Pretraga

Ravnatelji srednjih škola: Ima važnijih stvari od ukidanja općeg uspjeha

A- A+

U hrvatskom obrazovnom sustavu učenici osnovnih i srednjih škola računaju prosjek zaključne ocjene svakog pojedinačnog predmeta, ali i prosjek koji će im odrediti opći uspjeh. U posljednje vrijeme sve se više naglašava problem inflacije te hiperprodukcije odlikaša, a mnogi iz obrazovnog sektora ističu kako ocjene nisu stvarno mjerilo nečijeg znanja. Stoga smo upitali nekoliko ravnatelja i učenika što misle o tome da se ukine opći uspjeh te da se postignuće učenika iskazuje samo zaključnim ocjenama svih predmeta.

Sve češće čujemo od ravnatelja, profesora, učenika i njihovih roditelja da ocjene nisu vjerodostojan pokazatelj nečijeg znanja te da se u hrvatskom obrazovnom sustavu pod hitno trebaju provesti neke reforme. Učenici osnovnih i srednjih škola za vrijeme školske godine vode računa o tome koje će im ocjene biti zaključene za svaki pojedinačan predmet, ali i koji će opći uspjeh na kraju ostvariti. Međutim, taj prosjek koji određuje postignuće učenika u školskoj godini po mnogima je nepotreban te glavni uzrok inflacije odlikaša.

Izdvojeni članak

Tamna strana zaključivanja ocjena: Povlačenje za rukav, prijetnje i nagovaranja

Ima važnijih stvari koje treba mijenjati

Nedavno je jedan od autora nove reforme školstva Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja komentirao za Večernji list kako bi se upravo taj opći uspjeh trebao ukinuti u svim školama, zbog čega smo upitali nekoliko ravnatelja i učenika što misle o tom prijedlogu.

– Ne bih komentirala prijedlog o ukidanju općeg uspjeha jer o tome nisam razmišljala, ali ću reći da svakako treba provesti dosta promjena prije nego što dođe do spomenutog ukidanja. Mislim da postoje važnije stvari koje se u školstvu trebaju napraviti i da opći uspjeh trenutno nije prioritet, rekla nam je ravnateljica Tehničke škole Ruđera Boškovića Đurđica Fuštar.

Izdvojeni članak

Ponovno ima mnogo odlikaša, Ministarstvo razmišlja o maloj maturi

Prisutna je inflacija odlikaša, ali ne samo zbog općeg uspjeha učenika

Da trenutno ukidanje spomenutog uspjeha nije primarna stvar u našim školama misli i ravnateljica X. gimnazije u Zagrebu Željka Frković koja je na čelo spomenute srednje škole došla početkom ove školske godine. S obzirom da u opći uspjeh ulaze predmeti koje učenici slušaju jednom tjedno i imaju sve odlične ocjene, kao predmeti koje imaju pet puta u tjednu i primjerice sve dvojke, kako Frković kaže, odluka o ukidanju općeg uspjeha ima osnove, ali postoje bitnije stvari koje se trebaju mijenjati.

Ravnateljica podržava prijedlog o ukidanju jer, kako kaže, postoje djeca koja su odlična u matematici, ali imaju lošije ocjene iz njima manje zanimljivih predmeta. U takvim slučajevima upravo opći uspjeh može biti razlog zbog kojega takvi školarci ne bi upali u MIOC ili neku drugu matematičku školu.

– Našem obrazovnom sustavu potrebne su korjenite promjene koje se trebaju poduzeti promišljeno, no one se odvijaju jako sporo jer je riječ o dugotrajnom procesu. Do inflacije odlikaša ne dolazi samo zbog ocjene cjelokupnog uspjeha, već i zbog toga što se na neke nastavnike u osnovnim školama vrši pritisak da zaključuju više ocjene učenicima jer su im one bitne za upis u srednje škole, zaključila je nova ravnateljica zagrebačke X. gimnazije.

Izdvojeni članak

U zagrebačkim gimnazijama mjesta ima samo za odlikaše

Učenici oduševljeni idejom o ukidanju

Anđela, učenica V. gimnazije u Zagrebu, tvrdi da bi bilo idealno kad bi školska godina bila zaokružena samo zaključnim ocjenama iz svih predmeta, bez onog glavnog postignuća koji nije realan odraz učenikova uspjeha. Učenica jedne od najcjenjenijih zagrebačkih srednjih škola oduševljeno je pozdravila ideju o ukidanju, iako se boji da će do toga doći tek kad ona upiše fakultet.

Sličnog razmišljanja je i Marijan Petrinec iz Elektrostrojarske škole Varaždinu. – Prijedlog je odličan jer učenici možda nisu tako dobri u svim predmetima, to jest aspektima obrazovanja te bi se ukidanjem općeg uspjeha učenicima omogućio upis u škole i fakultete za koje imaju znanja i mogućnosti, zaključio je Marijan koji je trenutno u trećem razredu.