Škola koja je u korak s vremenom: Ima Fejs, Instagram, YouTube pa čak i Snapchat – jer život ondje puno je više od same nastave

Kao novinari koji se bavimo obrazovnim temama, rad i život u školama ponekada nije jednostavno pratiti, budući da ih većina ima zastarjele web stranice na kojima informacije baš i nisu ažurne. Dio škola koristi Facebook, ali objave ondje također znaju biti poprilično manjkave. I to je uglavnom to od korištenja modernih kanala komunikacije za hrvatske škole. No, ne i za Prvu gimnaziju Zagreb. Naime, ondje postoji Medijska grupa koja o svim važnim događajima iz Škole izvješćuje putem Facebooka, Instagrama, YouTubea pa čak i Snapchata, i to – pravovremeno. Jer kako kažu, život njihove Škole puno je više od nastave i rezultata državne mature.

Foto: Medijska grupa Prve

Svim školarcima jako je dobro poznata sljedeća situacija: po rasporedu trebate imati matematiku, a u učionicu ulazi profa iz tjelesnog i pita zašto niste u dvorani? I kako to da vam nitko nije javio da ćete danas umjesto ‘matiše’ imati tjelesni i zašto niste ponijeli opremu? Zbunjeni vi, zbunjena ona.

U suvremenom dobu u kojemu informacije putuju praktički brzinom svjetlosti, ovakve se situacije ne bi trebale događati i zapravo ih je vrlo lako spriječiti. Kako, znaju u Prvoj gimnaziji Zagreb.

#UvijekPrvaUvijekPrvi

Video: 160. obljetnica najstarije svjetovne zagrebačke gimnazije

Škola je to koja s učenicima, bivšim đacima i svim zainteresiranima za to što se ondje događa komunicira, ne samo putem svoje web stranice, već i toliko rasprostranjenih društvenih mreža – Facebooka, Instagrama, YouTube kanala pa čak i Snapchata (username: prvagimnazija).

– Ideja o tim platformama pojavila se kao prijedlog svojevrsnog PR-a Škole. Život Škole je puno više od nastave i rezultata na DM, on govori o satima i satima truda profesora i učenika u ostvarivanju nekog projekta, te nam se činilo da je to nedovoljno popraćeno, dokumentirano. Htjeli smo da se o svemu sazna odmah (naš motto: UvijekPrvaUvijekPrvi#) da se o tome priča i na neki način postane vidljivo i zapamćeno, kažu nam iz Medijske grupe Prve koja se brine o ‘online’ komunikaciji.

Medijska grupa Prve gimnazije postoji već dvije godine, a krenuli su njeni članovi s idejom o Facebooku Škole i Instagramu, te se kasnije proširili i na vlastiti YouTube kanal te Snapchat.

– Ideju je pokrenula profesorica hrvatskog jezika i književnosti, Helena Begić u suradnji s nekoliko učenika kojima su strast zapravo sve vrste medija i izvješćivanje, a posebno fotografija. Danas imamo oko 12 članova, učenika svih razreda i oni pokrivaju sve oblike praćenja života Škole: fotografiju, snimanje filmića, montaža, intervju, kažu nam ovi kreativci.

Svima zainteresiranima tako nije problem naći informacije o natjecanjima u znanju u kojima Prvaši sudjeluju, sportskim natjecanjima i smotrama, izložbama i koncertima učenika. Javnost redovno putem suvremenih platformi obavješćuju i o projektima učenika, njihovu volontersku radu, radu svojih poduzetnika, a prate i debatante te humanitarnu akciju ‘Kap dobrote’ i međunarodne suradnje.

– Imamo foto – natječaje, osvrte i komentare naših učenika, profesora, intervjue, livove s mjesta događaja (trčali smo Zagreb maraton i išli live). Na Instagram story i Snapchatu idu hitne obavijesti i promjene rasporeda i učionica – to obožavaju svi, i profesori i učenici jer je vrlo praktično, kažu nam iz Medijske grupe Prve.

Velik broj prvašića o sve Školi doznao upravo putem društvenih mreža

Prva gimnazija predmetom poduzetništvo nastoji svoje učenike učiniti atraktivnijima na burzi rada

Kada brojke pratitelja Prve usporedimo s drugim školama, na svojim društvenim kanalima imaju podosta ‘fanova’, pa smo članove ove Medijske grupe upitali zašto misle da je tomu tako.

– Razlog uspjeha je vjerojatno brojnost i kvaliteta priloga, prate nas brojni bivši učenici, studenti, prijatelji Škole pa i oni koji su npr. maturirali prije 40 godina, ali pratimo i mi njih, otkrivaju nam.

Ustrojeni su kao prava mala agencija – imaju urednika koji je zadužen za objave, praćenje popularnosti, statistiku, prijedloge.

– Ostali rade prema vlastitim afinitetima. Svatko pokriva dio posla, predlaže i uključuje se prema željama i koliko im obaveze dopuštaju – te imaju mogućnost uvida u funkcioniranje stvarnog portala ili novina. Sudjeluju i u vanjskim radionicama o novinarstvu, filmu, job shadowing u Večernjem listu… Mnogi od njih su se upravo radom u Grupi profilirali ili odlučili za vrstu studija: fotografija, režija, montaža, novinarstvo, kažu nam Prvaši.

Svakako je zanimljiva i za oko zapinje rubrika koju Medijska grupa Prve objavljuje svakoga petka, a nazvali su ju ‘Povijest prve petkom’. Kako nam pojašnjavaju rubrika je proizašla iz ideje o bogatoj povijesti škole koja postoji već 160 godina, ali i činjenice da im se stalno javljaju bivši učenici koji žele sudjelovati u radu ove vrijedne Grupe.

– Mi svakako mislimo da je ovo odličan način ‘dolaska’ do velikog broja ljudi u trenutku u kojem se nešto događa, bez odlaganja… to su mediji koji su bliski i karakteristični za vrijeme u kojem postojimo. Reakcije na naš rad su isključivo pozitivne i to je svakako velika motivacija. Veliki broj novoupisanih učenika rekao je da su upravo preko naših medija saznali sve što su htjeli o Školi i tako im je ona postala prvi izbor, zaključuju članovi Medijske grupe Prve, a mi se nadamo da će se više škola ugledati na ovakav način komunikacije s javnošću.

Odgovori