Pretraga

Manje matematike i fizike!

A- A+

hrsvijet.net

zagreb.olx.com.hr

Osnovne i srednje škole dobile su na svoje adrese novi obrazovni program. Radi se o Nacionalnom obrazovnom kurikulumu (NOK). Ovaj sustav donosi manje matematike, fizike i biologije. Za većinu vas je to dobra vijest, ali pročitajte što struka misli o tome.

Hrvatski akademik, fizičar Vladimir Paar smatra kako je novi obrazovni program poguban, prenosi tportal. Paar smatra da će smanjenje temeljnih znanja poput matematike, fizike, kemije i biologije ugroziti daljnji razvoj Hrvatske kao zemlje bogatih resursa.

Posebno me zabrinjava bitno reduciranje matematike. Neke europske zemlje pod utjecajem određenih krugova jedne pedagoške škole udarile su po temeljnim znanjima. To je dovelo do pada interesa mladih za sve tehničke i prirodoslovne struke, ali isto tako i za danas možda najvažniji segment ekonomske struke, a to su ekonomski matematički modeli“, rekao je akademik za tportal.

Novi obrazovni program želi uskladiti obrazovni sustav prema odgojno-obrazovnim potrebama učenika. Prednost NOK-a je ta što će dati slobodu učiteljima da kreiraju nastavni program prema potrebama učenika. Takav sustav trebao bi odrediti primjerenu opterećenost školaraca.

Paar je za tportal izjavio kako je žalostan kada vidi metode MZOŠ-a. On smatra da bi “primjerice, nastavniku informatike trebalo omogućiti da mjesec ili dva u godini provede u nekoj informatičkoj tvrtki ili na sveučilištu kako bi se upoznao s najnovijim trendovima u svome području koje se brzo razvija.

Program više neće propisivati ista pravila u učenju za sve učenike. Već će učenici stjecati vještine, znanja i sposobnosti uz pomoć novog programa obrazovanja. Takav sustav poticati će inovativnost, solidarnost i timski rad među učenicima.

Valja napomenuti još činjenicu koju je Paar spomenuo u razgovoru s tportalom: “Ono što je također neshvatljivo je to da MZOŠ nije reagirao na niz perporuka i kritika Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU). Dok američki kongres pita za savjet svoju akademiju…

Ovo je još jedna saga čija se radnja sastoji od, po mnogima, niza neshvatljivih činjenica. Ostaje vidjeti hoće li se to prelamati preko leđa nedužnih učenika ili će se situacija poboljšati.