Pretraga

Što ste uživali, uživali ste: Netflix uskoro uvodi reklame, evo što znamo o tome

A- A+

Netflix uskoro uvodi reklame. Jedan dio paketa pretplate bit će jeftiniji, no korisnici će morati pretrpjeti reklame i neće moći skidati serije za gledanje bez pristupa internetu.

netflix

Netflix uskoro uvodi reklame, kod nas bi mogle stići već početkom iduće godine
Foto: Unsplash

Posljednjih nekoliko godina gotovo da ne možete pronaći (mladu) osobu koja, na neki način, nema pristup Netflixu. Bilo da ima svoju pretplatu ili se prikači nekom prijatelju, skoro baš svi su u nekom trenutku gledali nešto preko danas najpopularnije streaming platforme. Netflix ima 220,7 milijuna korisnika diljem svijeta i, unatoč ozbiljnoj konkurenciji, i dalje prednjači među streaming platformama.

Korisnici ga vole zbog mnoštva različitog sadržaja; od sjajnih dokumentaraca do trash teen serija, svatko može pronaći nešto za sebe. Epizode su sve tu, s titlovima, u visokoj rezoluciji i – za jedan dio korisnika najvažnije – bez reklama. Oni koji su odrasli gledajući televizijski program znaju koliko naporni znaju biti promidžbeni programi i koliko dugo mogu trajati. To se prije par godina preselilo i na platforme poput Youtubea, ako ga gledate u besplatnoj varijanti. Blago rečeno, ta je novost izazvala lavinu kritika. Kako piše Cnet, upravo će streaming gigant Netflix napraviti isto.

Niža cijena pretplate, ali bit će reklame

Za jedan dio svojih korisnika koji će plaćati nešto manji iznos pretplate, priča se o između 7 i 9 dolara mjesečno, vrtjet će reklame. Koliko će reklame dugo trajati, koliko će ih, recimo, biti po klasičnoj epizodi – nije još poznato. No, ono što se zna, piše spomenuti portal, da će u nekim državama reklame za dio pretplatnika krenuti već od 1. studenog. Tako rano ne trebamo ih još očekivati u Hrvatskoj. Naša verzija Netflixa, ruku na srce, ima znatno ograničen asortiman sadržaja, a cijene pojedinih paketa su unatoč tome dosta visoke.

Netflix se odlučio požuriti s uvođenjem pretplatnih paketa koji uključuje reklame, podcrtava Cnet, vjerojatno kako bi u tom pothvatu preduhitrio svog glavnog kompetitora, streaming platformu Disney+. Oni, pak, planiraju uvesti jeftinije pretplatne pakete s reklamama od 8. prosinca ove godine. Šire publike, među kojima potencijalno i naša regija, iako o tome praktično nema jasnih indikacija, pakete bi s reklamama mogli ugledati već od početka nove 2023. godine.

Prema pisanju Cneta, reklame se neće prikazivati u serijama i filmovima koji se tretiraju kao dječji program. Korisnici koji se odluče plaćati jedan od jeftinijih paketa, s uključenim reklamama, također će izgubiti mogućnost preuzimanja sadržaja za gledanje dok nisu spojeni na internet, što je jedna od značajki svih dosadašnjih pretplatnih paketa na Netflixu.

Netflix je proslavio 25. rođendan

Netflix je nedavno, 29. kolovoza, proslavio svoj 25. rođendan. Brojni korisnici zapravo ni ne znaju da je ovaj streaming gigant, koliko je velik – i star. Davne 1997. Reed Hastings i Marc Randolph došli su na ideju da osnuju online videoteku s koje će korisnici moći, za neki iznos, naručivati DVD-ove s njihovima omiljenim serijama i filmovima. DVD-ovi će dolaziti poštom, isto kako će ih korisnici i vraćati.

Ta se ideja javila dok su se, radeći u drugim firmama, zajedno vozili kući s posla. Hastings i Randolph su u nekom trenutku odlučili testirati svoju ideju. Poštom su poslali disk na adresu Hastingsove kuće u Santa Cruz. Kada je pošta došla i kad su shvatili da je disk netaknut, odlučili su ući u tada 16 milijardi dolara vrijednu industriju videoteka.

Deset godina nakon, 2007., Netflix postaje online streaming platforma, a 2013. kreće i u produkcijski posao. Produciraju svoju prvu seriju, po uzoru na istoimenu britansku, naziva House of Cards koja postaje veliki hit. Iako je prvotno bio dostupan samo u SAD-u, jer zbog mogućnosti slanja fizičke pošte nije imalo smisla da se pretjerano šire, Netflix je kao streaming platforma danas dostupan u dvjestotinjak svjetskih država i nudi preko stotinu serija koje su sami producirali.