Pretraga

Promet Split se modernizirao do neprepoznatljivosti: Imaju mobilnu aplikaciju, nove karte, sve je jeftinije

A- A+

Mobilna aplikacija, nove karte, sve je jeftinije za kunu, dvije, tri. To su glavne stvari koje trebate znati o modernizaciji Prometa Split, javnog prijevoza koji djeluje na širem dalmatinskom području i koji je korisnicima ranije generalno zadavao glavobolje.

promet split

Novi uređaji u autobusima prijevoznika Promet Split
Foto: Promet Split PR

Ako poželite putovati između Podorljaka i Omiša, velikim dijelom Splitsko-dalmatinske županije, velike su šanse da ćete prometovati nekom od linija prijevoznika Promet Split. Znala su to biti, da se ne lažemo, iscrpljujuća iskustva, posebno ako živite na selu. No, došla su neka nova vremena, novi projekti i novac iz Europske unije. Promet Split modernizirao se do te mjere da vožnja ZET-ovim tramvajem sada, pak, izgleda kao virtualno iskustvo prošloga stoljeća.

Što je sve novo?

Promet Split prethodnih je godina imao dosta problema. Problema u smislu vozite se busom, ali ne znate kamo i kuda vozi, gdje staje, za koliko ćete minuta biti na odredištu, koliko ste puta prešli, gdje kupiti kartu, koja je povoljnija i na kojem području vrijedi. Sve su to pitanja čiji su se odgovori krili u bespućima službene web stranice ili, ako ste nedajbože otišli informacije potražiti uživo, u sjećanju šalteruše na jednom od prodajnih mjesta.

Svi ti problemi sad su – riješeni. Promet Split uveo je istoimenu aplikaciju preko koje možete kupovati e-karte. Koštaju jeftinije nego u autobusu, a do njih možete doći, u doslovno tri klika. Kupiti ju možete na webu ili, ako imate pametni telefon, putem mobilne aplikacije. U potonjem slučaju možete je i skenirati u autobusu na novim uređajima koji čitaju QR kodove. Sve što trebate je odabrati mjesto polazišta i odredišta, a aplikacija će vam brojati i koliko vremena imate do isteka trajanja karte. Možete provjeriti i vozni red, naći prodajna mjesta, planirati vožnju.

U svim autobusima ženski vam glas najavljuje aktualnu i sljedeću stanicu, i to na hrvatskom i engleskom jeziku. Na oba, naravno, s prigodnim dalmatinskim naglaskom. Pokazne postaju plastične kartice, uvode se vrijednosne kartice na koje korisnici mogu uplatiti određena sredstva pa karte, po nižim cijenama, kupovati na uređajima u autobusu. Nema više čekanja u redu, pečatiranja karata, kupovine skupljih karata kod vozača, razmišljanja do koje se stanice možete voziti kupljenom kartom. Kod šalteruše ćete ići samo jednom, kod prve izrade vrijednosne ili pokazne karte, a sve ostalo možete obaviti online.

Izdvojeni članak

Pojavila se informacija da je u Zagrebu upitan jesenski vozni red kad krene škola, evo što kažu iz ZET-a

Zašto je ovo big deal?

Ovakve promjene big deal su za Dalmatince jer do sada, ako nisu bili baš dobri poznavatelji, nisu mogli računati na javni prijevoz. Bio je skup, spor, nepouzdan. Sve to autor ovih redaka, kao dugogodišnji korisnik, zna i iz vlastitog iskustva. Ono što smo godinama prigovarali javnom prijevozu u dobrom dijelu dalmatinskog kraja sada je otklonjeno. Nema više prostora za izlike. Više se ne morate švercati ako nemate sitno u džepu, ne morate sjedati u auto, zagađivati okoliš i stvarati gužvu da biste otišli tri bloka ulica dalje. Više vam Promet Split ne može biti izgovor kad vam se ne da na kavu s prikom. To je sada passé.

Više se ne morate oslanjati na vlastite sposobnosti kopanja po internetskim stranicama, a, ruku na srce, ni na raspoloženje šalteruša. Sve informacije vrlo su lako dostupne. Na jednom mjestu možete naći sve upute, od aktivacije punog profila, korištenja mobilne aplikacije pa do korištenja beskontaktnih i pokaznih karata.

Praktički, dobivate sve što ste ikada mogli poželjeti od javnog prijevoza. Dobro, ne baš sve. Ako ste kao ja odrastali u turističkom naselju (čitajte: selendri), poželjeli ste i više od tri busa dnevno, a i izlazak koji nećete morati prekinuti kao dvanaestogodišnjak, u 22 sata, samo zato što javnog prijevoza kasnije – nema. No, ovo je velik pomak za javni prijevoz u Splitu i okolici te možda primjer drugima, razvijenijima i bogatijima, da konačno nešto poduzmu u svojim oblastima.