Pretraga

Sve više učenika kocka online: ‘To im je način rekreacije i provođenje slobodnog vremena’

A- A+

Europsko istraživanje o pušenju, pijenju i uzimanju droga među učenicima – ESPAD, osim navedenih ovisnosti bavilo se i istraživanjem ovisnosti o igrama na sreću. U istraživanju su sudjelovali i učenici iz Hrvatske i to u dobi od 15 i 16 godina. Rezultati po pitanju igara na sreću su pokazali kako 82,8 posto naših učenika nije kockalo za novac u posljednjih 12 mjeseci, a oni koji su rekli da su kockali u najvećoj mjeri je u pitanju bilo klađenje. Igre na sreću sve su prisutnije online pa je tako 44,4 posto učenika koji su izjavili da su kockali u posljednjih 12 mjeseci reklo kako su koristili online okruženje za tu aktivnost.

mobitel i laptop s klađenjem

Foto: Canva

Iako je mlađima od 18 u Hrvatskoj zakonom zabranjeno sudjelovanje u igrama na sreću, kao što su kockanje, klađenje, lutrijske igre te igre na sreću na automatima, istraživanje je pokazalo kako dio maloljetnika taj zakon krši. Radi se o Europskom istraživanju o pušenju, pijenju i uzimanju droga među učenicima – ESPAD, a koje je 2019. u istraživanje uključilo i prikupljanje podataka i o drugim potencijalno rizičnim ponašanjima mladih što uključuje uporabu interneta, igranje videoigara i kockanje.

Loš akademski uspjeh i rano napuštanje škole vežu se uz probleme kockanja i klađenja među adolescentima

Istraživanje je obuhvaćalo učenike u dobi od 15 i 16 godina, a Hrvatska je jedna od tridesetak zemalja u Europi koja je u istome sudjelovala. Rezultati su pokazali kako u posljednjih 12 mjeseci 82,8 posto naših učenika kaže kako nije kockalo za novac, od toga očekivano više djevojaka i to njih 95,4 posto u odnosu na mladiće koji se nisu kockali, odnosno njih 70,9 posto. S druge strane, od 17,2 posto učenika koji su rekli da su kockali za novac najviše njih se kladilo, čak 80,9 posto. Nakon toga najčešći oblik kockanja jesu svi oblici lutrijskih igara s udjelom od 39,9 posto učenika, zatim kartaške igre s udjelom učenika od 27,3  posto te igre na automatima s udjelom od 26,7 posto.

– Razvoj problema koje vežemo uz kockanje i klađenje često ostaje neprimijećen budući da ih je teško mjeriti i zapaziti. Delinkvencija i kriminalno ponašanje, loš akademski uspjeh, rano napuštanje škole, poremećeni odnosi u obitelji i među vršnjacima, samoubojstva, anksioznost i depresija, zlouporaba alkohola i drugih droga vežu se uz probleme kockanja i klađenja među adolescentima, navodi se u istraživanju.

Izdvojeni članak

Nevidljiva pošast: Hrvatska je jedna od ‘vodećih’ zemalja u svijetu po učestalosti kockanja mladih

‘Zabrinjava podatak da je 16-godišnjacima omogućen ulazak u prostore automat klubova i kladionica’

Iako je najmanje učenika igralo igre na sreću u automat klubovima te klađenje u kladionicama, u istraživanju se navodi kako je problematično to što, bez obzira na brojne zakonske odredbe, mladi se i dalje uspijevaju uključiti u igre na sreću, posebice kad je riječ o sportskom klađenju kod mladića. Uz to, rasprostranjenost igara na sreću je sve veća, ne samo na ulicama, već i u online okruženju.

– Zabrinjava podatak da je 16-godišnjacima omogućen ulazak u prostore automat klubova i kladionica iako prema Zakonu o igrama na sreću mlađima od 18 godina nije dozvoljen ulaz u takve prostore. Važno je naglasiti i da je kroz živote sadašnje generacije mladih kockanje ‘legalno’, društveno prihvatljivo i sve popularnije kao jedan od načina rekreacije i provođenja slobodnog vremena, stoji u istraživanju ESPAD-a.

Izdvojeni članak
djevojka tipka na mobitel

Četvrtina naših učenika smatra da su previše na internetu: Zbog toga u škole stiže poseban program

Sve više učenika pristupa online kockanju

S obzirom na to da je to zakonski zabranjeno u fizičkom obliku, očekivano je da će mladi više koristiti za igranje igara na sreću, odnosno kockanje u online okruženje u kojem su i kontrole slabije. Podaci nam govore da je 44,4 posto učenika koji su izjavili da su se kockali u posljednjih 12 mjeseci koristilo online okruženje za tu aktivnost.  Prema izjavama učenika koji su u posljednjih 12 mjeseci kockali, 23 posto ili njih 107 je navelo da su osjećali potrebu za ulaganjem sve više i više novca dok su kockali, a 15,5 posto učenika je lagalo svojim bližnjima ili okolini o aktivnostima kockanja.

Detaljnije podatke istraživanja možete pogledati u dokumentu ispod. Ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je osvježiti stranicu.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab