Pretraga

Sexting, lažne vijesti, Instagram: Evo o čemu mladi žele učiti u školi, a dosad nisu imali priliku

A- A+

Sexting, lažne vijesti i utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje. Neke su to od tema o kojima mladi žele učiti u školi, a nemaju prilike. Pokazuju to rezultati ankete koju su na internetu proveli UNICEF i Mreža mladih Hrvatske.

učionica

Foto: Unsplash; Ivan Aleksić

Početkom nove školske godine stručnjaci su skrenuli pozornost na rezultate ankete o tome što mladi trenutno ne dobivaju u školi, a žele naučiti.


ANKETA PROVEDENA NA 311 ISPITANIKA

Anketu su proveli UNICEF i Mreža mladih Hrvatske putem interneta. Pristupilo joj je i ispunilo je 311 djece i mladih u dobi od 16 do 25 godina. Najveći postotak uzorka čine učenici srednje škole, studenti preddiplomskog studija i magisterija.


Mladi žele učiti o sextingu

Anketa pokazuje da 1 od 10 ispitanih mladih želi više sadržaja vezanih za medijsku pismenost u školi. Okvirno isti broj ispitanika kaže da uopće nisu imali prilike učiti o tim temama u dosadašnjem školovanju.

Izdvojeni članak
facebook, instagram

Instagram na optuženičkoj klupi: Sve više ljudi ih tuži zbog jedne stvari koja je procurila prošle godine

Provodeći anketu, stručnjaci su mlade pitali o čemu bi, konkretno, željeli učiti u školi, a dali su im da odaberu više mogućih odgovora. Prema podacima koje su dobili, 48 posto mladih želi naučiti kako prepoznati lažne vijesti i dezinformacije. Njih 44 posto nešto bi htjeli čuti o utjecaju korištenja društvenih mreža na mentalno zdravlje.

Točno 39 posto ispitanika želi više znati o zaštiti osobnih podataka. Isto toliko želi u školskoj nastavi učiti o fenomenima kao što su sexting i sextortion, odnosno o pojavi seksualnog dopisivanja i iznuđivanja eksplicitnog sadržaja, bilo putem poruka, bilo putem društvenih mreža. Oko 38 posto ispitanika priželjkuju podučavanje u školi o analizi medijskih sadržaja.

Manjak samopouzdanja, stres i zavist zbog društvenih mreža

Ova je anketa bacila svjetlo i na druge fenomene, prvenstveno vezane za informiranje i korištenje društvenih mreža. Podaci tako pokazuju da se mladi informiraju prvenstveno na društvenim mrežama, zatim internetskim portalima, a potom i preko aplikacija za dopisivanje poput Whatsappa. Mladi kažu, ističu stručnjaci, da se najmanje informiraju putem tiska.

Polovina mladih ispitanika iz ove ankete na društvenim mrežama dnevno provede više od tri sata. Najčešće koriste Instagram, Youtube pa tek onda Facebook, a uz navedene, mladi navode da često koriste i TikTok te Snapchat.

Ono što je posebno zabrinjavajuće jest da trećina ispitanika kaže da su osjeći manjak samopouzdanja, stres ili zavist zbog sadržaja na društvenim mrežama, a njih 43 posto o tome ni s kim ne razgovara.