Pretraga

Gimnazijalke Srednje škole Glina uzgajaju paprike uz pomoć – struje

A- A+

Srednjoškolke iz Gline sudionice su projekta Škola budućnosti, projekta tvrtke STEMI. Na projektu se bave i uče o zelenoj tehnologiji i Internet stvarima dok uzgajaju paprike i stvaraju svoj vlastiti pametan vrt.

Foto: Leonarda Pereković, SŠ Glina

Što su Internet stvari?

Internet stvari su moćne i proširene po cijelome svijetu. Internet stvari (IoT), označava povezivanje fizičkih uređaja, vozila ili pak kućanskih aparata na Internet ili međusobno. Svi ti uređaji opremljeni su odgovarajućim hardverom, senzorima, i softverom koji ih povezuje, a povezanost im omogućuje prikupljanje i razmjenjivanje podataka. Prikupljeni podaci se mogu koristiti za poboljšanje učinkovitosti, automatizaciju procesa, uštedu energije, praćenje i nadzor. Primjera IoT uređaja ima puno, a jedan od takvih uređaja je upravo ovaj preko kojega čitate ovaj članak. Internet stvari omogućuju razvoj pametnih gradova, zdravstva i zdravstvene njege, industrije, ali i zelene tehnologije.

’Hardver je lako složiti, poput Lego kockica’

U projektu Greentech (zelena tehnologija) IoT sudjeluje šest učenica iz Srednje škole Glina. Njihov je zadatak uzgajati paprike i istovremeno skupljati i pratiti razne podatke poput temperature i tlaka zraka i vlažnosti tla. Podatke skuplja IoT uređaj i sprema ih preko Interneta na za to predviđeno mjesto.

– Dijelove uređaja je bilo dosta lako, ali i zabavno složiti. To je uređaj koji stvarno može mjeriti svakakve podatke, na sebi ima osjetljive senzore, dakle on nije nešto za igru, a opet ga je toliko lagano složiti, kao Lego kockice.

Foto: Srednja škola Glina

Od sjemena do ploda

Paprike, čiji se rast prati, trebalo je uzgojiti od samog sjemena, a učenicama je uzgoj pošao za rukom. Uzgajat će ih još neko vrijeme dok projekt krajem svibnja ne završi.

– Nakon što smo dobile sjeme, profesorica je kupila zemlju u koju smo ga posijale. U školi nažalost nemamo mogućnosti uzgajati paprike pa zato svaka doma uzgaja sama. Nekima je sjeme počelo klijati prije, nekima malo kasnije, ali na kraju sve imamo doma nekoliko stabljika paprika. Svakodnevno obavještavamo jedna drugu i profesoricu kako uspijevaju i rastu. Svom srećom, ništa još nije krenulo po krivu.

Početak njihova uzgoja bio je krajem drugog mjeseca, a već sada su vidljivi plodovi paprika i za biljku se može reći da je to paprika.

– Zanimljivo je ovako uzgajati paprike. Sami vidite što se događa s njima, cijeli njihov razvoj i koliko brzo mogu narasti. Svako jutro ih vidim na prozoru i svako jutro su na neki način one sve veće i veće. Interesantnije je tako nego kada samo vidite ubrani plod.

Zelena tehnologija kao budućnost razvoja

Budućnost nam donosi sve veću potrebu za zelenom tehnologijom koja će nam dati mogućnost da zadovoljimo svoje potrebe za hranom, a da ne utječemo negativno na okoliš. Razvoj zelene tehnologije bit će važan faktor za stvaranje boljeg, čišćeg te održivijeg svijeta za nas, ali i za buduće generacije. Podaci koje bi IoT uređaji prikupili koristili bi se za kontrolu mjerivih čimbenika za uzgoj, ne samo paprika, već svih poljoprivrednih kultura i tako smanjili nedostatak poljoprivrednih proizvoda uzrokovanog svakojakim negativnim učincima.

– Mi živimo na prostoru koji ima poljoprivredni kapacitet. Sve više ljudi odustaje od poljoprivrede jer im se nakon svih nedaća i negativnih okolnosti ne isplati njome se baviti. Kada bi manji poljoprivrednici imali mogućnosti imati ovakve uređaje, sigurno bi im pomoglo u uzgoju i radu. Mogli bi vidjeti što kojoj biljci, povrću nedostaje, čega ima previše. To bi pomoglo razvoju našega kraja, ali i drugih manje razvijenih krajeva Hrvatske.

Foto: Srednja škola Glina


Projekt Škola budućnosti čiji je cilj učenike diljem Hrvatske pripremiti za tehnološku budućnost provode Stemi, Infobip i A1 Hrvatska.