Pretraga

Učenici proučavaju jedno od najopasnijih raskrižja u Zagrebu: Vozači masovno prolaze kroz crveno

A- A+

Ako ste se ikada vozili Zagrebom, pogotovo kao mladi vozači, mogli ste primijetiti kako su promet, ceste i signalizacija daleko od idealnog. O jutarnjim i popodnevnim gužvama, kada najviše ljudi odlazi te se vraća s posla, da ne pričamo. U tom silnom ‘ćumezu’ vozači brzo izgube strpljenje, pogotovo na velikim raskrižjima gdje promet reguliraju semafori. Upravo jedno od najopasnijih raskrižja u Zagrebu, ono na križanju Branimirove i Svetica, prošlog su tjedna proučavali učenici Škole za cestovni promet. Što su otkrili i koji su im planovi da se raskrižje osigura, otkrili su nam u razgovoru.

Foto: Igor Jelić

Jedno od najopasnijih raskrižja u Zagrebu je ono na križanju Branimirove ulice i Donjih Svetica. Svaki vozač, posebice mladi, zna kakav je stres prolaska kroz raskrižje, pogotovo u jutarnjim ili popodnevnim satima kada nastanu najveće gužve. Kako bi se tom problemu stalo na kraj, na inicijativu mjesnog odbora Peščenica učenici Škole za cestovni promet prošlog su tjedna proveli mjerenja.

‘Vozila prolaze raskrižjem velikom brzinom i kroz crveno’

– Na raskrižju smo brojali motorizirani i nemotorizirani promet, vozila i pješake, te bilježili vozila koja prolaze na crveno svjetlo. Na svakom privozu raskrižja bila su četiri učenika koja su brojala vozila koja idu ravno, skreću desno ili lijevo, a jedan učenik je brojao pješake. Prva zapažanja su bila dosta iznenađujuća jer su vozila raskrižjem prolazila dosta velikom brzinom i kroz crvena svjetla, objasnio je Igor Jelić, jedan od profesora koji radi s učenicima na ovom projektu.

Nakon brojanja prometa dvije učenice će, uz pomoć nastavnika mentora, izraditi maketu raskrižja i elaborat o sigurnosti prometa koji će im ujedno biti i završni rad na kraju obrazovanja.

– Sa sigurnošću već sada možemo zaključiti da je raskrižje nesigurno i potencijalno opasno za sve sudionike u prometu. Naš zadatak u elaboratu je predložiti nekoliko varijantnih rješenja koja bi se mogla primijeniti s ciljem povećanja sigurnosti prometa, rekao je profesor Jelić.

‘Nažalost, ovo nije jedino takvo raskrižje u Zagrebu’

Rezultati mjerenja trebali bi biti gotovi u veljači iduće godine, ali ih nakon toga čeka još puno posla.

– Nažalost, ovo nije jedino takvo raskrižje u Zagrebu. Postoji niz takvih raskrižja koja imaju velikih nedostataka te su potencijalno opasna za sve sudionike u prometu, a posebno one najmlađe zbog kojih i radimo ovaj elaborat, poručio je profesor.

Učenicima koji su proučavali situaciju na ovom raskrižju nije prvi put da rade takav zadatak.

– Brojali smo promet već za seminarski rad. Na ovom raskrižju bih najprije postavila bolju horizontalnu i vertikalnu signalizaciju te postavila stupiće prije samog raskrižja, rekla nam je učenica Jelena Slavka Kahlina koja nakon Prometne škole želi nastaviti studirati na Fakultetu prometnih znanosti.