Pretraga

Ovo je Veno: Studira na Algebri i pušta glazbu na Enteru

A- A+

Brojni studenti tijekom studiranja pronađu nekakav studentski posao. Neki pronađu nešto ‘sa strane’ dok drugi pronađu nešto baš u struci u kojoj studiraju. Naš sugovornik Veno Parašilovac, inače student Algebre, uz studij radi kao radijski voditelj i DJ na radiju Enter. Razgovarali smo s njime o ovom vrlo zanimljivom i uzbudljivom poslu te kako uz sve to rješava svoje studentske obaveze.

Veno Parašilovac

Veno Parašilovac, student Algebre i voditelj i DJ na radiju Enter | foto: Algebra

Veno Parašilovac, student je na preddiplomskom studiju Digitalnog marketinga na Visokom učilištu Algebra, kamo je prošle akademske godine prešao s drugog fakulteta. Čitateljima je najvjerojatnije poznatiji kao voditelj i DJ na zagrebačkom radiju Enter, a neki su ga čak imali prilike pogledati i u nekoj od amaterskih kazališnih predstava – može se pohvaliti nagradom za najboljeg amaterskog glumca 20. smotre kazališnih amatera Zagreb 2016. Kakvi su njegovi dojmovi nakon prve godine studija, kako se digitalni marketing uklapa u medijski svijet u kojem svakodnevno radi te na koje bi trendove trebali obratiti pažnju oni koje zanimaju studij i karijera u ovom području, pokušali smo saznati kroz nekoliko pitanja.

Prešli ste s jednog drugog fakulteta na preddiplomski studij digitalnog marketinga na Visokom učilištu Algebra. Kako je došlo do te odluke?

Iako sam od nekolicine prijatelja čuo samo riječi hvale o ovom studiju, a i sam sam prethodno istraživao mogućnosti studiranja na Algebri, do nje me na kraju doveo prst sudbine. Igrom slučaja odabran sam za glas u Algebrinoj reklami prošle godine i tom sam prilikom upoznao dio marketinškog tima Algebre. To je bilo u periodu ispitnih rokova na mom tadašnjem fakultetu i vjerujem da me frustracija zbog učenja nečeg što nisam smatrao upotrebljivim za svoju daljnju karijeru gurnula prema odluci o promjeni studija. U par dana na web stranicama Algebre sam pregledao izbor preddiplomskih studija i odlučio se za smjer digitalnog marketinga jer su mi se kolegiji i progresivnost studija učinili korisni za daljnju karijeru.

Što je, barem dosad, bilo najzanimljivije u pogledu sadržaja na studiju?

Već u prvom semestru ugodno me iznenadio profesor Toni Milun i njegov kolegij matematike, koja mi je kao i mnogima bila bauk. Predstavio je kolegij na potpuno nov način te sam napokon sve segmente naučene matematike razumio i znao primijeniti u životnim situacijama. Na uvodu u marketing i medijske komunikacije s profesoricom Nadom Kaurin Knežević po prvi put susreo sam se s pojmovima bihevioralne ekonomije te spoznao poveznicu između psihologije i ekonomije. Na kraju semestra znam raditi SWOT, STP i druge marketinške analize, služim se profesionalno većinom uredskih alata, pa čak znam i obračunati porezne kartice, sve u svemu – u svemu se iscrtava primjenjivost naučenog!

Kako izgleda tipična provedba nastave na ovom studiju – iz perspektive studenta – i što je, možda, čini drugačijom ili inovativnom?

Opuštena, a opet radna atmosfera lako se postiže na svakom pojedinom predavanju i vježbama. Predavanje počinje segmentacijom onoga što ćemo taj dan raditi. Nakon svakog segmenta profesor potiče studente da daju primjere, rješavaju probleme i zadatke u grupama. Svi profesori konstantno ohrabruju konstruktivne razgovore, potiču raspravu i pritom ostavljaju dovoljno prostora za svakog pojedinog studenta.

Predavaonice u kojima se odvija nastava opremljene su modernom tehnologijom, a tehnološki impresivan nivo dokazuje i brzina u kojoj se Algebra prilagodila situaciji pandemije koronavirusa – nismo propustili ni sat predavanja, nastava se odmah preselila u kvalitetne virtualne učionice s čime se, koliko čujemo od prijatelja s drugih fakulteta, ne mogu pohvaliti mnogi.

Gledamo li malo u budućnost digitalnog marketinga i tehnologije, možda u sljedećih do pet godina, koji današnji trendovi vam se čine najzanimljivijima, koji najviše obećavaju?

U današnje vrijeme jako je teško procijeniti u kojem bi se smjeru trendovi mogli okrenuti. Mene osobno jako zanima segment oglašavanja i tu su društvene mreže još uvijek „hot“. Instagram je u zadnjih par godina eksplodirao, brzo se mijenja, dok je Facebook, za svoj primarni target, lagano u zalasku, no razvija se u nekom drugom smjeru, i dalje su Facebook grupe izuzetno popularne i korisne.

Ono što mogu pretpostaviti jest da se alati za produkciju i proučavanje sadržaja neće tako turbulentno mijenjati kao sama promjena platforme, stoga se trenutno želim usmjeriti u vidu učenja svih aktualnih metodologija i dostupnih alata.

Sve što želi pronašao je na studiju Digitalnog marketinga | foto: Algebra

Je li teško uskladiti studij s poslom i brojnim drugim aktivnostima kojima se bavite – tu su radio, gluma…?

S dobrom organizacijom se sve stigne, bar su me u to dosad uspješno uvjeravali. U toj organizaciji mi pomaže opcija izvanrednog studiranja na Algebri, pošto mi više odgovaraju poslijepodnevni termini predavanja. Vidim poveznicu i sinergiju u stvarima kojima se bavim, pa vjerujem da me aktualizacija u svakoj od njih približava dobroj budućnosti, to me drži optimističnim.

Kako se digitalni marketing, kao područje i struka, uklapaju u medijski svijet u kojem radite?

Kao radijski voditelj itekako sam upoznat s činjenicom da radijska postaja više nije isključivo vezana za uređaj u našim automobilima. Internetske stranice, društvene mreže, SoundCloud, YouTube, svi veći digitalni kanali odašilju dio onog što se prenosi radijskom frekvencijom, a postoji i dio sadržaja isključivo vezan za svoju platformu.

Cijelu priču radijske postaje ne možete više ni čuti na jednom mjestu, morate biti sveprisutni. Tu se digitalni marketing nedvojbeno jako cijeni i traži.

Što biste poručili budućim studentima koji, možda, dosad i nisu razmišljali o ovoj kombinaciji tehnologije i ekonomije – digitalnom marketingu? U trenutačnoj gospodarskoj situaciji, čini se da će velik fokus biti upravo na digitalnim uslugama, proizvodima te, dakako, i marketingu…

Vjerujem da je većina budućih studenata čula za relativno svjež „meme“ format „improvise, adapt, overcome“ – tako bih ja opisao i neku širu filozofiju koju Algebra, uz vrhunski organiziran pristup nastavi i svladavanju ishoda učenja, nastoji osvijestiti kod studenata. Brzo se prilagođava, prati trendove iz realnog sektora i odmah ih implementira u nastavu, odlično usmjerava studente da usvoje sve bitne vještine koje će im pomoći da krenu raditi i nauče kako se i dalje neprekidno razvijati.

_______________________________________________________________________________________

*Tekst je nastao kao dio native studije portala srednja.hr i Algebre.