakon što se to proširilo astralnom brzinom po medijima shvatili smo da je vrag odnio šalu i zgasili smo stranicu do daljnjega. Vidjevši da su ta vijest proširila od slovenskih medija pa sve do makednoskih preko bosanskih i srpskih, odlučili smo ju ugasiti na nekoliko dana.

Što ste dogodilo nakon toga?

U tih nekoliko dana obilazeći javna mjesta tu i tamo smo slušali kako
srednjoškolci spominju našu stranicu kao jako dobrom, kreativnom i
brzorastućom.

Ubrzo nakon toga dolazimo do odluke da ćemo ponovo aktivirati
stranicu i da ćemo je voditi samo mi kao osnivači. Nakon što smo se
vratili u javnost, počela je rasti astralnom brzinom. Doslovno u 3 dana 3
000 novih članova nas je pratilo.

Medijima se također proširio slučaj šamaranja iz prometne škole koji
se pojavio na vašim stranicama. To je vjerojatno događaj s najviše
negativnih komentara prema nasilniku?

Sredinom prošlog mjeseca dogodio se nemili događaj kada smo objavili
video gdje učenik M. H. nasrće na drugog učenika I. L., te nakon što smo
dobili odgovor od javnosti kako ne prihvaća nasilje nad slabijim
učenicima, ova stranica je dobila konačno glavnu svrhu. Svrha je bila
borba protiv nasilja u školskim klupama. Najviše nas je smetalo što
nadležna tijela koja se bave tom domenom socijalne struke nisu odradili
kako treba, te smo stoga mi uzeli stvar u svoje ruke i javno objavili
ime nasilnika, jer jedini način da se nasilnik psihički okrene jest da
ga se javno osramoti što smo i učinili. U današnje vrijeme najače oružje
je medij.

Izdvojeni članak

Administratore ‘Uživo iz zagrebačkih škola’ posjetila policija, no oni nastavljaju u ‘revijalnom tonu’

Odlučujete se na objavu imena nasilnika i njihovo javno prozivanje.
Zašto to radite, ako ste I sami svjesni da takvo nešto nije u skladu sa
zakonom?

Naša teorija, s obzirom da nadležne djelatnosti ne provode svoj
posao, je okrenuti nasilnike u mlađoj dobi na principu javnog
sramoćenja, te nakon toga oni će biti svjesni da to što su učinili nije u
redu. Drugi odgovor je da zapravo generacija koja dolazi i sazrijeva u
odrasle ljude ipak hoće pomoći pojedincu u nevolji. Nevjerojatno je da
nakon pogleda ovog videa koji je sezao i do 200 000 ljudi, mnogi
komentari su bili su zaštitinički, te kako je većina ljudi spremna
pomoći.

Situacija koja se dogodila je u nama pobudila aktivnost za dobrobit
cijelog srednjoškolskog društva. Borba protiv nasilja, naše oružje je
medij i javnost koja ga osuđuje na psihičkoj razini.

Zašto objavljujete fotografije kako učenici uništavaju školski inventar?

Pa na ovo pitanje je vrlo lako odgovoriti. To vi zovete školskim
inventarom je inventar iz prošlog stoljeća koji vrvi hrđavim čavlima i
šarafima gdje postoji velika mogućnost od ozljeda. Gdje je novac od
naših roditelja koji su porezni obveznici, te u večini slučaju plaćaju
porezni namet koji je vrlo visoki.

Gdje taj novac ide? Sigurno ne u školski inventar u kojima je još i
Tito sjedino. Zanimljivo je kako na slikama gdje se uništava školski
inventar su stare stolice i klupe koje su već nekoliko puta krpane.
Pogledajte učenike Samoborske gimnazije sa svojim novim klupama, nijednu
sliku uništavanja tog školskog inventara nismo dobili. Njihove klupe su
nove, te to učenici ne uništavaju.

Objavljujete i fotografije profesora kojima kršite identitet

Na nijednoj slici nismo objavili identitet profesora, a objavljuemo
ih iz jednog jedinog razloga, a to je da se osnovnoškolci riješe straha
od pojedinih profesora. Zašto? Evo Vam moj primjer. Upisao sam se u
Građevinsku školu sa smjerom arhitektonski tehničar. Na prvom satu
profesor matematike mi je rekao da nisam ja za tu školu, te da mi je
bolje da se ispišem. Ja sam to od straha učinio i upisao se u drugu
školu. Danas mi je žao što sam tako postupio, zato jer sam par godina
kasnije saznao da je to najbolji profesor u školi i da je ono što je
rekao bila šala. Zato ova stranica ima svrhu da buduće srednjoškolce
upozna sa svojim budućim profesorima i da maknu taj strah sa sebe.

Nedavno ste objavili snimku nasilju o Odgojnom domu Mali Lošinj koju su vaši fanovi također osudili. Zašto je došlo do objave?

Zašto smo obavili snimku nasilja sa Maloga Lošinja? Takva snimka u
odgojnoj ustanovi ne smije postojati. Nadleže osobe u takvim ustanovama
ne bi se trebale dovesti da se takav slučaj dogodi. Naravno svjesni smo
da činimo nekoliko prekršaja, ali jedini način da sustav počne
funkcionirati je javno prozivanje. Ravnatelj te ustanove je rekao da ih
ne može kazniti
. Čekajte, ravnatelj takve ustanove ne smije to reći.
Ovaj čin samo pokazuje da čovjek jednostavno nije za taj posao i da mu
je bolje da podigne ostavku. Umjesto da disciplinira problematične
učenike, on ovdje ne vidi ništa sporno. Tome treba stati na kraj.

Koji je vaš plan za budućnost te hoćete li aktivno raditi na stranici?

Stranica je danas i dalje aktivna i nastavit će tim tijekom. Borimo se
za boljitak hrvatskog školstva, socijalnog zdravlja društva na kojem
ostaje nasljeđe, s obzirom da mjerodavna tjela ne obavljaju svoj posao
kao treba.