Pretraga

Student za diplomski napravio električni romobil i poručio: Na fakultetima treba više prakse

A- A+

Da završni radovi na fakultetima, isto kao i diplomski radovi itekako mogu biti zanimljivi i da studenti mogu napraviti nešto više od nekoliko stranica teksta, dokazuje sada već bivši student Dejan Pošta iz sela u Koprivničko-Križevačkoj županiji. Diplomirao je strojarstvo na Veleučilištu u Karlovcu, a za završni rad na diplomskom napravio je električni romobil. Zašto je taj romobil drugačiji od ostalih i trebaju li studenti na faksu imati više praktičnog dijela nastave, otkrio nam je Dejan u intervjuu.

Foto: Dejan Pošta

Sada već bivši student iz sela Repaš u Koprivničko-Križevačkoj županiji, Dejan Pošta, za završni rad napravio je vlastiti električni romobil. Studirao je preddiplomski studij mehatronike i diplomski studij strojarstva na Veleučilištu u Karlovcu, a inspiraciju za električni romobil dobio je od kolege koji je imao sličan projekt.

– Proces izrade romobila je trajao relativno kratko. Planiranje i razvoj je trajao oko dva mjeseca konstantnog rada. Izrada je kratko trajala jer je kolegica Josipa Obrovac proračunala okvir romobila, tako da sam ja samo montirao gotovu elektroniku i nastavio sa razvojem softvera. Okvir sam izradio kod kuće u garaži, prema nacrtima koje sam dobio od kolegice, rekao nam je Dejan.

‘Romobil je drugačiji od ostalih jer je cijeli od čelika’

Neke dijelove je naručio iz Kine, a za neke stvari se morao snaći sam.

– Rani razvoj je počeo od planiranja elektronike i reverznog inženjeringa BLDC drajvera i njegovog upravljačkog modula (ručka akceleratora). Ti dijelovi su naručeni iz Kine i dokumentacija za nje ne postoji. Nisam našao gotova rješenja za posjedovani hardver pa sam morao rješenje izmisliti sam. Uz to sve sam polako dodavao funkcije i dodatke Wi-Fi sučelju na romobilu, izjavio je Dejan.

Njegov rad je bio spreman za obranu diplomskog, no obrana je bila odgođena pa je Dejan nastavio raditi na svom romobilu.

– Romobil je drugačiji od ostalih. Ovaj romobil je u potpunosti izrađen iz čelika, dok ostali romobili koriste aluminijske dijelove. Zanimljivost je što je usporedive mase, nije puno teži od aluminijskih modela. Prvo što se primijeti na romobilu, osim nedostatka ikakvih dekorativnih plastika, je nedostatak klasične instrument table. Na upravljaču romobila se nalazi ručica akceleratora, prekidač (koji trenutno nema funkciju, došao je sa ručkom akceleratora i nisam ga iskoristio), gumb za paljenje i dva LED indikatora, objasnio je Dejan.

‘Lakše je izraditi nešto praktično, nego teorijski završni rad’

Upravljanje romobilom se radi tako da se spojite na Wi-Fi hotspot koji odašilje romobil.

– Na tom Wi-Fi hotspotu je dostupna web stranica romobila, na kojoj korisnik prvo mora pritisnuti gumb da romobil počne raditi, a Hotspot je zaštićen lozinkom.
Na web stranici romobila korisnik može vidjeti trenutnu brzinu, potrošnju u amperima, vrijeme te prijeđenu udaljenost. Na toj stranici korisnik može promijeniti lozinku za hotspot, ali ne i ime. Korisnik može mijenjati lozinku hotspota samo sa uređajem s određenim uređajem, koji se može mijenjati u postavkama; bilo kojim uređajem koji se može spojiti na Wi-Fi i podržava HTML 4. To je nekakva rudimentarna sigurnosna mjera, rekao je Dejan.

Smatra kako bi za studente bilo puno bolje ako bi im završni radovi bili praktični, a ne toliko teorijski.

– Ako se mene pita, lakše je izraditi nešto praktično, nego teorijski završni rad. Osim toga, student tako lako demonstrira svoje mogućnosti. Uz to, zanimljivije je. Student tako i stječe dodatno iskustvo kod izrade praktičnog rada, pojasnio je Dejan.

Dejan je završio studij u roku i sada želi malo odmoriti i skupiti snage za buduće planove.

– Za sad se mislim zaposlit u tvrtki Rasco d.o.o. koja me je stipendirala. Što se tiče romobila, mislim poraditi malo na njemu i dodat mu par stvari koje mu nedostaju nogar, zglob za sklapanje itd., zaključio je Dejan.